• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Bytte tillbaka till länk nu när det känns som att sommaren är slut!
F32AE446-8E52-47A8-90FF-BEBE89DA4141.jpeg
C3663F2C-DB99-4C81-A2EE-1F1B92B8804C.jpeg
Skyfall.en är en riktig läckerbit! Passar i "alla kläder"...not! Länk gäller i.m.h.o. betr. den.

Kläder = armband
Not = Gillar inte
I.m.h.o. = In My Humble Opinion.
o_O
Jo. Oavsett tycker jag Aqua Terran passar alldeles utmärkt både på länk och gummi samtidigt som den inte gör bort sig på läder heller. Det nya gummit till nya generationen är riktigt bra och hade gärna haft det på min Skyfall. Vet dock inte om det passar den gamla boetten + att det kostar lite väl mycket!

Jo. Oavsett tycker jag Aqua Terran passar alldeles utmärkt både på länk och gummi samtidigt som den inte gör bort sig på läder heller. Det nya gummit till nya generationen är riktigt bra och hade gärna haft det på min Skyfall. Vet dock inte om det passar den gamla boetten + att det kostar lite väl mycket!
Nya gummit är grymt komfortmässigt. Utseendemässigt också en fullträff på den nya i.m.h.o. Bif. en bild på min nya AT med gummit.
20190419_194714.jpg

Senast ändrad:
Gummit går att få på äldre AT, sett bilder på Omegaforums med 20mm gummi på föregående gen 41,5mm. Men jag tycker det ser fel ut och med tanke på prislappen så... glöm dom tankarna.

Gummit går att få på äldre AT, sett bilder på Omegaforums med 20mm gummi på föregående gen 41,5mm. Men jag tycker det ser fel ut och med tanke på prislappen så... glöm dom tankarna.
Jo det är lite för dyrt för att inte passa 100%, 38.5mm har ju dessutom 19mm bandbredd. Men det kanske nya 38mm har på sitt gummi med?

Någon som vet/tror om det är stor skillnad mellan 8500 och 8800 i gångavvikelse med tanke på dubbla vs ett fjäderhus. Misstänker att om jag skulle äga en så skulle jag ibland nå nedre delen av reserven då jag inte kan använda klockan på jobbet. På utländska forum skrivs det att det inte har så stor betydelse men syftar då på att klockan används hela dagarna varpå klockan inte når någon kritisk gräns.

Aqua terra 8500 är svår att hitta i nyskick (även via chrono24) och hade helst handlat från våran forumsponsor men då 8500 inte längre går att få tag på inom sverige så ställer jag frågan. Har tidigare ägt bla klockor med eta 2892 och den kunde vid lägre reserv tappa 10-15 sek per dag om jag hade otur men kanske berodde på verket också.

Finns det någon men denna högre kunskap av vetande :D

Det väl mest intressenta med den är manuellt urverk i titan 8928 Ti, utan datum. Priset har jag väldigt svårt att förstå eller kommentera.

När jag läste om den tidigare idag trodde jag att det var ett skrivfel och att man råkat skriva en nolla för mycket, så jag kollade på några andra sidor. Någon radhusklocka lär det inte bli, men roligt att Omega provar nya grepp.

Efter lite velande fram och tillbaka mellan en något äldre AT eller den nuvarande bestämde jag mig denna vecka för den senare och kan nu glatt skriva i denna tråd! Efter ett par timmar på handleden är jag mycket nöjd.

IMG_20190829_164701.jpg
IMG_20190829_161919.jpg
Vädigt snygg och stilren klocka, med ett fint urverk inte att förglömma! Stort grattis till ett bra val och en riktigt fin klocka!

Tjoho, lyckades få tag i en Skyfall i fint skick :D Datumfönstret kan man ju leva med att det är förfulat men de polerade mittlänkarna är oförsvarbart. Sån där klocka som man sålde en gång i tiden och sen dess ångrat :oops:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp