• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Ncs

Rolex
2-Faktor
Myser med Skyfall på jobbet
IMG_1807.JPG
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,
Har minskat min samling rejält. Vill ha en varjedag-typ av klocka att varva SD43 med. Nära slå till på en Aqua Terra 41. Den blåa en kandidat men inte helt 100 på de ljusblåa elementen. Finns en silvrig med blå visare och index - vad tror ni om den som alternativ?
En annan fråga och om jag ska spela djävulens advokat;
AT uppdateras så ofta att den aldrig blir tidlös som modell. Färgklickarna och den koniska kronan är modenycker och hör inte hemms på en klocka som är konstruerad för att hålla en livstid...
Ovan är synpunkter hämtade från olika forum - vad säger ni? Jag menar att AT är svårslagen vad gäller teknik, kvalitet och pris. Och så gillar jag Omega. Jag gillar verkligen modellen ska sägas. Har jag rätt när jag säger att det funnits 4 generationer inkl den senaste?
 
Hej,
Har minskat min samling rejält. Vill ha en varjedag-typ av klocka att varva SD43 med. Nära slå till på en Aqua Terra 41. Den blåa en kandidat men inte helt 100 på de ljusblåa elementen. Finns en silvrig med blå visare och index - vad tror ni om den som alternativ?
En annan fråga och om jag ska spela djävulens advokat;
AT uppdateras så ofta att den aldrig blir tidlös som modell. Färgklickarna och den koniska kronan är modenycker och hör inte hemms på en klocka som är konstruerad för att hålla en livstid...
Ovan är synpunkter hämtade från olika forum - vad säger ni? Jag menar att AT är svårslagen vad gäller teknik, kvalitet och pris. Och så gillar jag Omega. Jag gillar verkligen modellen ska sägas. Har jag rätt när jag säger att det funnits 4 generationer inkl den senaste?

Det beror litegrann på hur du räknar generationer. Jag skulle vilja säga 3, eventuellt 3.5.

2500, 8500, 8500:2, 8900.

Skillnaden på 8500orna är datumram, antimagnetism och polering. Skillnaden till 8900 är METAS, nytt case och ny tavla.
 

Kugghjul

Panerai
Hej,
Har minskat min samling rejält. Vill ha en varjedag-typ av klocka att varva SD43 med. Nära slå till på en Aqua Terra 41. Den blåa en kandidat men inte helt 100 på de ljusblåa elementen. Finns en silvrig med blå visare och index - vad tror ni om den som alternativ?
En annan fråga och om jag ska spela djävulens advokat;
AT uppdateras så ofta att den aldrig blir tidlös som modell. Färgklickarna och den koniska kronan är modenycker och hör inte hemms på en klocka som är konstruerad för att hålla en livstid...
Ovan är synpunkter hämtade från olika forum - vad säger ni? Jag menar att AT är svårslagen vad gäller teknik, kvalitet och pris. Och så gillar jag Omega. Jag gillar verkligen modellen ska sägas. Har jag rätt när jag säger att det funnits 4 generationer inkl den senaste?
Ja det är en väldigt bra klocka. Ja de uppdaterar den för ofta, vilket inte vårdar varumärket och begvärdena.
 
Topp