• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Full gas hem på lunchen för att vittja brevlådan. O yes! Där låg avin till min graal. Shit, tillbaka genom stan för att åka till något företagscenter istället för utlämningsstället som ligger närmast. Jag har väntat sen söndag kväll på paketet, i bland kan ett par dagar kännas som en evighet framför allt när man väntar på en klocka.

Nu jäklar ska lådan upp!

IMG_1722.JPG

IMG_1724.JPG

IMG_1725.JPG

IMG_1726.JPG

Ta ta! En Speedy! 3570.50

Och så en bild när den sitter på armen
IMG_1727.JPG

Jag är sjukt nöjd och så vill jag passa på att tacka Mykeys för affären!

/Jonas

Full gas hem på lunchen för att vittja brevlådan. O yes! Där låg avin till min graal. Shit, tillbaka genom stan för att åka till något företagscenter istället för utlämningsstället som ligger närmast. Jag har väntat sen söndag kväll på paketet, i bland kan ett par dagar kännas som en evighet framför allt när man väntar på en klocka.

Nu jäklar ska lådan upp!

IMG_1722.JPG

IMG_1724.JPG

IMG_1725.JPG

IMG_1726.JPG

Ta ta! En Speedy! 3570.50

Och så en bild när den sitter på armen
IMG_1727.JPG

Jag är sjukt nöjd och så vill passapå att tacka Mykeys för affären!

/Jonas
Grattis:)

Grattis Jonas_ känner så väl igen mig! Det var en likadan klocka och box som var min allra första unboxing som nybliven klocknörd för ca 1,5 år sen.

La upp den här i dagens klocka igår men tycker nog den förtjänar att nämnas i den nya paketöppningstråden också. Fantastisk klocka.

image.jpg

Grattis!
Jag måste erkänna att jag initialt var skeptisk till färgkombinationen svart och blått, men det tog inte lång tid att inse att den verkligen är fin!

• Like
Reactions: pnt
Grattis till alla fina klockor!

Men. Kan vi inte bara konstatera att det inte blev riktigt bra med en enda lång öppningstråd med "grattis till den fina klockan" lite här och där? Svårt att få överblick, och helt omöjligt att ställa frågor på klockorna...

Var mellan den och en 16613 som jag alltid tyckt om.
Men urtavlan på root beer var ju bara för snygg!

Men som sagt, den kanske är lite mycket som vardags ur, blir att testa ett tag iallafall!
Men började hårt på Rolex iallafall! :)
Vilken rivstart att starta ditt Rolexägande med:) Grattis till en riktigt fin klocka!

Tanken var att jag skulle skriva ett riktigt ambitiöst inlägg..Men...jag är lite småbakis och pallar inte. Hänvisar istället till Pleximannens välgjorda recension som även summerar mina känslor för klockan https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-114060-no-date.1231/

Riktigt rolig och välgjord klocka. Den andas verkligen kvalité, speciellt länken som skiljer sig stort från oyster 78360 som jag är van med. Bra komplement till min samling som i mesta dels består av vintage som inte pallar ordentligt bad. Nu måste jag bara vänja mig vid storleken!

2014-04-17 15.57.08.jpg
2014-04-17 16.04.58.jpg
2014-04-17 16.30.09.jpg

Hmm finns det ens en handfull klockor i tråden? Känns som 14 sidor med grattis.

Skulle kunna vara en trevlig tråd om folk kan dela ut gillanden istället för att skriva grattis. Blir mer klocka då.

Lite rörigt som sagt men testar att slänga iväg ett par bilder på den förmodade sommarklocka för i år. Blev inga bilder på vare sig paket eller den vattentäta tuben som klockan levereras i. Kom i ett snabbt byte med Jockinho. Tack för den snabba leveransen från din sida. Hoppas du har min klocka snart också. :)

Detta är iaf en Armida A8 i mässing med en skön patina. Stabilt verk från Seiko får den att ticka och känns som en klocka som är till för att användas och verkligen slitas med hälsan. Utvecklas och förändras lite snabbare än andra klockor och går att laborera med patina. Kul! Redo för äventyr!

IMAG2877_1.jpg
IMAG2879_1.jpg

Tillbaka
Topp