• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

wanstahl

Cartier
Köpte för någon vecka sedan min första omega, vilket fick bli en AT. Ganska enkelt val! Vågar lova att det inte blir min sista omega :)
9EDBC6DA-7B2D-4E31-9BEE-3748273689D3.jpeg
4E234164-6302-43BC-AC85-43B263DEFA21.jpeg
3BBA2602-74CD-41DE-8956-34754E187DD7.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad hade ni betalat för en Omega Aqua Terra uttagen mot slutet av 2015 i använt skick?
Funderar på att sälja min :nailbiting:

Ref: 23110422103003
Alltid roligare med bilder:
20190602_210237.jpg
En bit över 30k är nog rimligt, jag sålde en 2016 för 30k juni 2018 och priserna borde ju ha rört sig lite uppåt sedan dess.
Vad är det för band förresten? :)

Edit: min var en 38.5mm, kan tänka mig att 41.5 varianten är lite mindre populär dock.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor

jodan75

Omega
2-Faktor
Du kommer bli helnöjd med den. Jag har samma storlek och samma urverk fast med blå urtavla. Upplever den som perfekt i storlek och den glider under skjortan utan att den fastnar. Ser diskret ut på håll men från nära håll ser man den fantastiska urtavlan. Grym kvalitetskänsla.
Grattis till ett bra val!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Jag har sökt och försökt finna svaret och en referens här på forumet men misslyckats,

Har någon fått någon klarhet i detta?
Utför t.ex Bergströms en sådan sak?
Ahaa, vet att jag sett någon tidigare i tråden som gjort det. Kommer inte ihåg vem dock, men resultat med blev mycket bra och det kostade inte mycket pengar vill jag minnas :)
Typ tusenlappen hos AD @Alpftr
https://klocksnack.se/threads/den-stora-omega-aqua-terra-tråden.73124/page-46#post-2504577
 

Alpftr

Omega
2-Faktor
Hej,
Har ett litet dilemma med val av watch winder.
Jag har i dagsläget en Omega AT som enligt vad jag kan läsa mig till skall ha 720 tpd och en Rolex datejust som skall ha 650 tpd.
Kan jag köra t.ex Omegan på 650 tpd eller rolexen på 720 tpd utan att det tar någon skada?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej,
Har ett litet dilemma med val av watch winder.
Jag har i dagsläget en Omega AT som enligt vad jag kan läsa mig till skall ha 720 tpd och en Rolex datejust som skall ha 650 tpd.
Kan jag köra t.ex Omegan på 650 tpd eller rolexen på 720 tpd utan att det tar någon skada?
Välj en som har 650, jag kör Omegas på det och det är inga problem.
 
Topp