• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Stenta

Omega
IMG_20200425_141952389-01.jpeg

Bra somrig den här.[/QUOTE
Vit och fin
 
Hej tråden! Är ute efter att förvärva en AT. Har lagt en köpesannons, men jag tänkte att jag gör en post även här för att öka chansen.

Letar efter en AT 8800, 38 mm, med blå tavla (220.10.38.20.03.001). Alternativt en Skyfall. Ska vara mycket fint skick samt fullset.

Pris beroende på skick osv, men runt 35000-39000 kr tänker jag mig.

Edit: hittat!
 
Senast ändrad:

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Mycket fina bilder här, en framtida klassiker?

Är ute efter att förvärva en AT. Har lagt en köpesannons, men jag känner att jag måste slänga in en blänkare även här. ;)

Letar efter en AT 8800, 38 mm, med blå eller svart tavla. Ska vara mycket fint skick samt fullset. ;)

Pris beroende på skick osv, men runt 35000-39000 kr tänker jag mig, kan ev. tänka mig att slänga in en speedy som byte/delbet om intresset finns.
 

cfri

Omega
Säkert avhandlats tidigare, men hade behövt ”quick-adjust” för länken på min nya AT
Blir extra påtagligt nu när värmen närmar sig.
Någon som har koll ?
Prisbild, AD eller aftermarket osv ?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Säkert avhandlats tidigare, men hade behövt ”quick-adjust” för länken på min nya AT
Blir extra påtagligt nu när värmen närmar sig.
Någon som har koll ?
Prisbild, AD eller aftermarket osv ?
Hade du tänkt montera på en Omega clasp med mikrojustering? Visst, det går. Sett det på ett annat forum och det såg inte bra ut. Du får laborera med att förlänga länken något.
 

lambi

Breitling
Nice @Flat-Eric, tack! Precis som jag sett från övriga bilder ser den förvånansvärt ”svart” ut, och jag gillar det!

Verkar variera mycket i pris, ~20K (med tull), upp till 30K. Får man fråga ungefär vad du la och vad mer än klocka du fick med?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nice @Flat-Eric, tack! Precis som jag sett från övriga bilder ser den förvånansvärt ”svart” ut, och jag gillar det!

Verkar variera mycket i pris, ~20K (med tull), upp till 30K. Får man fråga ungefär vad du la och vad mer än klocka du fick med?
Hej

Den ser mörkare ut på bild än i verkligheten skulle jag säga

Hittade den till bra pris från en privatsäljare i Polen på Chrono24. Var bara klockan och inga tillbehör
 

Rodge68

Breitling
Jag har en svart Aqua Terra 41,5 från 2017 som jag kan tänka mig att sälja. Den är använd och det finns små märken på den, men vad tror ni om 27.000 kr för den?
Har box och dokumentation, samt originalkvitto. PM om ni är intresserade.
 
Topp