• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Äntligen!

Fanns ingen tid att ta bilder på emballaget, så hoppar det denna gången :angel:
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Och en sista bild bredvid lillebror
image.jpg

Nu blir det avplastning hela kvällen!
Jäklar! Tumme upp.:woot:

Hela klockintresset började med att jag fick upp ögonen för min plastpappas Rolex 16710. Älskade verkligen pepsi insertet målet och drömmen har alltid varit en sådan men ekonomin i min ålder har satt stopp för det. Fick till slut tag i en smp-c. Kompenserade med en certina ds action diver. Sålde båda för att få loss pengar och köpte senare när ekonomi fanns en omega smp igen. Va inte alls samma sak som att ha en smp-c, inte samma känsla. Så den fick gå lika snabbt som den kom. Hade äntligen råd med en 16710 och tänkte köpa en på kaplans men trivdes inte på mitt nya jobb så sa upp mig och avvaktade med klockan och arbetade inte på fyra månader. Pengarna va borta igen. Kändes tomt på handleden och blev tipsad om steinhart med min tighta budget så det var vad det fick bli vilket jag inte ångrar nu i efterhand, jobbade upp en budget igen. Köpte en sjukt snygg breitling cockpit som satt alldeles för litet med sina 36mm så den byttes in med pengar emellan mot en speedmaster 3577.50 from moon to mars men i bakhuvudet satt bara ett märke och gnagde. Klockan strulade och tålde ju inte ens vatten så den fick gå. Gick runt på stan med snoozarn en hel dag på stan och prövade alla möjliga klockor jag va sugen på och PO 8500 kändes mest optimal. Gillar inte alls de nya maxi casen på Rolex. Inte heller keramisk bezel. Älskar när insertet bleknar, det känns som en huvuddel som gör Rolex klockorna.
Bestämde mig nu för en PO 8500 42mm, Snoozarn va snäll och lät mig köpa hans. Hade den nu i två-tre månader tills jag byggde upp en budget för Rolex.
En klocka jag verkligen vill ha igen men inte kan vara OWG med. Så efter lite pratande med min far och mor och sett flertalet bilder på klocksnack så hände något. Enkelheten tog över och en annan modell växte i mina ögon.
Priset på 16710 steg som fan så jag började väga de olika modellerna mot varandra och kom fram till att en enkel dykare är perfekt för mig. Nu kommer jag säkert alltid stå och vela mellan modellerna. Men när rätt modell som även va min årsklocka dök upp hos Gripenbro så kunde jag inte hålla mig borta. Så här är min första Rolex.
Tack om ni orkat läsa så här långt.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

En 14060 från 1993 utplockad 2004 om jag kan tyda certet ordentligt

Rolig läsning! Jag ändrade åsikt om den keramiska bezelen efter att läst din text. Klart som korvspad att den ska blekna med åren!

Riktigt trevliga klocka, ser du den som en evig "keeper" med tanke på att det är din årsklocka eller är det mer en rolig sak att den är lika gammal?

Mer som en rolig och betydelsefull sak. Lägger mina pengar i klockor men behövdes jag pengarna till lägenhetsköp eller dylikt så lär den flippas. Så kan inte kalla några saker för keeper i dagsläget :angel:

Jag har fått upp ögonen för billiga (och prisvärda) klockor och beställde därför hem något så ovanligt som en Citizen NY0045. Den går i samma stil som SKX007/9 som alla andra har, och därför tyckte jag det kunde vara kul med något annat.

Faktiskt förvånansvärt fin. Det enda jag stör mig på är att bezeln "glappar" lite, den ligger inte helt tätt mot övriga boetten.

Några bilder också då :)

csGbfnj.jpg

4UrmVDk.jpg

rZdARdW.jpg

HrE8Kpb.jpg

Då har man varit och hämtat ut paket :)

Hmm, en bunt bubbelplast. Extremt bra förpackat iallafall, inte helt lätt att komma in här utan verktyg.
Foto 2015-03-12 18 27 16.jpg

Efter att ha gått lös med saxen tittar vi efter vad som kan tänkas finnas här i… En ruggigt mysig Seiko 7548 pepsi
Foto 2015-03-12 18 33 57.jpg

På med ett jubilee.. Så, nu är vi redo för sommaren :D
Foto 2015-03-12 19 10 48.jpg

Foto 2015-03-12 19 11 11.jpg

Jag har fått upp ögonen för billiga (och prisvärda) klockor och beställde därför hem något så ovanligt som en Citizen NY0045. Den går i samma stil som SKX007/9 som alla andra har, och därför tyckte jag det kunde vara kul med något annat.

