• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Gold

Panerai
2-Faktor
Diamonds are forever?
Tack @Nymans Ur 1851 och även en viss KS-medlem som jag inte vågar outa, du vet vem du är :)

IMG_3484.JPG
IMG_3485.JPG
IMG_34881.jpg
IMG_3491.JPG



Dags att plocka bort lite plast :)

Grymt hurru!
 

Ebbot

Cartier
Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Det är alltså en Tag heuer Heuer 01. Kanske den första klockan som skall markera nya Tag i ledning av den gamle hublot-chefen (vilket kan skönjas i design).
Tycker den är riktigt fet. Mjukt gummiarband och lättläst tavla (något jag tvekade inför), väldigt bra kvalitetsintryck överlag. Tror det är ett modifierat cal 1887 i den så välrenommerat. Finns mycket skrivet om det "nya" sättet att bygga Tags klockor i moduler. Sök på google. Detta är den första modellen i det konstruktionstänket vad jag förstått.
Storleken är 45mm och bärs som sådan. Jmf med min 44mm panna så känns den helt ok- se bild. Men visst, gillar du inte stora klockor är denna inget för dig.

Glad fredag!! :D
image.jpeg
image.jpg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Det är alltså en Tag heuer Heuer 01. Kanske den första klockan som skall markera nya Tag i ledning av den gamle hublot-chefen (vilket kan skönjas i design).
Tycker den är riktigt fet. Mjukt gummiarband och lättläst tavla (något jag tvekade inför), väldigt bra kvalitetsintryck överlag. Tror det är ett modifierat cal 1887 i den så välrenommerat. Finns mycket skrivet om det "nya" sättet att bygga Tags klockor i moduler. Sök på google. Detta är den första modellen i det konstruktionstänket vad jag förstått.
Storleken är 45mm och bärs som sådan. Jmf med min 44mm panna så känns den helt ok- se bild. Men visst, gillar du inte stora klockor är denna inget för dig.

Glad fredag!! :D
image.jpeg
image.jpg

Riktigt fet, grattis!
 
Bytte bort min Panerai 005

image.jpeg


Mot...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Omega Seamaster 300 Master Co-Axial med det simpla referensnumret 233.30.41.21.01.001...

Sitter fantastiskt bra på handleden. På lädret sitter den bäst av alla klockor som varit i min ägo och det är mååånga. Känns extra kul då jag inte hade några som helst förväntningar på denna klocka.
Riktigt snygg!
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Det är alltså en Tag heuer Heuer 01. Kanske den första klockan som skall markera nya Tag i ledning av den gamle hublot-chefen (vilket kan skönjas i design).
Tycker den är riktigt fet. Mjukt gummiarband och lättläst tavla (något jag tvekade inför), väldigt bra kvalitetsintryck överlag. Tror det är ett modifierat cal 1887 i den så välrenommerat. Finns mycket skrivet om det "nya" sättet att bygga Tags klockor i moduler. Sök på google. Detta är den första modellen i det konstruktionstänket vad jag förstått.
Storleken är 45mm och bärs som sådan. Jmf med min 44mm panna så känns den helt ok- se bild. Men visst, gillar du inte stora klockor är denna inget för dig.

Glad fredag!! :D
image.jpeg
image.jpg

Riktigt schysst Grattis!!
 

roope

Breitling
Då så, efter en lång dag på kontoret var det äntligen dags att öppna ett paket med en stor klocka i. Bilderna blev dock inte de bästa så här på kvällskvisten.
Märke & Modell: Breitling Chronospace Automatic
Urverk: Breitling 23 (ETA Valjoux 7753)
Typ: Automatiskt självuppdragande
Gångreserver: 42h
Vattenskydd: 20 ATM
Komplikationer: Kronograf
http://www.breitling.com/en/models/professional/chronospace-automatic/
20160304_220159.jpg
20160304_220242.jpg
20160304_220351.jpg
20160304_220533.jpg
20160304_220702.jpg
20160304_221006.jpg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Då så, efter en lång dag på kontoret var det äntligen dags att öppna ett paket med en stor klocka i. Bilderna blev dock inte de bästa så här på kvällskvisten.
Märke & Modell: Breitling Chronospace Automatic
Urverk: Breitling 23 (ETA Valjoux 7753)
Typ: Automatiskt självuppdragande
Gångreserver: 42h
Vattenskydd: 20 ATM
Komplikationer: Kronograf
http://www.breitling.com/en/models/professional/chronospace-automatic/
20160304_220159.jpg
20160304_220242.jpg
20160304_220351.jpg
20160304_220533.jpg
20160304_220702.jpg
20160304_221006.jpg

Riktigt stygg, grattis!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Det är alltså en Tag heuer Heuer 01. Kanske den första klockan som skall markera nya Tag i ledning av den gamle hublot-chefen (vilket kan skönjas i design).
Tycker den är riktigt fet. Mjukt gummiarband och lättläst tavla (något jag tvekade inför), väldigt bra kvalitetsintryck överlag. Tror det är ett modifierat cal 1887 i den så välrenommerat. Finns mycket skrivet om det "nya" sättet att bygga Tags klockor i moduler. Sök på google. Detta är den första modellen i det konstruktionstänket vad jag förstått.
Storleken är 45mm och bärs som sådan. Jmf med min 44mm panna så känns den helt ok- se bild. Men visst, gillar du inte stora klockor är denna inget för dig.

Glad fredag!! :D
image.jpeg
image.jpg
Kul. Grattis. Lite fler bilder i dagsljus vore trevligt.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Bytte bort min Panerai 005

image.jpeg


Mot...

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Omega Seamaster 300 Master Co-Axial med det simpla referensnumret 233.30.41.21.01.001...

Sitter fantastiskt bra på handleden. På lädret sitter den bäst av alla klockor som varit i min ägo och det är mååånga. Känns extra kul då jag inte hade några som helst förväntningar på denna klocka.
VA? Ingen egen pakettråd..vad händer?
Grattis till en väldigt snygg Omega! :)
 

_jonte

Patek
Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Det är alltså en Tag heuer Heuer 01. Kanske den första klockan som skall markera nya Tag i ledning av den gamle hublot-chefen (vilket kan skönjas i design).
Tycker den är riktigt fet. Mjukt gummiarband och lättläst tavla (något jag tvekade inför), väldigt bra kvalitetsintryck överlag. Tror det är ett modifierat cal 1887 i den så välrenommerat. Finns mycket skrivet om det "nya" sättet att bygga Tags klockor i moduler. Sök på google. Detta är den första modellen i det konstruktionstänket vad jag förstått.
Storleken är 45mm och bärs som sådan. Jmf med min 44mm panna så känns den helt ok- se bild. Men visst, gillar du inte stora klockor är denna inget för dig.

Glad fredag!! :D
image.jpeg
image.jpg
Stort grattis, den är grym! Provade den i fredags och har bestämt den ska införskaffas. Återkom gärna med dina intryck om några dagar. Kanske i en ny tråd under Recensionsdelen?
Passade mig finemang, men den kräver rätt stor handled för den ska sitta snyggt och bekvämt.
20160304_131140_HDR%202.jpg

20160304_130347_HDR%202.jpg
 
Topp