• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

4851FF4D-412A-44F9-9C8B-5BA50E61976B.jpeg

Plockade ut en häromveckan. Är sååå nöjd!

Hallå,
Är det någon som går i tankar att sälja sin Aqua Terra i 36 el 39mm vit/silver/champagne-tavla så är det bara att pinga mig :woot:

Har en blå 8800 med länk och funderar lite på bandet i gummi. Sökte i tråden och på Google och hittade några bilder. Men om ni har bra bilder på gummi mot blå urtavla så tar jag gärna del av de.

Är det någon som kan förklara hur Omega tänkte när de slutade tillverka Aqua Terra i 36mm?!
Blir typ förbannad när jag tänker på hur j-a dumt det är! 😤

Hade denna diskussion / frågeställning i Omega tråden utan jättemånga svar...
Fick tillbaka min Omega Aqua Terra (Master Chronometer från 2018) från garanti service för 2-3v sedan och tycker att uppdraget nu är mycket trögare/segare än innan servicen. När jag manuellt drar upp klockan genom att vrida kronan åt ett och samma håll hela tiden (istället för fram o tillbaka som vissa gör när de vrider upp den) så börjar det gå segare och segare och så när jag släpper kronan kan jag se att den långsamt snurrar något halv-varv tillbaka. (Tolkar det själv som att ngn packning håller i mot eller till o med snurrar upp sig som ett gummiband)

Skulle ni säga att detta är normalt? Att det kommer "gå till sig" med lite användning? Eller ska man ta och lämna tillbaka klockan till service igen?
Hmm, upplever samma sak på min Speedmaster 3861 😮😔

Men drar alltid upp den uppåt/från mig och den har samma tendens som du säger att den vill dra tillbaka kronan lite i slutet av uppdraget. Ska testa dra upp den åt andra hållet vilket också verkar gå efter att idag kikar i manualen...
@Erkkn fick den goda idén att korsposta i Speedy tråden där betydligt fler hade input, så provar att posta i AT tråden oxå...

Suktat efter en Aqua Terra länge nu. Någon som vet om det finns utrymme för prut hos AD?
98380C54-A007-4263-8387-1919DD401EF6.jpeg

Kikade runt på Chrono och hittade denna. Är det bara jag som diggar den skarpt med diamantbezelen? :)
Skicket i övrigt har jag inte koll på, men gillar looken.

Men oavsett dammodell eller ej så var den riktigt smakfull måste jag säga!

Men oavsett dammodell eller ej så var den riktigt smakfull måste jag sä
Skulle du rekommendera gummiarmbandet till AT??
Rekommenderar det starkt. Finns inget gummi som slår det enligt mig.
Innan jag köpte denna klocka var jag sugen att köpa ett gummi till en blå AT jag hade. Nu hade jag inte rätt modell för ett omega gummi men jag tyckte ändå det var för mycket pengar för ett gummi. Idag hade inte köpt något annat än omega och skulle faktiskt vilja ha ett till i grå. Gå till en AD och testa!

Tillbaka
Topp