• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Stefan S

Patek
2-Faktor
Oj det var en riktigt fin! Hade slagit till direkt! Om du råkar se ngt liknande låt mig veta :)
Priset är lågt på denna pga den inte är fullset, saknar cert o box. Dom allra flesta AT 8500 är ju fullset så då blir det lite dyrare. Kan du höja budgeten till säg 30 så hittar du något bra tror jag, det är faktiskt värt att göra det. Faktum är att efterföljaren utan datumram är lite mindre eftertraktad och därmed ofta billigare, den ger mest bang for buck vad gäller AT.
 

PabbaSparxx

Breitling
11BC5629-C220-4260-AFF3-016218260471.jpeg
Efter fyra månaders velande blev jag tillslut med klocka. Tack Simon på Krons för trevligt bemötande och snabb affär :)
 

Micral

Omega
Dagen till ära väljer jag att låta min AT vila och kör vintage från 1977 istället.
Micral, köpte du den du hade på gång som först skulle servas?
0775E6B2-A3B0-416C-AC8C-93FCD72E1DC5.png
Intressant design! Nej köpte den inte, håller utkik för fullt. Fördelen med den tyska hade varit att jag skulle få den nyservat hos Omega med garanti om jag väntar 5-6 veckor vilket tycker jag är värt en hel del. Å andra sidan känns det lite skrämmande att köpa utan tidigare dokument och låda. Man kan säkert hitta något bättre till samma pris men då måste man lägga påpå service typ 5 lax. Så därför funderar jag fortfarande. Vad tycker du? Vet du förresten vad de de andra siffrorna på kal beteckn betyder? (Tex 25030, 45 mm) Är det samma som 2500a, b, c osv? Ju högre desto bättre?. Står oftast det i annonserna däremot aldrig a,b,c..
 

Micral

Omega
Vad tycker du? Vet någon av er vad andra siffrorna på kal beteckn betyder? (Tex 25030, 45 mm) Är det samma som 2500a, b, c osv? Ju högre desto bättre?. Står oftast det i annonserna däremot aldrig a,b,c..
 

Dasnuld

Omega
Någon som vet om jag får dit något av dessa på min AT?

https://www.geckota.com/zuludiver-400-rubber-watch-strap 20mm
https://www.geckota.com/dartford-racing-watch-strap-by-geckota 20mm
https://www.geckota.com/geckota-simple-handmade-leather-strap 20mm

Hade varit kul med något gummi och läder-alternativ till klockan. Om ovan inte passar eller om det finns bättre alternativ tar jag gärna mot rekommendationer på gummi och honungsfärgat läder.
Undrar samma, någon som har bra förslag på gummi/läder band till en 38,5 AT?
Omegas egna har jag förstått är väldigt dyra..
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Om man funderar på en Aqua Terra Quartz i present till en nära släkting över jul. Vilket pris är rimligt? Söker den som är 39 mm. Beggad då.
 

Micral

Omega
Vet någon av er var i Sthlm finns en Omega cert urmakare som kan göra en grundläggande service? Vad kostar det i runda slantar för en AT 2500 resp 8500?
 

Micral

Omega
Är du säker på att du ska ha en klocka i den här prisklassen? Det verkar som att det svider rätt mycket för dig att lägga pengarna på det :D
Ja, lite.. Funderar fortfarande, vill inte göra ngt förhastigat. Det handlar inte om att jag inte har pengar här och nu för det har jag. Skulle lätt kunna köpa en ny 8900, men det handlar om vad man vill lägga pengar på! En klocka, min dotter eller amortering. Känns lite egoistiskt att lägga så stora summor på sin grej. Samtidigt är en riktig Omega en dröm för mig och jag kan ångra det sen om jag inte får till det på min 40 års dag. Därför vill jag hitta ett lagom alternativ. Först hade jag budget på max 20 och nu 25 vilket är absolut det högsta. Det funkar med En AT 2500 men då vill jag ha den nyservad med cert och box.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ja, lite.. Funderar fortfarande, vill inte göra ngt förhastigat. Det handlar inte om att jag inte har pengar här och nu för det har jag. Skulle lätt kunna köpa en ny 8900, men det handlar om vad man vill lägga pengar på! En klocka, min dotter eller amortering. Känns lite egoistiskt att lägga så stora summor på sin grej. Samtidigt är en riktig Omega en dröm för mig och jag kan ångra det sen om jag inte får till det på min 40 års dag. Därför vill jag hitta ett lagom alternativ. Först hade jag budget på max 20 och nu 25 vilket är absolut det högsta. Det funkar med En AT 2500 men då vill jag ha den nyservad med cert och box.
Varför inte köpa en Quartz?
 

Micral

Omega
Hej, jag tycker du bör ta en rejäl funderare. 24000:- för en 14 år gammal klocka utan varken box eller stållänk. Du bör kunna hitta en nyare för ca 30000:- i Sverige där box, stållänk, certifikat och inköpskvitto ingår. Kan vara värt att spara lite till så du slipper göra ett köp du ångrar. Oavsett vilket du gör så får du en fantastiskt fin klocka som du kan bära o många många år. Lycka till!
Om jag får både originalbox och stållänk plus service hos en Omega cert urmakare (går kanske att förhandla hos samma handlare ) känns priset rimligare? Jag vill som sagt inte lägga mer än 25 men vill ändå ha en hyfsad omega för pengarna, behöver inte ha ngn värsting direkt men inte heller en supergammal vintage med många år på nacken..
 
Topp