• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Alis80

Breitling
Omega.jpg
 

lambi

Breitling
Om man tittar på urverket på AT så är allt silverfärgat, vad är det för material? Är det någon här på forumet som vet.
Vitguld, troligtvis rodinerat :)

Edit: Vet inte hur jag lyckades, men fick gör mig att frågan gällde indexen i urverket. Ignorera mig! :facepalm: Rätt svar är antagligen mestadels stål?
 
Senast ändrad:

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Om man tittar på urverket på AT så är allt silverfärgat, vad är det för material? Är det någon här på forumet som vet.

Vitguld, troligtvis rodinerat :)

Kan inte säga vilket material det är i botten men jag kan säga med säkerhet att det inte är ädelmetall i alla fall :) AT I stål har index och visare i guld (olika beroende på modell), AT i ädelmetall lägger till rotor (och brygga?) I ädelmetall.
 

lambi

Breitling
Kan inte säga vilket material det är i botten men jag kan säga med säkerhet att det inte är ädelmetall i alla fall :) AT I stål har index och visare i guld (olika beroende på modell), AT i ädelmetall lägger till rotor (och brygga?) I ädelmetall.

Ja förlåt mig, fick för mig att frågan gällde index/visare i urtavla. Ändrat inlägget nu, sorry! :banghead:
 

Tidur

Omega
Det är lite av ett mysterium. Det kan ju inte vara bara stål, i så fall rostfritt stål.
Andra klockor har en gulaktig metall som troligen är mässing eller brons.
 

lambi

Breitling
Det är lite av ett mysterium. Det kan ju inte vara bara stål, i så fall rostfritt stål.
Andra klockor har en gulaktig metall som troligen är mässing eller brons.
Eller hur! Skulle misstänka något sådant. Hittade vissa källor efter en snabb googling som indikerade att de arabesque-mönstrade delar av urverket var rhodium-pläterat för att göra det ljusare och mer blänkande.
 

jodan75

Omega
2-Faktor
Vad tycker ni, 38 eller 41an? Säger redan avkunnats ett par gånger.
X small handled = 38 mm
Small handled = 38 mm
Medium handled = 38 alt 41 mm
Large handled = 41 mm
X large handled = 41 mm

Men det beror också på hur du vill att klockan ska uppfattas.
Diskret stil = 38 mm (funkar upp till Large)
Flashig stil = 41 mm (funkar från Medium)

Detta är vad jag personligen tycker, men alla får såklart tycka precis vad man vill.
 
Senast ändrad:

Number 6

Omega
Vatusan, denna dök upp i flödet idag och väckte omedelbart ett intensivt ha-begär. Dock inte priset på 61k... Har väl legat under en sten men hur länge har den gröna varit ute?
AC7739BB-50D9-4796-B1E3-138C60AA2022.png
 
Topp