Äntligen nöjd!?
En konstig känsla infann sig förra sommaren när jag plötsligt kände mig nöjd med hur klocksamligen såg ut. Alla ”komponenter” som jag ansåg rätt var på plats och äntligen kunde man känna sig helt nöjd. Bara kort därefter såg jag att ex.
@Niklas konsolidera sin redan grymma samling till färre men värre. Fan, kanske jag hade för många klockor där alla inte används tillräckligt frekvent och vad skulle det kunna bli då? En viss ”märkestråd” gjorde det inte lättare och tankarna var igång. Kanske var det ändå dags att ”satsa stort” och ta hem den där ”gralen” och till slut ändå få lite sinnesro?
Av en ren tillfällighet uppstod en möjlighet att sälja vidare min fantastiska IWC Aquatimer.
Därefter såldes snabbt ytterligare en ”keeper”, min första och troligtvis sista Rolex. Smidig och trevlig affär så fick den ett nytt hem hos
@mofo, som jag hoppas håller på detta grymma exemplar länge.
Nu fanns det lite utrymme att agera på och vad skulle komma sedan? Efter att först spanat in ”storebrorsan” så kom jag fram till att det ändå var denna som passade mig bäst. När möjligheten kom på Köp & sälj så var det bara att agera och det känns som vi kommer hänga ihop riktigt länge eftersom jag ändå bara tar hand om den för nästa generation. Har haft den en liten tid, men nu har jag äntligen fixat lite bilder som den så väl förtjänar.
Avslutningsvis ett klassiskt "wrist shot"
Tack
@aleks för en smidig affär och nu kanske man äntligen får lite sinnesro