• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Det är 8500-verket både i denna och generationen efter som ej har datumram samt pcl.
Den på bilden får du troligen betala mer för och är framförallt svårare att få tag på, det är den som brukar kallas skyfall.

Modellen du vill ha utan datumram kostar väl strax över 30 fullset i bra skick, ligger väl en på köp&sälj har jag för mig?
Ok. Strax över 30. Ska komma ihåg det och kolla k&s. Tack!

Mvh

Det är 8500-verket både i denna och generationen efter som ej har datumram samt pcl.
Den på bilden får du troligen betala mer för och är framförallt svårare att få tag på, det är den som brukar kallas skyfall.

Modellen du vill ha utan datumram kostar väl strax över 30 fullset i bra skick, ligger väl en på köp&sälj har jag för mig?
Den senast upplagda ligger strax över 30, de senaste innan den har legat på 34 om jag inte minns helt fel, så skulle väl snarare säga att marknadsvärdet ligger närmare 35 än 30, även om senast upplagda ligger lägre av okänd anledning.

Den senast upplagda ligger strax över 30, de senaste innan den har legat på 34 om jag inte minns helt fel, så skulle väl snarare säga att marknadsvärdet ligger närmare 35 än 30, även om senast upplagda ligger lägre av okänd anledning.
Det stämmer säkert, jag har inte hållt koll på priserna den senaste tiden. Jag tror att anledningen varför skyfall är mer populär är att många inklusive mig själv gillar datumramen och framförallt den helborstade länken. Skyfallen är vad jag upplevt också mer sällsynt alltså det finns färre av den på marknaden och därav ett högre pris.

Det stämmer säkert, jag har inte hållt koll på priserna den senaste tiden. Jag tror att anledningen varför skyfall är mer populär är att många inklusive mig själv gillar datumramen och framförallt den helborstade länken. Skyfallen är vad jag upplevt också mer sällsynt alltså det finns färre av den på marknaden och därav ett högre pris.
Så är det såklart.
Datumram och borstad länk är ju tycke och smak men en aning ovanligare är den ju.
Om jag inte är helt ute och cyklar så har väl 8500 med lodräta linjer och datum vid 15 gått ur produktion helt?
Får se om det ihop med omegas prishöjningar påverkar andrahandsvärdet under kommande år..! :)

Är det 8500 verket i denna?

Annars vad får man betala för en fin sån här, eller ännu hellre en utan ram runt datumfönstret? (Fullset och 38.5mm )

Mvh Roffe

What he said ;)

Varför man nu skulle vilja ha utan ram? ;)

Sugen på fler armband, köpte på stål för att komplettera med blåa gummit och blåa lädret. Gummit kom igår, köpte via ebay, tycker det blev bra med tanke på att det kostade 900kr istället för 5.400kr via AD. Klämde på originalet hos AD och kan ärligt varken se eller känna skillnad.
FA05A270-6490-41DA-A848-AFFED2A255FF.jpeg

Känns som att det ligger väldigt nära en varumärkesförfalskning, oavsett hur snyggt det är. Men det sitter inga loggor på det eller?
Det är exakt samma utförande som Omega original inkl loggor, tillverkas av ett Italienskt företag åt Omega. Kostar 2.700kr för armband + 2.700kr för clasp hos AD eller ca 800-900 totalt från ”nattskiftet”. Det var en svensk AD som tipsade om att köpa på stål och komplettera med gummi och läder från ”typ ebay”, jag gick på deras rek och är nöjd, ville bara tipsa om det. Om du vill köpa gummiarmband med flera hundra procents påslag eller köpa ”fake” så är valet ditt.
Jag googlade fram en tråd på watchuseek;
https://forums.watchuseek.com/f20/q...ubber-strap-deployant-aqua-terra-4687051.html

Det är exakt samma utförande som Omega original inkl loggor, tillverkas av ett Italienskt företag åt Omega. Kostar 2.700kr för armband + 2.700kr för clasp hos AD eller ca 800-900 totalt från ”nattskiftet”. Det var en svensk AD som tipsade om att köpa på stål och komplettera med gummi och läder från ”typ ebay”, jag gick på deras rek och är nöjd, ville bara tipsa om det. Om du vill köpa gummiarmband med flera hundra procents påslag eller köpa ”fake” så är valet ditt.
Menar du att det billigare gummit du köpt från eBay är Omega märkt men inte tillverkat av Omega?

Senast ändrad:
https://forums.watchuseek.com/f20/q...ubber-strap-deployant-aqua-terra-4687051.html
Finns inget på Etsy som tyder på att det är tillverkat av samma företag som OEM? Rätt tydligt utskrivet "All parts sold by us are aftermarket replacement watch parts and custom accessories. All trademarked names, brands, and models, mentioned in our listings and store are used for identification purposes only and are the sole property of their respective trademark owners." Det är en kopia, och med logga på är det ju utan tvivel varumärkesintrång.

Tillbaka
Topp