• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Stefan S

Patek
2-Faktor
Finns det något orginal gummi att köpa till näst sista gen. AT? typ som den senaste modellen som tyvärr inte ska passa enligt Eriksson ur.
Finns bara originalgummi till senaste generation, men... tydligen passar det fint till näst senaste :) Hittat på Omegaforums.
Svart är ju inga problem men färgmässigt skiljer det väl lite i nyanserna mellan senaste och äldre på blåa tavlor, blått gummi kanske inte känns 100.
https://omegaforums.net/threads/2017-aqua-terra-rubber-strap-question.70841/
ATrubber.jpg
 

Tidur

Omega
Tack, Hygglo. Svart skulle ju funka fint till min blå men såg att att det var svin dyrt. 620 dollar.
Kanske blir lite billigare om nåt år då gummi armbandet fortfarande är relativt nytt.
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Skyfallen har legat högt på önskelistan en stund nu och då jag bommade den senaste på köp/ sälj med någon minut har jag inte kunnat sluta att besöka sidan var 5 min vilket börjar bli lite jobbigt;)
Så är det mot all förmodan någon som ska sälja får ni gärna höra av er:)
 

Hamahang

Omega
Hej, en snabb fråga...AT skyfall med datumring när slutades den tillverkas innan den utan datumring kom?
Vad är skillnaden på urverken...vill minnas att nått ändrats på 8500 verket.
Undrar om flrändringen var viktig? Då jag lutar mer och skyfall med datumring
 

AE41500

Panerai
Hej, en snabb fråga...AT skyfall med datumring när slutades den tillverkas innan den utan datumring kom?
Vad är skillnaden på urverken...vill minnas att nått ändrats på 8500 verket.
Undrar om flrändringen var viktig? Då jag lutar mer och skyfall med datumring
Fin rackare, Skyfall. Tillv. mellan 2011/12-2014/15, mer precist än så vet jag inte...:(
Här dock lite trevlig läsning betr. de olika co-axialverken:
https://monochrome-watches.com/omega-co-axial-escapement-technical-perspective/

Edit: Gick lite snabbt, menade 2014/2015 ovan. James Bond, Spectre kom 2015.
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej, en snabb fråga...AT skyfall med datumring när slutades den tillverkas innan den utan datumring kom?
Vad är skillnaden på urverken...vill minnas att nått ändrats på 8500 verket.
Undrar om flrändringen var viktig? Då jag lutar mer och skyfall med datumring
Fasades ut under 2015. Enda skillnaden är mer antimagnetiska material och klarar 15K gauss enl sin spec. Viktigt? Tja, problematiken med magnetism är lite överdriven tycker jag men klart att det är bra.
 

Rilleman

Breitling
Testade ATn idag, jag är förälskad. Måste säga att den nya blåa är riktigt fin men föredrar nog datumet på höger sida efter att ha tittat på bilderna. Finns det någon 41a med datumramen? :)
 
Topp