• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

20150313_132640.jpg
20150313_132655.jpg

20150313_132745.jpg
20150313_222602.jpg

En Fortis Colors. Perfekt att ha när man åker på sol och bad.

Efter en längre tid av läsande och suktande kring nedan klocka kändes det plötsligt som att tiden var kommen och jag skred, halvt på impuls, till (ur)verket!
dcd1718ef00592d2433897a83a942dec.jpg
eb24c19dce672754aaf1cb69957636c4.jpg
ccc1c264d1ce433552c8b2cb00d994d9.jpg
6beb31f61d86ddb825f0ffe718c022a4.jpg
34aef22adfa6552d1f718790a81cd3c4.jpg
817d7ee43b453f68760ca5c2ad8b6ada.jpg

56591e5092453eea7cb0adf5b547b385.jpg

Den gamla favoriten har fått sällskap!
Gillar verkligen din duo. Siktar på en liknande själv men helst en trippel med en PAM512 eller liknande.

Dina halvimpulser har god smak.

Hej igen!
Nu var det äntligen dags, ett tag sedan sist men ändå snabbare än vad jag trodde.... Nu till en av de finare klockorna i min samling, var tvungen att prova den några dagar innan jag delar med mig. Den håller sig inom Cosc och är en fröjd att använda... Jag kan nöjt dela med mig av resultatet.
1.jpg

Omega Seamaster Aqua Terra med svart urtavla 38,5mm

2.jpg

3.jpg

Wristshot

4.jpg

Fixade fram en smp-c till pappa för ett skyst pris för ett tag sen och köpte en 14060 till mig själv i torsdags som är hans drömklocka så han kan låna. Så i tack fick jag hans gamla Tag som jag skulle dela med min mamma.
image.jpg

Hej igen!
Nu var det äntligen dags, ett tag sedan sist men ändå snabbare än vad jag trodde.... Nu till en av de finare klockorna i min samling, var tvungen att prova den några dagar innan jag delar med mig. Den håller sig inom Cosc och är en fröjd att använda... Jag kan nöjt dela med mig av resultatet.
1.jpg

Omega Seamaster Aqua Terra med svart urtavla 38,5mm

2.jpg

3.jpg

Wristshot

4.jpg

Supersnygg!
Grattis

Trevlig kväll alla KS:are!

Jag lovar, det kommer bilder! ;)

Jag tänkte ta er på en liten resa hur mitt klockintresse har blomstrat på mindre än 1 år och 2 flipningar varav 1 var ofrivillig.
Efter ett liv av det mesta i klockväg, och då menar jag klockor under 3000kr, allt från Daniel Wellingtons på Nato till GANT och Fossil så kände jag sent 2013 att nu är det dags för en ordentlig klocka. Jag hade klättrat rätt snabbt i karriärsväg och började tjäna ok med pengar så jag kände att jag kan kosta på mig en finare klocka.

Efter cirka 3 månader av Klocksnacksknarkande samt in och ut på uret.se för att kolla upp modeller. Efter mer eller mindre fått råd av varenda en som har något att tillföra inom ämnet i bekantskapskretsen så var det äntligen dags -- Jag hade bestämt mig! -- Jag ska ha en klocka och min budget är någonstans runt 20k. Jag kan säga att det tog emot att betala 20 000 SEK för en klocka då jag har haft massor av klockor som kostar runt 2000kr som har trots allt hållit rätt ok. Men det är just det, jag har köpt nya 2000kronors-klockor hela tiden.

Men som sagt, efter att ha satt en budget vid 20k så var det dags att hitta en dinka som skulle passa denna budget. Det bör tilläggas att jag har hyffsat grova handleder. så jag ville ha någonting större men ändå hyffsat dressat då jag använder kostym i arbetet.

Efter mycket om och med så föll jag för en Omega SMP 300 2014 års modell. Jag gillade den blåa tavlan som skiftade i solljuset till både svart och grått. En klocka som jag för övrigt köpte via KS.