Faktiskt förvånansvärt fin. Det enda jag stör mig på är att bezeln "glappar" lite, den ligger inte helt tätt mot övriga boetten.

csGbfnj.jpg

4UrmVDk.jpg

rZdARdW.jpg

HrE8Kpb.jpg

Cool. Grattis

Tänkte dela med mig av den fina gåva jag fick av mina kollegor idag då de firade av mig.

Byter bara tjänst internt men likväl hade de verkligen lagt ner kärlek och omtanke i valet av gåva.

gy7iCmW.jpg

VbFEm8x.jpg

nlZXgIU.jpg

95cwR1X.jpg

FC6jfTU.jpg

6gHR1nn.jpg

Jag känner tyvärr inte till fabrikatet men jag tycker lådan är fin.

Nu ska den bara fyllas med lite kvalitetsklockor och det lär ju ta en stund.

Tänkte dela med mig av den fina gåva jag fick av mina kollegor idag då de firade av mig.

Byter bara tjänst internt men likväl hade de verkligen lagt ner kärlek och omtanke i valet av gåva.

Jag känner tyvärr inte till fabrikatet men jag tycker lådan är fin.

Nu ska den bara fyllas med lite kvalitetsklockor och det lär ju ta en stund.

Rolig gåva! Du lär vara väldigt uppskattad om du nu bara byter avdelning!

csGbfnj.jpg

4UrmVDk.jpg

rZdARdW.jpg

HrE8Kpb.jpg
PMa mig när du tröttnat på den. Riktigt schysst, grattis!

csGbfnj.jpg

4UrmVDk.jpg

rZdARdW.jpg

HrE8Kpb.jpg

Riktigt schysst klocka. Jag trodde inte jag gillade Citizen-dykare längre men den här var riktigt fin. Varifrån beställde du den?

Nytt paket hos DHL, spännande! GMTn ute på äventyr.
ImageUploadedByTapatalk1425673154.873152.jpg

Tyvärr kunde jag inte få till en wristshot. Som ni kan förstå är det en rätt topptung pjäs och med en alldeles för stor Jubileelänk är det en omöjlighet..[emoji1]
Tack för mig. :)

Instämmer med tidigare kommentarer. Unna dig en riktig länk till klockan. Med rätt länk så blir klockan ännu trevligare. Jag varvar länk med ett antal olika Nato och är supernöjd med klockan. Grattis till ett prisvärt köp!

Efter att 2 av 2 tentor denna vecka gått mer eller mindre åt skogen så var det tröstande att hitta en AVI i brevlådan. Fram med verktyg för paketöppning!

Edit: Bild borttagen då min adress syntes.

Paus i öppnandet, läsa tysk reklam och sippa whisky... Förutom klockor så har tyskarna tydligen även öl och hudkräm till fantastiska priser.
20150313_154557.jpg

Det var en Orient, precis som jag trodde. Jippi!
20150313_162431.jpg

Så för första gången äger jag nu en trio (förutsatt att fickur räknas), nu kan Omegan få slippa vardagsstryk.
20150313_162636.jpg

För att göra inlägget lite informativt kan nämnas att klockan inhandlades från Orientuhren.de och det funkade fint.

Vill även officiellt tacka de som tipsade mig om Orient och leverantören, stort tack!

Trevlig helg!

Bilagor

• 20150313_154331.jpg
    20150313_154331.jpg
    225.2 KB · Visningar: 1,131
Senast ändrad:
Efter att 2 av 2 tentor denna vecka gått mer eller mindre åt skogen så var det tröstande att hitta en AVI i brevlådan. Fram med verktyg för paketöppning!
20150313_154331.jpg

Paus i öppnandet, läsa tysk reklam och sippa whisky... Förutom klockor så har tyskarna tydligen även öl och hudkräm till fantastiska priser.
20150313_154557.jpg

Det var en Orient, precis som jag trodde. Jippi!
20150313_162431.jpg

Så för första gången äger jag nu en trio (förutsatt att fickur räknas), nu kan Omegan få slippa vardagsstryk.
20150313_162636.jpg

För att göra inlägget lite informativt kan nämnas att klockan inhandlades från Orientuhren.de och det funkade fint.

Vill även officiellt tacka de som tipsade mig om Orient och leverantören, stort tack!

Trevlig helg!

Ytterligare en Lundabo med en BlueRay. Man har visst startat en trend ser jag. Congrats! ;)

Tillbaka
Topp