• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Till er som köpt Omega AT Quartz 38.5mm här på forumet hur ofta kommer det upp annonser?
Kollat på avslutade affärer och jag bedömmer det som relativt sällan. Är riktigt sugen på att slå till på en i närtid har dessvärre inte det bästa tålamodet..
Har sett och fått höra att man kan hitta bla 231.10.39.60.06.001 för ca 14-18' är på forumet.
Nu har jag hittat en på Chrono för ca 20' ink frakt är det att betrakta som överpris?
https://www.chrono24.se/omega/omega-seamaster-aqua-terra-150m-quartz-385mm--id16180377.htm

Till er som köpt Omega AT Quartz 38.5mm här på forumet hur ofta kommer det upp annonser?
Kollat på avslutade affärer och jag bedömmer det som relativt sällan. Är riktigt sugen på att slå till på en i närtid har dessvärre inte det bästa tålamodet..
Har sett och fått höra att man kan hitta bla 231.10.39.60.06.001 för ca 14-18' är på forumet.
Nu har jag hittat en på Chrono för ca 20' ink frakt är det att betrakta som överpris?
https://www.chrono24.se/omega/omega-seamaster-aqua-terra-150m-quartz-385mm--id16180377.htm
Jag känner att det är vanligare med automatiska ATs på KS sälj

Köpte min på C24, dyker upp bra ex till rimliga priser ibland.

38.5mm. Quartz. Grå. Teak.

08AA4A4E-4A96-46E6-90C5-DD950A1B25C9.jpeg

Har nu under min semester haft på mig min AT varje dag under tre veckor. Kollade hur mycket den dragit sig, och det var 40 sec för fort. Inte dåligt:)
:omega::heart:

• Like
Reactions: C.C
Inför nästa sommar stundar examen och har därför funderat på att tillsammans med min lika klockintresserade kursare slå till på varsin aqua terra.
Skillnaden i pris mellan ad och vad som finns ute på chrono är ju rätt markant, 60 vs 40-43. Självklart vill man ju helst stötta en lokal näringsidgare men nästan 20k är det inte riktigt värt. Hur nära tror ni AD skulle kunna komma?
Bjuder på två bilder från när vi var inne senast för att komma på vilken storlek som passar bäst..
IMG_20200905_110358_990.jpg
received_970549476795438.jpeg

Inför nästa sommar stundar examen och har därför funderat på att tillsammans med min lika klockintresserade kursare slå till på varsin aqua terra.
Skillnaden i pris mellan ad och vad som finns ute på chrono är ju rätt markant, 60 vs 40-43. Självklart vill man ju helst stötta en lokal näringsidgare men nästan 20k är det inte riktigt värt. Hur nära tror ni AD skulle kunna komma?
Bjuder på två bilder från när vi var inne senast för att komma på vilken storlek som passar bäst..

Den gröna är helt fantastiskt! Lika fin som min i blå... :)

Ska jag killgissa så tror jag att du kanske kan få ner priset hos en svensk AD till strax under 50k om du är ihärdig, men det är som sagt en killgissning. Jag köpte min via Chrono24 i somras för lite drygt 40k med cert stämplat av italiensk AD. Jag är absolut för att gynna lokal handel, men 10k är mycket pengar som jag kan göra annat kul för.

Måste även tillägga hur imponerad jag är över tidhållningen på min AT. Två senaste mätningarna med Toolwatch har resulterat i 0,0 SPD i avvikelse. Wow!

Hej!
Jag tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av Aqua terra i guld/stål? Hur funkar den kombin ihop på Aqua terran? Tumme upp eller tumme ner? Har tyvärr inte sett den i verkligheten men gillar den på bild iaf :)

Så fina AT här i forumet. Om någon går i säljtankar för sin Skyfall alternativt modellen efter så får ni gärna skicka PM. Längtar tills jag kan lägga upp en bild här med inom kort ;)

• Like
Jag köpte en Rolex Explorer i våras efter att i omgångar ha ägt ett antal Omegor, däribland en Aqua Terra från generationen med datumram med grå urtavla. Min tanke var att Explorern är den perfekta klockan och att den nu ska stanna. Tyvärr är jag inte fullt så tagen som jag hoppats och sneglar på den enda klockan som jag tror kan ta Explorerns plats, en Aqua Terra. Om de släpper den nya gröna urtavlan i 38mm så vore det perfekt. Nu undrar jag om någon här ägt både den nya ATn och Exp och kan ge mig lite råd om vad jag bör välja?

• Like
Jag köpte en Rolex Explorer i våras efter att i omgångar ha ägt ett antal Omegor, däribland en Aqua Terra från generationen med datumram med grå urtavla. Min tanke var att Explorern är den perfekta klockan och att den nu ska stanna. Tyvärr är jag inte fullt så tagen som jag hoppats och sneglar på den enda klockan som jag tror kan ta Explorerns plats, en Aqua Terra. Om de släpper den nya gröna urtavlan i 38mm så vore det perfekt. Nu undrar jag om någon här ägt både den nya ATn och Exp och kan ge mig lite råd om vad jag bör välja?
Det låter som att du bör ge dig ut på en inre resa då du faktiskt ägt båda redan. Vem bättre än dig själv?

Tillbaka
Topp