Lånad bild
DSC_2653.jpg

Jag kände dock att SMP var lite för liten och börjat sikta in mig på en Panerai, jag gillade den större modellen utav klocka samt att den var lite ovanligare än den klassiska länken. Men den kändes att jag kan inte lägga runt 50 kakor på en klocka, det är ju för mycket för en klocka.... eller? :woot:
Efter ytterliggande knarkande här på KS så hade jag tittat ut min drömklocka, en PAM 312. 1950 boetten med Dome Glas var drömmen, men som alla vet så är det lite krångligare att få tag i en då det inte direkt vimlar utav ADs som säljer Panerai.

Men efter cirka 5 månader så dök min drömklocka upp här på KS. Jag högg direkt utan att tänka efter och fick tag i en 2014 års modell och gav min Omega SMP i inbyte och drömmen var sann. En PAM312!

Lånad bild
slideshowimage-PaneraiPAM312neu-001.JPG

Efter ett krogbesök och en trollfärdig sydeurope så blev jag av med min Panerai på ett snöpligt sätt, mer om det i en annan tråd här på forumet. Och efter bara 2 månader så kunde jag inte titta på en Panerai. Efter en dryg månad med tjafs hos försäkringsbolaget så fick jag ut en bekväm del som täckte dryga 94 % utav värdet (som den inhandles för utav mig)

Efter mycket om och men så blev mitt försäkringsärende klart igår och jag var redo att fira med en ny klocka.
Jag visste nu att jag inte ville ha en Panerai utan klockornas klocka ska inhandlas, ROLEX.

Jag har alltid gillat Rolex GMT Master II 116710ln. men när jag såg BLNR så föll jag pladask. svart blå ring som kan matchas bra både som casualklädd samt till kostym.

Och där kom den! en 116710BLNR i väldigt fint skick, knappt använd från sommaren 2013. och äntligen kommer Bilder! och äntligen är jag så jävla nöjd med denna dinka och den känns som en keeper! Men efter 3 klockor på dryga 8 månader så kan man aldrig vara säker :angel:

Titta här
DSC_0192.JPG

DSC_0194.JPG

Boxen är fin men Paneraiens låda i Päronträ kändes bättre.
DSC_0197.JPG

FULLSET, vilket var ett måste..
DSC_0201.JPG

En till.
DSC_0203.JPG

Och en solklar wristshot! är så nöjd!

DSC_0209.JPG

Om ni mot förmodan har läst hela vägen ner hit så vill jag tacka alla för hjälp under det gångna året till att lotsa mig rätt i denna klockdjungel :cigar:

Ovanlig Longines vintage ultra-chron diver Ref : 7970-2 .. Chronometer ???

Det kom ett litet svart paket idag på posten....med sjukt mycke eltejp [emoji1]
ImageUploadedByTapatalk1426624955.853704.jpg

Under all mögeltejp en fin liten låda med flexifix !!! Eller inte.....
ImageUploadedByTapatalk1426625026.160822.jpg

Inuti löddan lite bubbelplast och något gammalt med dykning ....
ImageUploadedByTapatalk1426625080.867479.jpg

Jodå en ultra-chron......
ImageUploadedByTapatalk1426625131.121000.jpg

En gammal Longines !!!
ImageUploadedByTapatalk1426625154.541439.jpg

ImageUploadedByTapatalk1426625163.542041.jpg

ImageUploadedByTapatalk1426625175.399028.jpg

Jag vet helt fel band på klockan , Mesh skall inhandlad snarast !!!!
Bättre att ha klockan naken så länge....
ImageUploadedByTapatalk1426625252.904178.jpg

Mycket repigt plexi som skall putsas, dykningen sitter fast och klockan är väldigt smutsig. Så en service ska den få vill jag lova !!
Inuti finns hjärtat, en 36000 dunkande automat cal 431
Chronometer....
ImageUploadedByTapatalk1426625511.819055.jpg

ImageUploadedByTapatalk1426625520.769625.jpg

Storlek 41mm utan krona
43mm med krona
12mm tjock
22mm lugs

Det skumma är att jag aldrig sett denna modell med "chronometer" i tavlan eller inne inne i själva verket.
Ska försöka få lite mer info ang detta......hmmmmm

Trevlig kväll alla KS:are!

