• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Kai

Rolex
Lika bra att korsposta till höger och vänster :D

IMG_20170802_171258.jpg
Lika bra det! =)
 

CJP

Breitling
Efter att ha hängt här på forumet i några år och intresset pendlat lite fram och tillbaka var det nu dags att köpa en lite finare klocka till mig och frun i kombinerad brölloppsdags- och femtioårspresent. Från början var jag inställd på att det var en Panerai jag ville ha, men efter en tid här insåg jag att en Omega Aqua Terra är den ultimata klockan. Efter att ha sett alla fina bilder här på forumet på den med blå urtavla var jag säker på att det var en sådan som skulle köpas. Min fru tyckte också den var riktigt fin. Vi tog en tur till Engströms i Jönköping och när jag där fick se Aqua Terra live med blå och med svart urtavla ändrade jag mig helt och hållet. Jag tyckte den svarta var finare och kändes bättre på armen än den blå. Tyckte den blå var lite för ljus i normalt ljus. Det blev därför en svart 41,5 mm till mig och en blå 38,5 mm till frun. Vi är mycket nöjda med klockorna och med bemötandet på Engströms Ur.
IMG_20170802_151212.jpg
 
Efter att ha hängt här på forumet i några år och intresset pendlat lite fram och tillbaka var det nu dags att köpa en lite finare klocka till mig och frun i kombinerad brölloppsdags- och femtioårspresent. Från början var jag inställd på att det var en Panerai jag ville ha, men efter en tid här insåg jag att en Omega Aqua Terra är den ultimata klockan. Efter att ha sett alla fina bilder här på forumet på den med blå urtavla var jag säker på att det var en sådan som skulle köpas. Min fru tyckte också den var riktigt fin. Vi tog en tur till Engströms i Jönköping och när jag där fick se Aqua Terra live med blå och med svart urtavla ändrade jag mig helt och hållet. Jag tyckte den svarta var finare och kändes bättre på armen än den blå. Tyckte den blå var lite för ljus i normalt ljus. Det blev därför en svart 41,5 mm till mig och en blå 38,5 mm till frun. Vi är mycket nöjda med klockorna och med bemötandet på Engströms Ur.
IMG_20170802_151212.jpg

Underbart att läsa ! :)

Stort grattis på femtioårsdagen, till bröllopsdagen och till två fantastiskt fina klockor !

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Kai

Rolex
Efter att ha hängt här på forumet i några år och intresset pendlat lite fram och tillbaka var det nu dags att köpa en lite finare klocka till mig och frun i kombinerad brölloppsdags- och femtioårspresent. Från början var jag inställd på att det var en Panerai jag ville ha, men efter en tid här insåg jag att en Omega Aqua Terra är den ultimata klockan. Efter att ha sett alla fina bilder här på forumet på den med blå urtavla var jag säker på att det var en sådan som skulle köpas. Min fru tyckte också den var riktigt fin. Vi tog en tur till Engströms i Jönköping och när jag där fick se Aqua Terra live med blå och med svart urtavla ändrade jag mig helt och hållet. Jag tyckte den svarta var finare och kändes bättre på armen än den blå. Tyckte den blå var lite för ljus i normalt ljus. Det blev därför en svart 41,5 mm till mig och en blå 38,5 mm till frun. Vi är mycket nöjda med klockorna och med bemötandet på Engströms Ur.
IMG_20170802_151212.jpg
Stort grattis till er!! Mycket bra val av klocka!!
 

Henke303

Cartier
Efter att ha hängt här på forumet i några år och intresset pendlat lite fram och tillbaka var det nu dags att köpa en lite finare klocka till mig och frun i kombinerad brölloppsdags- och femtioårspresent. Från början var jag inställd på att det var en Panerai jag ville ha, men efter en tid här insåg jag att en Omega Aqua Terra är den ultimata klockan. Efter att ha sett alla fina bilder här på forumet på den med blå urtavla var jag säker på att det var en sådan som skulle köpas. Min fru tyckte också den var riktigt fin. Vi tog en tur till Engströms i Jönköping och när jag där fick se Aqua Terra live med blå och med svart urtavla ändrade jag mig helt och hållet. Jag tyckte den svarta var finare och kändes bättre på armen än den blå. Tyckte den blå var lite för ljus i normalt ljus. Det blev därför en svart 41,5 mm till mig och en blå 38,5 mm till frun. Vi är mycket nöjda med klockorna och med bemötandet på Engströms Ur.
IMG_20170802_151212.jpg

