• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Ivar31

Cartier
3484B83D-6F8B-48C9-917A-5C0CC805AF2D.jpeg
Den är så j- - -a bra!
 

Mygal

Omega
Jag vet att tidigare år har Rob Engström haft 25% på Omega och Longines.

Men vart finns informationen om att det är likadant i år?
 

Mygal

Omega
Vet faktiskt inte vart man kan hitta infon. Såg att det skrevs om det här på klocksnack så jag mailade dem och frågade om det stämde

Ok, föregående år har dom skickat information via PM. Men något sånt har inte kommit i år.

Dom diskussioner jag lyckats hitta är från föregående år.

Vad roligt att dom även i år erbjuder rabatten.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nej, 38 mm är mycket blåare. 41 mm är mer blekt blå. Jag undrade just om inte någon ser att det är mer än storleken som skiljer. 41 mm har turkos text. De är fina båda två men som sagt, det är två olika tavlor.
Tack! Bilder är svårt då dessa tavlor ändrar nyans utifrån ljuset men jag har anat att det är den skillnad du beskriver, har inte sett någon blå 38. Själv har jag fastnat för denna (bild från Omega i KadeWe Berlin i sep) 41mm, har även klämt på den du visar på bilden men vid ett annat tillfälle. Tror dessa tavlor har identisk nyans men är inte helt hundra på det.
EB50142C-695E-47CA-906A-2BDA8761EC41.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack! Bilder är svårt då dessa tavlor ändrar nyans utifrån ljuset men jag har anat att det är den skillnad du beskriver, har inte sett någon blå 38. Själv har jag fastnat för denna (bild från Omega i KadeWe Berlin i sep) 41mm, har även klämt på den du visar på bilden men vid ett annat tillfälle. Tror dessa tavlor har identisk nyans men är inte helt hundra på det.
EB50142C-695E-47CA-906A-2BDA8761EC41.jpeg
Jag tror att det är samma tavla, men jag blir osäker. Seamaster-texten tolkade jag som turkos när jag provade den, men nu ser jag att den inte alls är det. Inte på min bild i alla fall. Det är inte bara att välja på liggande eller stående struktur, för sen ska man välja färg också. Jag undrar om det är en bra affärsidé med så många val för det är omöjligt att komma till skott :). Man får lägga alla i en hink och bara dra en.
 
Senast ändrad:

DanielErik

Breitling
Var idag på Rob Engström och tänkte kolla/köpa antingen den nya Aqua Terran eller den gamla. I utställningen hade dem bara den gamla Aqua Terran som jag prövade på. Frågade då om dem hade nya. Då hade dem inte den nya varken i utställning eller på lager. Det var isåfall beställningsvara. Frågade då om det fanns den gamla modellen för att köpa. Fick då svaret att den är helt slut och går inte att beställa heller. Men fick inte köpa utställnings exet. Hon jag pratade med tyckte jag skulle gå över gatan till franksur för att pröva nya och sen komma tillbaka för att beställa. Väldigt märkligt. Hur som helst är jag nu säker på att det är den gamla jag vill ha men tråkigt att Rob inte hade då jag vill gärna ha den där 25% rabatten
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Var idag på Rob Engström och tänkte kolla/köpa antingen den nya Aqua Terran eller den gamla. I utställningen hade dem bara den gamla Aqua Terran som jag prövade på. Frågade då om dem hade nya. Då hade dem inte den nya varken i utställning eller på lager. Det var isåfall beställningsvara. Frågade då om det fanns den gamla modellen för att köpa. Fick då svaret att den är helt slut och går inte att beställa heller. Men fick inte köpa utställnings exet. Hon jag pratade med tyckte jag skulle gå över gatan till franksur för att pröva nya och sen komma tillbaka för att beställa. Väldigt märkligt. Hur som helst är jag nu säker på att det är den gamla jag vill ha men tråkigt att Rob inte hade då jag vill gärna ha den där 25% rabatten
Typiskt!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Var idag på Rob Engström och tänkte kolla/köpa antingen den nya Aqua Terran eller den gamla. I utställningen hade dem bara den gamla Aqua Terran som jag prövade på. Frågade då om dem hade nya. Då hade dem inte den nya varken i utställning eller på lager. Det var isåfall beställningsvara. Frågade då om det fanns den gamla modellen för att köpa. Fick då svaret att den är helt slut och går inte att beställa heller. Men fick inte köpa utställnings exet. Hon jag pratade med tyckte jag skulle gå över gatan till franksur för att pröva nya och sen komma tillbaka för att beställa. Väldigt märkligt. Hur som helst är jag nu säker på att det är den gamla jag vill ha men tråkigt att Rob inte hade då jag vill gärna ha den där 25% rabatten
Jag är också sjukt sugen på den gamla modellen men jag är så ambivalent. Säljer en klocka för att bara ha en klocka. Köper en ny för att konstatera att jag bara ska ha en klocka. Säljer den...köper.
 

DukeNukem

Omega
De nya modellerna är väldigt fina och måste upplevas. Bilder gör dem inte rättvisa. Den som är lite blåare är en klar favorit, nästan lite krispig i känslan. Tänkte först den som är lite mattare i färgen men nu ångrat mig. Lite kul är också att jag är inne på att köpa en 41 mm. Tidigare haft klockor under 40 mm och nuvarande är en Explorer 39 mm. Tänkte aldrig gå högre än så, men provade 38 mm och den kändes för liten. Man måste alltså se, känna och prova innan man riktigt vet vad som är rätt
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
De nya modellerna är väldigt fina och måste upplevas. Bilder gör dem inte rättvisa. Den som är lite blåare är en klar favorit, nästan lite krispig i känslan. Tänkte först den som är lite mattare i färgen men nu ångrat mig. Lite kul är också att jag är inne på att köpa en 41 mm. Tidigare haft klockor under 40 mm och nuvarande är en Explorer 39 mm. Tänkte aldrig gå högre än så, men provade 38 mm och den kändes för liten. Man måste alltså se, känna och prova innan man riktigt vet vad som är rätt
Instämmer i allt här. Ni som jagar den utgångna i 41,5 skall veta att den nya 41 bärs mindre, faktiskt mer mindre är vad man kan tro av 0,5mm. Försök prova bägge är mitt råd. Jag har tyckt att den förra ofta kändes lite i största laget (hade den mer än ett år) och mer än en har ju skrivit att dom sålt AT pga att dom tyckt den var för stor. Explorer 39 bärs relativt stort för sitt mått så att du upplevde 38:an för liten är inget konstigt alls. Blå AT blir lite sportigare än din Explorer så en något större storlek tycker jag bara passar bra då.
 
Topp