Jag lovar, det kommer bilder! ;)

Jag tänkte ta er på en liten resa hur mitt klockintresse har blomstrat på mindre än 1 år och 2 flipningar varav 1 var ofrivillig.
Efter ett liv av det mesta i klockväg, och då menar jag klockor under 3000kr, allt från Daniel Wellingtons på Nato till GANT och Fossil så kände jag sent 2013 att nu är det dags för en ordentlig klocka. Jag hade klättrat rätt snabbt i karriärsväg och började tjäna ok med pengar så jag kände att jag kan kosta på mig en finare klocka.

Efter cirka 3 månader av Klocksnacksknarkande samt in och ut på uret.se för att kolla upp modeller. Efter mer eller mindre fått råd av varenda en som har något att tillföra inom ämnet i bekantskapskretsen så var det äntligen dags -- Jag hade bestämt mig! -- Jag ska ha en klocka och min budget är någonstans runt 20k. Jag kan säga att det tog emot att betala 20 000 SEK för en klocka då jag har haft massor av klockor som kostar runt 2000kr som har trots allt hållit rätt ok. Men det är just det, jag har köpt nya 2000kronors-klockor hela tiden.

Men som sagt, efter att ha satt en budget vid 20k så var det dags att hitta en dinka som skulle passa denna budget. Det bör tilläggas att jag har hyffsat grova handleder. så jag ville ha någonting större men ändå hyffsat dressat då jag använder kostym i arbetet.

Efter mycket om och med så föll jag för en Omega SMP 300 2014 års modell. Jag gillade den blåa tavlan som skiftade i solljuset till både svart och grått. En klocka som jag för övrigt köpte via KS.

Lånad bild
DSC_2653.jpg

Jag kände dock att SMP var lite för liten och börjat sikta in mig på en Panerai, jag gillade den större modellen utav klocka samt att den var lite ovanligare än den klassiska länken. Men den kändes att jag kan inte lägga runt 50 kakor på en klocka, det är ju för mycket för en klocka.... eller? :woot:
Efter ytterliggande knarkande här på KS så hade jag tittat ut min drömklocka, en PAM 312. 1950 boetten med Dome Glas var drömmen, men som alla vet så är det lite krångligare att få tag i en då det inte direkt vimlar utav ADs som säljer Panerai.

Men efter cirka 5 månader så dök min drömklocka upp här på KS. Jag högg direkt utan att tänka efter och fick tag i en 2014 års modell och gav min Omega SMP i inbyte och drömmen var sann. En PAM312!

Lånad bild
slideshowimage-PaneraiPAM312neu-001.JPG

Efter ett krogbesök och en trollfärdig sydeurope så blev jag av med min Panerai på ett snöpligt sätt, mer om det i en annan tråd här på forumet. Och efter bara 2 månader så kunde jag inte titta på en Panerai. Efter en dryg månad med tjafs hos försäkringsbolaget så fick jag ut en bekväm del som täckte dryga 94 % utav värdet (som den inhandles för utav mig)

Efter mycket om och men så blev mitt försäkringsärende klart igår och jag var redo att fira med en ny klocka.
Jag visste nu att jag inte ville ha en Panerai utan klockornas klocka ska inhandlas, ROLEX.

Jag har alltid gillat Rolex GMT Master II 116710ln. men när jag såg BLNR så föll jag pladask. svart blå ring som kan matchas bra både som casualklädd samt till kostym.

Och där kom den! en 116710BLNR i väldigt fint skick, knappt använd från sommaren 2013. och äntligen kommer Bilder! och äntligen är jag så jävla nöjd med denna dinka och den känns som en keeper! Men efter 3 klockor på dryga 8 månader så kan man aldrig vara säker :angel:

Titta här
DSC_0192.JPG

DSC_0194.JPG

Boxen är fin men Paneraiens låda i Päronträ kändes bättre.
DSC_0197.JPG

FULLSET, vilket var ett måste..
DSC_0201.JPG

En till.
DSC_0203.JPG

Och en solklar wristshot! är så nöjd!

DSC_0209.JPG

Om ni mot förmodan har läst hela vägen ner hit så vill jag tacka alla för hjälp under det gångna året till att lotsa mig rätt i denna klockdjungel :cigar:

Grattis till en superklocka!
Du har lite jobb kvar med att få visarna rätt ;-)

Tillbaka
Topp