• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Noen bilder av min seneste anskaffelse. Such a beauty :)

IMG_72741_zps9179bdad.jpg

Det blir inte bättre än så här!

Fick hem ett litet paket tidigare idag.

a.jpg

Något som är inslaget i bubbelplast. Är det något gult jag ser??

b.jpg

Ingen klocka den här gången men två stycken natoband samt fyra bandstift.

c.jpg

Tänkte liva upp dessa två gamla Lorus klockor jag fick av farsan när jag var runt 11 eller 12 år.

d.jpg

Väldigt nöjd med resultatet, färgerna på natobanden skilde sig lite mot klockans färg, men som sagt, jag är nöjd!

e.jpg

Och hur de ser ut på.

f.jpg

g.jpg

Då var det dax för en ny klocka. Har länge varit sugen på att testa en Rolex modell nyare och efter jag testade denna så var det klart.

Ett stycke bekant låda.
Yacht1.jpg

Fliplock fram på lådan.
Yacht2.jpg

Här kommer den. En 116622 med den löjligt snygga blå tavlan.
Yacht3.jpg

Sjukt svårt att få till en rättvis bild på tavlan.
Yacht4.jpg

Helvete vad många fina paketöppningar man missat för att man inte orkat klicka sig in i den här mastodonttråden.

Efter en tur ute på stan så köpte jag ett perlonband på Clas Ohlson av alla ställen (!?). Fanns bara i 18 mm men hade en gammal Seiko Quartz hemma som den passade på.

Förresten är det någon som kan hjälpa mig med vilken modell det är? Och är det någon som vet hur man får bort alla hemska repor på glaset smidigast?

a1.jpg

b2.jpg

b3.jpg

Tillbaka
Topp