• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jonte73

Audemars
Drog in detta på bukten häromdagen .

Frugan sade "vaffan ska du med det där till, onödigt"

Svarade "men bra å ha ju, på resa alltså. Måste va rädd om seamastern"

Hon "men för he den sitter ju på armen hela tiden, försök med nåt annat"
Ord och inga visor ;)

image.jpg
image.jpg
 

Lance

Breitling
Min första Rolex, min andra son,

Jag har tillbringat en hel del tid på detta fina forum sedan jag gick med i höstas men har framförallt läst och begrundat och lärt mig mycket om allt möjligt klockrelaterat och även annat orelaterat. Tänkte att det var dags att skriva något också. Efter att ha haft den stora förmånen att få se ett andra barn komma till världen i välbehåll så kändes läget rätt för att fira. Och eftersom det skulle bli min första Rolex, och för att fira min son, kändes det extra lockande att köpa nytt. Och så blev det också (cert. stämplat till födelsemånad, kul om klockan går i arv).

bild 4.JPG

Klockan i sig tarvar inte någon ytterligare presentation om mått, specifikationer och dylikt då det antagligen är ett av världshistoriens mest omskrivna ur. Som sagt så var jag först på jakt efter en 116610 men efter att ha tittat lite för mycket på Klocksnack samt hängt i vasaparken bland andra föräldralediga fäder började 116610 plötsligt kännas lite "vanlig" i brist på bättre ord, även om den i sig självklart är en helt fantastisk klocka tillsammans med 114060 för den som inte gillar datum (plus historisk ankn). Därför började jag titta på nästa steg i familjen, sånt som slutar på 8 eller 9 känns utom räckhåll fn.

bild 3.JPG


Sedan till frågan svart eller blå, den svarta kanske lite mer diskret och enklare att kombinera kläder osv. Den blåa som skulle ha en lite mer spännande tavla. Till saken är att jag sedan tidigare har en svart dykare i form av Longines Hydroconquest. Valet föll således på en 116613LB. Bluesy, bilhandlarklocka, stekarsub… kärt barn har många namn.

bild 2.JPG


Har haft klockan i en vecka nu och jag är verkligen supernöjd med mitt val. Framförallt så tycker jag att sunburst-tavlan är helt förtrollande i hur den ändrar karaktär beroende på ljusförhållanden och vinkel. Hela klockan andas självklart odiskutabel kvalitet men det ligger samtidigt i linje med mina förväntningar. Jag hoppas och tror att det kommer att bli en trogen följeslagare och kanske kommer den en dag kunna gå i arv när skostorleken växt lite på den lille.

bild 1.JPG


Min enda oro är nog att den ska dra till sig för mycket uppmärksamhet och se lite brackig ut. Men samtidigt som så många av er tidigare har påpekat så ska man inte tro att gemene man bryr sig speciellt mycket om vad folk bär på sina handleder. Och det viktigaste av allt kanske, jag köper klockan för min egen skull för att jag tycker att den är helt otroligt djefla vacker.

bild 5.JPG


Tack till KS och dess användare för en massa rolig läsning och tack till Nymans för fin service.
 

Marckus

Panerai
Min första Rolex, min andra son,

Jag har tillbringat en hel del tid på detta fina forum sedan jag gick med i höstas men har framförallt läst och begrundat och lärt mig mycket om allt möjligt klockrelaterat och även annat relaterat. Tänkte att det var dags att skriva något också. Efter att ha haft den stora förmånen att få se ett andra barn komma till världen i välbehåll så kändes läget rätt för att fira. Och eftersom det skulle bli min första Rolex, och för att fira min son, kändes det extra lockande att köpa nytt. Och så blev det också (cert. stämplat till födelsemånad, kul om klockan går i arv).

bild 4.JPG

Klockan i sig tarvar inte någon ytterligare presentation om mått, specifikationer och dylikt då det antagligen är ett av världshistoriens mest omskrivna ur. Som sagt så var jag först på jakt efter en 116610 men efter att ha tittat lite för mycket på Klocksnack samt hängt i vasaparken bland andra föräldralediga fäder började 116610 plötsligt kännas lite "vanlig" i brist på bättre ord, även om den i sig självklart är en helt fantastisk klocka tillsammans med 114060 för den som inte gillar datum (plus historisk ankn). Därför började jag titta på nästa steg i familjen, sånt som slutar på 8 eller 9 känns utom räckhåll fn.

bild 3.JPG


Sedan till frågan svart eller blå, den svarta kanske lite mer diskret och enklare att kombinera kläder osv. Den blåa som skulle ha en lite mer spännande tavla. Till saken är att jag sedan tidigare har en svart dykare i form av Longines Hydroconquest. Valet föll således på en 116613LB. Bluesy, bilhandlarklocka, stekarsub… kärt barn har många namn.

bild 2.JPG


Har haft klockan i en vecka nu och jag är verkligen supernöjd med mitt val. Framförallt så tycker jag att sunburst-tavlan är helt förtrollande i hur den ändrar karaktär beroende på ljusförhållanden och vinkel. Hela klockan andas självklart odiskutabel kvalitet men det ligger samtidigt i linje med mina förväntningar. Jag hoppas och tror att det kommer att bli en trogen följeslagare och kanske kommer den en dag kunna gå i arv när skostorleken växt lite på den lille.

bild 1.JPG


Min enda oro är nog att den ska dra till sig för mycket uppmärksamhet och se lite brackig ut. Men samtidigt som så många av er tidigare har påpekat så ska man inte tro att gemene man bryr sig speciellt mycket om vad folk bär på sina handleder. Och det viktigaste av allt kanske, jag köper klockan för min egen skull för att jag tycker att den är helt otroligt djefla vacker.

bild 5.JPG


Tack till KS och dess användare för en massa rolig läsning och tack till Nymans för fin service.

Det här hade förtjänat en egen tråd! Grattis x 2!
 

Bolio

Panerai
Snyggt Lance helt rätt och grym årsklocka min son har en likadan fast 16613ln M-modell 08. Sen har du skrivit lite fel, du skrev om den går i arv fel fel fel fel det ska va när den går i arv;) . Den där kan du aldrig släppa den är ju gjord för din son!
2x GRATTIS.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Stort dubbelgrattis till både fantastisk klocka och säkert ännu mer fantastisk son. Men förstod jag rätt att du har en son till? Då måste du ju jaga rätt på en klocka till med rätt månad så att ärvandet blir rättvist...;)
 
un1.jpg


Det kom ett paket. Håll i hatten, nu öser jag på med bilder!

un2.jpg

Snyggt innerpackat med kvitton och kringdokumentation prydligt ovanpå..

un3.jpg


un4.jpg

Tittuut!

un5.jpg

un6_5.jpg


un6_3.jpg

un6_6.jpg


un6.jpg


un7.jpg


un9.jpg

un8.jpg


uo0.jpg

uo1.jpg

uo2.jpg
 
Topp