Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev riktigt bra, stort grattis!Nya AT hemkommenVäntar på gummi som inte kommit. Den här är bättre och snyggare än den jag köpte för två år sedan och gummit är grymt.
![]()
![]()
Och mitt ex
![]()
Härligt att det gick så fort med 38an. Grattis!Då var den i hamn... Här kommer de utlovade bilderna.
![]()
![]()
![]()
Riktigt nöjd. Färgskiftningarna är fantastiska, ibland är den typ helt svart o ibland klarblå i vissa ljus havsgrön/blå.
Just av den anledningen som jag köpte med gummi och viklås. Blir nog att slänga på ett läder vad det lider.Gud vad jag önskar att Omega inte hade gjort center länkarna polerade, blir galen på alla hairlines
Info om storlek på klocka och handledsstorlek :![]()
Jag har en handled på 19,5 cm
Har en Planet Ocean XL 45,5mm. samt en Aqua Terra Skyfall 38,5mm och bägge sitter som en smäck
Bifogar bilder:
Lyckades aldrig jämföra dom där blåa sida vid sida men ja, jag är bara mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt valProvade nya klockorna på lunchen men tyvärr i stark belysning. Förvånansvärt gillar jag nog faktiskt bäst den ljusblåa? Känns spontant riktigt fräsch.
![]()
![]()
![]()
Framförallt får den blåa sekundvisaren klockan att "poppa" mer än vad den vanliga mörkblåa modellen gör. Tycker också att du gjorde rätt val och är extremt nära att själv köpa samma. Synd att gummibandet är så dyrt (antar jag), för det känns helt ologiskt att köpa klockan på gummi med tanke på priset för länken separat.Lyckades aldrig jämföra dom där blåa sida vid sida men ja, jag är bara mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt valHoppas gummit dyker upp snart.
Gummit komplett med ändlänkar och spänne är faktiskt såpass dyrt att länken bara är runt en tusenlapp mer, samma som skillnaden i pris mellan att köpa den på gummi eller på länk. Alltså, inte ologiskt alls att köpa den på gummi. Nu ville jag ha en länk också och man kan ju deala med paketpris om man köper bägge.Framförallt får den blåa sekundvisaren klockan att "poppa" mer än vad den vanliga mörkblåa modellen gör. Tycker också att du gjorde rätt val och är extremt nära att själv köpa samma. Synd att gummibandet är så dyrt (antar jag), för det känns helt ologiskt att köpa klockan på gummi med tanke på priset för länken separat.
Länken kommer dock att hålla i en evighet vilket inte gummibandet kommer att göra. Jag är splittrad, fint gummiband men historiskt sett har jag alltid väldigt fort tröttnat på allt annat än länk och bytt tillbaka till länk.Gummit komplett med ändlänkar och spänne är faktiskt såpass dyrt att länken bara är runt en tusenlapp mer, samma som skillnaden i pris mellan att köpa den på gummi eller på länk. Alltså, inte ologiskt alls att köpa den på gummi. Nu ville jag ha en länk också och man kan ju deala med paketpris om man köper bägge.
Precis mitt resonemang också, länken håller i evighet och därför vill jag ha en länk med från början. Clasp och ändlänkar håller också men själva gummit åldras ju. Kommer exakt detta gummi i exakt denna blåa nyans att finnas som reservdel om säg 20 år? Vi vet inte. Det jag vet är att det här gummit kunde jag bara inte motstå...Länken kommer dock att hålla i en evighet vilket inte gummibandet kommer att göra. Jag är splittrad, fint gummiband men historiskt sett har jag alltid väldigt fort tröttnat på allt annat än länk och bytt tillbaka till länk.
Kan man verkligen det? Jag är skeptisk, spännet såg tjockare ut än exempelvis Speedyspännet, är ganska säker att det glappar mot läderband samt viceversa att det inte går att trycka in ett gummiband i Omegas vanliga läderspännen.Gummit kostar bara 3000kr när det slits ut, viklåset kan man ju använda även till läder om man vill.
Hm, nä nu blev jag osäker.Kan man verkligen det? Jag är skeptisk, spännet såg tjockare ut än exempelvis Speedyspännet, är ganska säker att det glappar mot läderband samt viceversa att det inte går att trycka in ett gummiband i Omegas vanliga läderspännen.
Finns många läder som är tjockare än Omegas original om det skulle behövas. Men har lite svårt att tro att Omega tillverkar en massa spännen med olika tjocklek. Borde gå att hitta olika referenser isf tycker jag, de enda som jag sett de har skillnad på är bredden, finns 18 o 16mm.Kan man verkligen det? Jag är skeptisk, spännet såg tjockare ut än exempelvis Speedyspännet, är ganska säker att det glappar mot läderband samt viceversa att det inte går att trycka in ett gummiband i Omegas vanliga läderspännen.
Helt säker att det är tjockare, granskade noggrant igår i butik.Finns många läder som är tjockare än Omegas original om det skulle behövas. Men har lite svårt att tro att Omega tillverkar en massa spännen med olika tjocklek. Borde gå att hitta olika referenser isf tycker jag, de enda som jag sett de har skillnad på är bredden, finns 18 o 16mm.
Gummit kostar bara 3000kr när det slits ut, viklåset kan man ju använda även till läder om man vill.
Frågade detta och fick svaret ja, det går att använda till läderband (underförstått från mig var ju Omegas original). Men vi får se, skall reda ut frågan när det dykt upp hos min AD.Kan man verkligen det? Jag är skeptisk, spännet såg tjockare ut än exempelvis Speedyspännet, är ganska säker att det glappar mot läderband samt viceversa att det inte går att trycka in ett gummiband i Omegas vanliga läderspännen.
Taprar gummit till 18 mm eller är det 20mm hela vägen?Frågade detta och fick svaret ja, det går att använda till läderband (underförstått från mig var ju Omegas original). Men vi får se, skall reda ut frågan när det dykt upp hos min AD.
Det är väl 20/18 på det, ja. Till 41:an. 38:an har väl 19mm, finns ju gummi till den med.Taprar gummit till 18 mm eller är det 20mm hela vägen?
Jag kan bekräfta det.Är det någon som kan bekräfta den här uppgiften, att Omegas speedyspänne 20/18 fungerar till gummibandet för Aqua Terra?
Kan inte lita på en Steinhardfantast som dig. Någon annan källa?Jag kan bekräfta det.
Den visas IRL i inlägg #729 ovan... Där tycker jag den ser helt OK ut medan den på din press-shot(?) bild ser lite tam ut.Vad gillar tråden denna? Själv är jag kluven..
Inget fel på den där, går att variera på länk och golfnato. Men tycker det händer mindre på vita tavlor i allmänhet, så också på AT.Vad gillar tråden denna? Själv är jag kluven..
Lånad bild![]()