TackGrattis! Sitter perfekt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackGrattis! Sitter perfekt!
TackSkumpa och Ingy! Match in heaven. Stort grattis!
Grattis! Ser snyggt ut!Då var det dags för mig att bli en 'Paneristi', jag har länge gått och suktat efter en Panerai, mer bestämt en 328.
Osäkerheten har varit stor, skulle jag verkligen beundra och vara lika lyrisk i verkligheten som när jag suttit sena nätter och dreglat över bilder, videos och läst samma recensioner om och om igen (.. och plågat min fru med ändlösa taggningar på instagram och bilder).
Jag hoppade på första bästa tåg till Stockholm, väl där klampade jag in hos Nymans för att få min första upplevelse av 329 som referens. Sandwich dial, avsaknaden av komplikationer, länkens utformning och enkelhet - beslutet var lätt, på tåget hem två timmar senare kontaktade jag ett par handlare på C24, som resulterade i en affär.
Trots vikten så känns det inte som den sitter på handleden, viktfördelningen är helt underbar!
Det är utan tvekan den mest bekväma klockan jag någonsin burit.
Detta är min graal, The one.
Efter en visit hos Bergströms i Göteborg för justering av länk satt den som ett smäck.
Tack till KS för stöttning och råd, vill även rikta ett ordentligt tack till @Qvarna, @Torsten & @MaziK
Grattis, grymt val!Slänger in den här också! DJ 116200.
Jäklar!!Kanske ingen paketöppning men likväl en klocka som kommer få stanna väldigt, väldigt länge.
Jag är supernöjd!
Grattis till helt nytt !Nu har jag suktat länge efter denna skönhet och terroriserat diverse personer på forumet... Tänkte först köpa från Ch24 men att köpa från AD är ju alltid speciellt så efter jobbet klev jag in på Krons och var redo att slå till om jag kände att priset och klockan var rätt. Å det var det!
Det började med ett glas champagne
Hmm det blev en IWC
Ingy!!!
Wristshot
Den sitter fantastiskt skönt. Gillar hur tunn den är.
Allt som allt, mycket nöjd
Grattis! Snygg som attan!Ännu en Speedmaster!
Jag som föredrar något mindre klockor med rena urtavlor utan en massa tjafs blev totalt överrumplad i slutet av förra året när Speedmasterfebern drabbade mig-hårt!
Pga av ett nyförvärv i november hade jag ingen möjlighet att hänga på Rob's generösa erbjudande men började så smått lirka lite med Bergström's. Lite gick att göra men inte i närheten av 25%. Tankarna vandrade såklart till Ch24 och jag hade så gott som bestämt mig för en handlare i Tyskland. Men så i förmiddags åkte jag in till Bergström's av en annan orsak och när jag ändå var där var det ju lika bra att fråga igen om priset på Speedy'n. Det blev inga 25% rabatt idag heller men ändå två nöjda parter. Vem vet när man nästa gång har möjlighet att handla nytt över disk igen. Lägg därtill trevlig personal, fin service och en riktigt god espresso samt att man byggt på förhållandet inför framtiden så känns det väldigt bra. Icke heller att förglömma: jag fick klockan bums!
Ok, ni har alla sett det förut men här kommer den!
Jättestora boxen
Stora boxen
Min egna, helt nya Speedmaster!
WS
Shine on, You crazy lume!
Tack för att ni läste!
Tack så mycket! Jag är riktigt nöjd med den!Grattis! Snygg som attan!
grattis,fin samling =)Dubbelt nyinkommet. Grand Seikon nere till höger och klocklådan. För många klockor nu, får låta några gå tror jag...
grattis,super nice.Kanske ingen paketöppning men likväl en klocka som kommer få stanna väldigt, väldigt länge.
Jag är supernöjd!
stort grattis,så snygg.Igår dök den upp
Något jag velat prova länge.
Lite tillbehör..
En Sea-Dweller trippel 6:a
Och så obligatoriskt handledare från idag!
Tack för mig!
grattis,snygg klocka =)Fick paket på posten idag, detta blir min andra klocka detta år.
Det fick bli en Seiko Prospex SRP775 turtle reissue köpt av en annan forummedlem
Ursäkta dåliga bilder!
Nu har jag suktat länge efter denna skönhet och terroriserat diverse personer på forumet... Tänkte först köpa från Ch24 men att köpa från AD är ju alltid speciellt så efter jobbet klev jag in på Krons och var redo att slå till om jag kände att priset och klockan var rätt. Å det var det!
