• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nej, inte en AT. Men en kusin. Enkel, retro, snygg, skön att bära. Och med ett urverk som slår det mesta (likt AT).
04DD13DB-4C3C-4AD8-97BE-3CCE88970CD0.jpeg
Mycket bra klocka! I lite brist på egen tråd så absolut välkommen här.
 

lambi

Breitling
Känner att jag pendlar fram och tillbaka i besluten. Kvarts vore nice då den är lite mer tålig, fast det är ju något mysigt med mekaniskt (om än dyrare priset på klockan samt service).

Då jag gillar 36mm + tunnare klockor (samt har begränsad budget) mer har jag även börjat fundera på äldre generationens AT i svart, kvartsaren eller med 2500-urverket. Har inte sett de IRL men får en känsla (från div. videos och bilder) att de kan vara ganska svårläsliga med blanka urtavlan, visarna och de diskreta indexen. Någon som äger någon av dessa som kan ge input på om min uppfattning är befogad eller inte?
 

Tidur

Omega
Jag tror att det är ”anti reflex” behandlingen som gör att den ser repad ut (syns inte med bara ögat)
Fan, kunde vart utan denna behandling. Tror inte Rolex har den.
Fördelar: fin i skyltfönstret. Nackdelar: uppenbara
 

Fodden

Omega
Testade Aqua terran idag (38mm) och fick ett stort habegär :D Ingen som kan bjuda på lite härliga bilder? 38:an i blått på gummibandet vore en dröm :p
 
Efter många år av denna klocklust och en försenad examenpresent till sig själv så är man äntligen medlem i AT-släkten!
Har suktat efter denna ett bra tag och nu var det perfekt läge att slå till.
Som många av er nämt tidigare så är urtavlan verkligen magisk i verkligheten :woot:
IMG_3305.JPG
 
Topp