Bra val! Jag hade en blå förut men sålde den och köpte en svart i stället. Jag gillar den bättre.
IMG_6966.JPG
 

Kai

Rolex
Ser dock att klockan ser gigantisk ut ovan. Skyller på fotovinkeln samt mina tunna handleder.. men så stor är den inte. Perfekt i storlek skulle jag säga!
 

MånsT

Rolex
Äger ingen en 38,5 AT och en Globemaster och vill visa en jämförelse? Vill minnas att skillnaden är rätt påtaglig trots 0,5mm.
 

mattias92

Breitling
Någon som kan tipsa om Snygga Armband till AT? Har införskaffat en som dyker upp inom en kort tid, kul att mixa med stållänken,
är öppen för förslag men lite inne på ett blått alternativt brunt.

Har AT Skyfall 41.5 ref slutar på 003


Tack på Förhand!
 
Kan folket få Undersköterskans dom över Aqua Terra Quartz ?

Nja, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gillar inte kvartsklockor. Inte ens Omegas. Jag har inte haft någon i samlingen på en väldans massa år. När det gäller just AT med kvartsverk kan man väl bara kort och gott konstatera att de är enklare och billigare byggda än sina fulländade, mekaniska syskon. Två exempel på detta är visarna och indexen; i kvartsversionerna är dessa i rhodiumpläterat stål medan det i andra generationens (AT 8500) och tredje generationens (AT 8800/8900) mekaniska utgåvor är solitt guld som gäller. Ett annat exempel är datumramen som
de första årgångarna av den andra generationen så fint stoltserade med; den saknas också på kvartsversionen.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Kai

Rolex
Nja, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gillar inte kvartsklockor. Inte ens Omegas. Jag har inte haft någon i samlingen på en väldans massa år. När det gäller just AT med kvartsverk kan man väl bara kort och gott konstatera att de är enklare och billigare byggda än sina fulländade, mekaniska syskon. Två exempel på detta är visarna och indexen; i kvartsversionerna är dessa i rhodiumpläterat stål medan det i andra generationens (AT 8500) och tredje generationens (AT 8800/8900) mekaniska utgåvor är solitt guld som gäller. Ett annat exempel är datumramen som
de första årgångarna av den andra generationen så fint stoltserade med; den saknas också på kvartsversionen.

Vänligen
Forumets undersköterska
Kan ju även tillägga att index på den senaste versionen av AT quartz endast är tryckt/målad på urtavlan. Tidigare var dessa upphöjda som hos 8500 m.fl.
Ändå intressant att de valde plocka bort datumramen på 8800/8900 vilket gjorde den mer lik förra generationen AT quartz till utseendet.
 

UNO

Panerai
Undersköterskan skrev
Nja, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gillar inte kvartsklockor. Inte ens Omegas. Jag har inte haft någon i samlingen på en väldans massa år. När det gäller just AT med kvartsverk kan man väl bara kort och gott konstatera att de är enklare och billigare byggda än sina fulländade, mekaniska syskon. Två exempel på detta är visarna och indexen; i kvartsversionerna är dessa i rhodiumpläterat stål medan det i andra generationens (AT 8500) och tredje generationens (AT 8800/8900) mekaniska utgåvor är solitt guld som gäller. Ett annat exempel är datumramen som
de första årgångarna av den andra generationen så fint stoltserade med; den saknas också på kvartsversionen.

Kan ju även tillägga att index på den senaste versionen av AT quartz endast är tryckt/målad på urtavlan. Tidigare var dessa upphöjda som hos 8500 m.fl.
Ändå intressant att de valde plocka bort datumramen på 8800/8900 vilket gjorde den mer lik förra generationen AT quartz till utseendet.

Ok, tack till Kail och Undersköterskan,
vet någon om det är identisk länk, lås, glas, boettform eller är simplifieringen större än vad som syns vid en första anblick ?
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Kai
Topp