Det började med ett glas champagne
Hmm det blev en IWC
Ingy!!!
Wristshot
Den sitter fantastiskt skönt. Gillar hur tunn den är.
Allt som allt, mycket nöjd
Grymt snygg, grattis.Vad är det man säger? I elfte timmen, sista minuten eller det va på det berömda håret!
Den eventuella prishöjningen, var nog det som fick mig att dra ut tummen och komma till skott! Det och hjälpen jag har fått, tack @leben , @JakobZ och Nymans ur Sthlm. Tack också Nymans ur i Västerås för länkjusteringen på hemvägen, trevliga killar som jag definitivt kommer trakassera oftare i framtiden. Så här här den, min första sprillans nya klocka! Den är precis som jag vill ha den, svart tavla, Jubilee och Roulettedatum!
Tackar, tackar, jag är riktigt nöjd!Grymt snygg, grattis.
Står själv i valet och kvalet mellan en 16200 eller en 16234 med just en svart tavla. Vad fick dig att välja just den?Tackar, tackar, jag är riktigt nöjd!
Oj, mest slumpen, tror jag.Står själv i valet och kvalet mellan en 16200 eller en 16234 med just en svart tavla. Vad fick dig att välja just den?
Ok. Ja, lite förnyelse skadar ju aldrig. Vi får se vad det blir. Lutar mot en jubileelänk, räfflad ring och svart tavla just nu. Men det kan ju ändra sigOj, mest slumpen, tror jag.
Eller kanske inte förresten, hade en 116234 med Oyster och blå tavla förut.
Att den nya skulle ha Jubileelänk och slät ring, hade jag redan bestämt.
Tavlan är marigare, har alltid gillat den svarta, sen spelade det säkert in att jag redan haft den blå.
Säkert inte så mycket hjälp för dig, men jag tror du blir nöjd hur du än väljer.
Lycka till!
Nice, grattis. Gött att få tummen ur innan prishöjningen. Har dock för mig att jag sett dig posta en liknande DJ förr, men en något äldre modell. Köra på 2 eller sälja ena?Slänger in den här också! DJ 116200.
Superkombo, kör.........Ok. Ja, lite förnyelse skadar ju aldrig. Vi får se vad det blir. Lutar mot en jubileelänk, räfflad ring och svart tavla just nu. Men det kan ju ändra sig
Grattis! Lyckad modell, speciellt med svart tavla.Plötsligt så händer det ...
Stämmer bra @Kasparov . Har en 16014 också som förmodligen får lämna inom en snar framtid.Nice, grattis. Gött att få tummen ur innan prishöjningen. Har dock för mig att jag sett dig posta en liknande DJ förr, men en något äldre modell. Köra på 2 eller sälja ena?
Då var det dags för mig att bli en 'Paneristi', jag har länge gått och suktat efter en Panerai, mer bestämt en 328.
Osäkerheten har varit stor, skulle jag verkligen beundra och vara lika lyrisk i verkligheten som när jag suttit sena nätter och dreglat över bilder, videos och läst samma recensioner om och om igen (.. och plågat min fru med ändlösa taggningar på instagram och bilder).
Jag hoppade på första bästa tåg till Stockholm, väl där klampade jag in hos Nymans för att få min första upplevelse av 329 som referens. Sandwich dial, avsaknaden av komplikationer, länkens utformning och enkelhet - beslutet var lätt, på tåget hem två timmar senare kontaktade jag ett par handlare på C24, som resulterade i en affär.
Trots vikten så känns det inte som den sitter på handleden, viktfördelningen är helt underbar!
Det är utan tvekan den mest bekväma klockan jag någonsin burit.
Detta är min graal, The one.
Efter en visit hos Bergströms i Göteborg för justering av länk satt den som ett smäck.
Tack till KS för stöttning och råd, vill även rikta ett ordentligt tack till @Qvarna, @Torsten & @MaziK
Då var det dags för mig att bli en 'Paneristi', jag har länge gått och suktat efter en Panerai, mer bestämt en 328.
Den väger exakt 242g, viktfördelningen är superb - känns knappt att jag har den på.Grym klocka! Ser rejält köttig ut. Vad väger den med länken?
Man tackar, helt klart ett av de bästa beslut jag fattat Jag visste inte att jag skulle känna mig såhär komplett.Snyggt! Stort grattis till en grym panna den sitter som en smäck på dig!