• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Två dagar med denna klocka jag sett fram emot så mycket och jag börjar redan fundera på vad nästa blir. Galet vad man blir fartblind av klockor!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Någon som vet om jag får dit något av dessa på min AT?

https://www.geckota.com/zuludiver-400-rubber-watch-strap 20mm
https://www.geckota.com/dartford-racing-watch-strap-by-geckota 20mm
https://www.geckota.com/geckota-simple-handmade-leather-strap 20mm

Hade varit kul med något gummi och läder-alternativ till klockan. Om ovan inte passar eller om det finns bättre alternativ tar jag gärna mot rekommendationer på gummi och honungsfärgat läder.
1. AT i 38mm har 19mm band 2. Du har ju den till salu o_O
 

Junior

Breitling
Hej
Är det lätt att byta band på en AT ?
Är det några speciella verktyg man kan köpa om man vill ha lite olika band att byta emellan ?
Mvh
 

Junior

Breitling
Det blir en AT-sommar i år :)
FA11D389-F724-46A8-864C-84406348FC11.jpeg
Riktigt fin, vad är det för ref på den ?
 

Stam60

Breitling
Är det någon som har koll på vad denna klocka har för nummer? Kan inte komma på att jag sett en sådan med läderband
 

Bilagor

  • ACFCCCF1-9827-4B1D-96AA-4958DE8EB6CE.jpeg
    ACFCCCF1-9827-4B1D-96AA-4958DE8EB6CE.jpeg
    72.9 KB · Visningar: 15

Micral

Omega
Har haft min i drygt en månad nu, jag blir nöjdare för var dag som går. Passar otroligt bra på ett läderarmband.
Jo såklart :) en hypotetisk fråga :) Vad motiverar dig för att köpa en då dyr Omega? (Man kan få nästan lika bra klockor till hälften av det) Vill bara få en bekräftelse så jag vet att jag inte blivit helt galen :)
 

Micral

Omega
Jo såklart :) en hypotetisk fråga :) Vad motiverar dig för att köpa en då dyr Omega? (Man kan få nästan lika bra klockor till hälften av det) Vill bara få en bekräftelse så jag vet att jag inte blivit helt galen :)
Men visst är co axial urverket bättre än nutidens alla standardiserade ETA 2982? (Jämför lite med en ny TG carrera Calibre 5)
 

Micral

Omega
Jag är oxå ganska ny här och är intresserad av en AT 2500 (har inte råd med en 8500, en 2500 är nog dyr för mig ;) ) Vet att de är kända för co axial urverket som fått mkt bra kritik. Vet du ngt om de och var man kan få tag på beg till bra pris? Sen är det svindyrt att serva de, ngt som skrämmer mig lite. Har aldrig tidigare haft så dyr klocka. Men det ska vara min 40 års present så jag fått dispens upp till 25 tkr :) och då känns det inte helt lätt i samvetet men jag vill så gärna ha den. Känner mig nästan som en liten m
Pojke som vill ha sin leksak...
 

mr_logd

Omega
Jo såklart :) en hypotetisk fråga :) Vad motiverar dig för att köpa en då dyr Omega? (Man kan få nästan lika bra klockor till hälften av det) Vill bara få en bekräftelse så jag vet att jag inte blivit helt galen :)
Intressant fråga. Till att börja med är min köpt begagnad, vilket gör den betydligt mer prisvärd. Jag äger billigare ur också, älskar min Squale lika mycket som Omegan. Men det är helt olika maskiner, byggkvalitén går liksom inte att jämföra.
Men, i slutändan handlar det om vad man vill lägga pengar på, lyx kan vara värt något för mig men kanske helt meningslöst för en annan människa.
 
Topp