Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Diamonds are forever?
Tack @Nymans Ur 1851 och även en viss KS-medlem som jag inte vågar outa, du vet vem du är
Dags att plocka bort lite plast
Ice ice baby!Diamonds are forever?
Tack @Nymans Ur 1851 och även en viss KS-medlem som jag inte vågar outa, du vet vem du är
Tjusigt! Grattis!Diamonds are forever?
Diamonds are forever, snyggt! Grattis!Diamonds are forever?
Diamonds are forever?
Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Det är alltså en Tag heuer Heuer 01. Kanske den första klockan som skall markera nya Tag i ledning av den gamle hublot-chefen (vilket kan skönjas i design).
Tycker den är riktigt fet. Mjukt gummiarband och lättläst tavla (något jag tvekade inför), väldigt bra kvalitetsintryck överlag. Tror det är ett modifierat cal 1887 i den så välrenommerat. Finns mycket skrivet om det "nya" sättet att bygga Tags klockor i moduler. Sök på google. Detta är den första modellen i det konstruktionstänket vad jag förstått.
Storleken är 45mm och bärs som sådan. Jmf med min 44mm panna så känns den helt ok- se bild. Men visst, gillar du inte stora klockor är denna inget för dig.
Glad fredag!!
Riktigt snygg!Bytte bort min Panerai 005
Mot...
Omega Seamaster 300 Master Co-Axial med det simpla referensnumret 233.30.41.21.01.001...
Sitter fantastiskt bra på handleden. På lädret sitter den bäst av alla klockor som varit i min ägo och det är mååånga. Känns extra kul då jag inte hade några som helst förväntningar på denna klocka.
Snygg kombo!Fick hem lite nya band idag:
Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Det är alltså en Tag heuer Heuer 01. Kanske den första klockan som skall markera nya Tag i ledning av den gamle hublot-chefen (vilket kan skönjas i design).
Tycker den är riktigt fet. Mjukt gummiarband och lättläst tavla (något jag tvekade inför), väldigt bra kvalitetsintryck överlag. Tror det är ett modifierat cal 1887 i den så välrenommerat. Finns mycket skrivet om det "nya" sättet att bygga Tags klockor i moduler. Sök på google. Detta är den första modellen i det konstruktionstänket vad jag förstått.
Storleken är 45mm och bärs som sådan. Jmf med min 44mm panna så känns den helt ok- se bild. Men visst, gillar du inte stora klockor är denna inget för dig.
Glad fredag!!
Diamonds are forever?
Då så, efter en lång dag på kontoret var det äntligen dags att öppna ett paket med en stor klocka i. Bilderna blev dock inte de bästa så här på kvällskvisten.
Märke & Modell: Breitling Chronospace Automatic
Urverk: Breitling 23 (ETA Valjoux 7753)
Typ: Automatiskt självuppdragande
Gångreserver: 42h
Vattenskydd: 20 ATM
Komplikationer: Kronograf
http://www.breitling.com/en/models/professional/chronospace-automatic/
Kul. Grattis. Lite fler bilder i dagsljus vore trevligt.Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Glad fredag!!
Snyggt som fan. Grattis!Ny tavla på min fantastiska Tudor Chronograph nu. Sitter riktigt bra nu inför våren och sommaren, behövde en ljus tavla i samlingen!
Stort tack till Jonas på @ROB-1832 för hjälpen!
Tack. Din klocka lever vidare hos mig och jag älskar den Bästa kronografen som finns...Snyggt som fan. Grattis!
Bästa kronografen i den prisklassen iaf. Kommer det ett original oyster också?Tack. Din klocka lever vidare hos mig och jag älskar den Bästa kronografen som finns...
Ja nog kan man hitta något lite roligare kanske... om man lägger MYCKET mer pengarBästa kronografen i den prisklassen iaf. Kommer det ett original oyster också?
Riktigt bra, grattis!Ny tavla på min fantastiska Tudor Chronograph nu. Sitter riktigt bra nu inför våren och sommaren, behövde en ljus tavla i samlingen!
Stort tack till Jonas på @ROB-1832 för hjälpen!
Reverson är alltid en vinnare. Gratulera frun!Besökte Kaplans klockauktion, trodde jag kanske skulle komma hem med något nytt, tex en Monaco, men icke.
I stället hittade frugan sin Graal
Snyggt.Besökte Kaplans klockauktion, trodde jag kanske skulle komma hem med något nytt, tex en Monaco, men icke.
VA? Ingen egen pakettråd..vad händer?Bytte bort min Panerai 005
Mot...
Omega Seamaster 300 Master Co-Axial med det simpla referensnumret 233.30.41.21.01.001...
Sitter fantastiskt bra på handleden. På lädret sitter den bäst av alla klockor som varit i min ägo och det är mååånga. Känns extra kul då jag inte hade några som helst förväntningar på denna klocka.
Wow den var ju osedvanligt ball. Grattis.Besökte Kaplans klockauktion, trodde jag kanske skulle komma hem med något nytt, tex en Monaco, men icke.
Det är en Reverso Duetto med cal 844. Bilden är på urtavlan som jag anser är baksidan. En bild på framsidan finns upplagt under vad gör du och din klocka just nu tråd.Wow den var ju osedvanligt ball. Grattis.
Referens?
Fler bilder?
Stort grattis, den är grym! Provade den i fredags och har bestämt den ska införskaffas. Återkom gärna med dina intryck om några dagar. Kanske i en ny tråd under Recensionsdelen?Har suktat efter denna ett tag och idag, efter det sedvanliga strulet med ups, fick jag hem den!
Glad fredag!!
Vad listar den? den var fan cool
Ca 45 säger uret.se. Prisvärt med tanke hur många andra schweiziska märken hade prissatt den.Vad listar den? den var fan cool