• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

50mm, men ligger lika bra som reverson....
Inget till vardags, men blir bra ikväll i skogen
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Jag och en kompis fick för oss att åka och kika på en av Champions League kvartsfinalerna, efter lite funderingar bestämde vi oss för Atletico Madrid mot Barcelona i Madrid, då jag varit sugen på något nytt och bommat Patek Nautilusen på RobE för ett par veckor sedan började jag kika vad som fanns.

Jag har sen många år gått igenom halva Panerais sortiment och kommit fram till att jag gillar lite större klockor, helst i stål så började utbudet tunnas ut, tillslut föll valet på Audemars Piguet Offshore, en klocka jag kikat på sen många år tillbaks men den har varit lite utanför min budget.

Jag kan varmt rekommendera Madrid, varmt, prisvänligt, god mat och båda bra shopping och klockshopping.

Jag hittade en handlare och efter lite prut och bjudcava så var affären i hamn, en AP ROO Navy i ett fantastiskt
skick, nu till bilderna :) // Danne
2014-04-11 07.25.55.jpg
2014-04-11 07.27.09.jpg
2014-04-11 07.26.43.jpg
2014-04-11 07.26.21.jpg
2014-04-11 07.36.40.jpg

Fina dem där. Gillar storleken.

Kolla skimret!

image.jpg

Måste gå på den på armen, mejslar fram!

image.jpg

Sådär!

image.jpg

Härlig klocka, i en vilken typ svart..

image.jpg

..i en annan typ grå..

image.jpg

..och lite rakt på typ blå!

image.jpg

Ganska rejäl bit, jag som precis börjat tycka att Milgaussen kändes stor på armen.

image.jpg

Och till alla er som sagt eller tänkt "titan går bort, man vill ju ha vikt så att man känner att det sitter en klocka på armen.." kan jag säga att Milgauss'en inte är speciellt lätt!

image.jpg

image.jpg

Angående rebellsurret.. 1. Jag vet att det finns en paketöppnartråd, hehehee. 2. Jag gillar Rolex OCH Omega, heheheee. 3. Min fru satte i halsen när jag kom hem med den här överraskningen, även om det är lugnt eftersom det är mina pengar (som jag iofs inte hade..) eller vad säger du 80talisten ?! :D

Tack för affären och nice lunch MrGeek! ;)

Tjäääna!

Snygg, nästan så den byter färg i olika vinklar av ljuset.

Jag hade egentligen tänkt att presentera denna i en egen tråd efter de nya kriterierna som nu råder men märkte att det var som att kopiera en tenta. Det mesta och bästa om detta ur har redan avhandlats av yonsson så jag latar mig och skickar er vidare till hans välskrivna recension:
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgm001.16446/

En fantastiskt fin klocka kan jag intyga att det är. Har inte hittat något som stör helhetsintrycket (ännu). Från urverk, har klockat den på +1,2 s/dygn, till länk, polerade fasningar blir precis lagom "bling" till skillnad mot polerade mittlänkar.

Here goes!
Grand Seiko sbgm001 GMT. Full set i inte alltför pjåkigt skick. Servad ska den dessutom vara.

image.jpg

image.jpg

Måste tillägga att i samband med detta köp skickade jag PM till ett gäng här angående säljare, prisbild mm.
Tror inte det tog mer än 40 min så hade jag fått alla svar jag behövde. Förbannat bra forum det här! Tack!

Jag hade egentligen tänkt att presentera denna i en egen tråd efter de nya kriterierna som nu råder men märkte att det var som att kopiera en tenta. Det mesta och bästa om detta ur har redan avhandlats av yonsson så jag latar mig och skickar er vidare till hans välskrivna recension:
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgm001.16446/

En fantastiskt fin klocka kan jag intyga att det är. Har inte hittat något som stör helhetsintrycket (ännu). Från urverk, har klockat den på +1,2 s/dygn, till länk, polerade fasningar blir precis lagom "bling" till skillnad mot polerade mittlänkar.

Here goes!
Grand Seiko sbgm001 GMT. Full set i inte alltför pjåkigt skick. Servad ska den dessutom vara.

Måste tillägga att i samband med detta köp skickade jag PM till ett gäng här angående säljare, prisbild mm.
Tror inte det tog mer än 40 min så hade jag fått alla svar jag behövde. Förbannat bra forum det här! Tack!

Det där kan möjligen vara den snyggaste Seiko som nånsin gjorts! Grattis!

Jag har suktat ett bra tag.. Jag har dragit iväg några sms.. Jag har tänkt och funderat.. Jag har räknat mina pengar.. Men vet ni vad som behövdes? Jo, en middag med vänner och några stadiga glas rött vin! Det var så enkelt, sen susade ett mess iväg och affären var i hamn.

Det blev en lunch med säljaren idag och paketet överlämnades i en stilfull designbag.

image.jpg

Klassisk box

image.jpg

Tadaaa!

image.jpg

Snyggaste PO'n ever..? Jag tror det.
Det är alltså en Omega Planet Ocean XL 45,5mm Liquid Metal i titan, ref 2329.04.6210.3001 (Hahaha!)

image.jpg
Grym!

Tillbaka
Topp