• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Anthraxabuz

Panerai
Du har absolut rätt @donsegundo att den förtjänar en egen tråd. Ska se till att det kommer! ;)

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hämta ut denna buse nyss.

OuhWGb2.jpg

Oh nice!
 

Mjölk

Breitling
Då var det dax för en ny klocka. Har länge varit sugen på att testa en Rolex modell nyare och efter jag testade denna så var det klart.

Ett stycke bekant låda.
Yacht1.jpg


Fliplock fram på lådan.
Yacht2.jpg


Här kommer den. En 116622 med den löjligt snygga blå tavlan.
Yacht3.jpg


Sjukt svårt att få till en rättvis bild på tavlan.
Yacht4.jpg

Mycket snygg. Faktiskt en av de snyggaste klockor jag sett! Verkar vara en uppdaterad variant av 16622.
 

Breitling1

Cartier
Har varit ute efter en ny beater sen min skx007 fick lämna. Letat runt en hel del men till slut föll valet på denna klocka CWC SBS.

46FXP8k.jpg


Är väldigt imponerad av känslan på denna klocka, gör sig grymt i PVD. Skruvad krona och klarar ett djup på 300m. Tack Singular för snabb frakt av lite nya Natoband, det som följde med var ingen höjdare.. Nu ska jag hoppa i plurret och se vad klockan går för. :drowning:Trevlig sommar!!!
 

almeyero

Panerai
Lång inlägg, blev tvungen att dela upp det i två olika.

Sprang ner till posten och hämtade ut ett paket tidigare idag.

aa.jpg


Välpaketerat!

bb.jpg


Innehöll inte en utan två stycken mindre lådor!

cc.jpg


dd.jpg


Innehållet i den ena. En Casio A158WA-1 som jag ska ge till lillebrorsan, retrofantast som han är. Hoppas han får upp ögonen för klockor någongång.

ee.jpg


ff.jpg


gg.jpg


ii.jpg
 

almeyero

Panerai
Den andra boxen innehöll en Casio MDV01-1AV. Köpte exakt den här klockan för några veckor sedan men blev så imponerad av den så att jag köpte en till. Denna ska varvas med natoband samt någon stållänk. Den första sitter på ett gummiband.

jj.jpg


kk.jpg


ll.jpg


Satte på en no named stållänk, lite rasslig men funkar tills jag hittar något bättre. Ska införskaffa några nya natoband också.

nn.jpg


oo.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lite handledsbilder på senaste tillskottet. Lite suddig andra bild jag vet men jag var darrig på handen.
Detta är en Citizen Promaster Eco-drive Altichron. Mycket trevlig som kan mäta höjd öh och har kompass ifall man går vilse i storstadsdjungeln.
IMG_0253.JPG
IMG_0254.JPG

Riktigt tuff, sneglat åt den ibland (kul med funktioner men ändå trevlig "yta"), men som jag misstänkte vilken bjässe! Grattis iaf till en i mitt tycke kul klocka :)
 

Icaras

Rolex
Har varit ute efter en ny beater sen min skx007 fick lämna. Letat runt en hel del men till slut föll valet på denna klocka CWC SBS.

46FXP8k.jpg


Är väldigt imponerad av känslan på denna klocka, gör sig grymt i PVD. Skruvad krona och klarar ett djup på 300m. Tack Singular för snabb frakt av lite nya Natoband, det som följde med var ingen höjdare.. Nu ska jag hoppa i plurret och se vad klockan går för. :drowning:Trevlig sommar!!!
Var fick du tag på klockan? Letade efter PvD-varianten för ett tag sedan :)

Är vridningen lika trött som det sägs?
 

Breitling1

Cartier
Var fick du tag på klockan? Letade efter PvD-varianten för ett tag sedan :)

Är vridningen lika trött som det sägs?

Den finns i lager hos silvermans. Vridningen är inte rolex klass, men ändå helt ok. Har haft fler klockar som är bra mycket dyrare än denna som är sämre känsla i. Inget att tveka på om du vill ha en cool beater!
 

EmKay

Omega
Riktigt tuff, sneglat åt den ibland (kul med funktioner men ändå trevlig "yta"), men som jag misstänkte vilken bjässe! Grattis iaf till en i mitt tycke kul klocka :)
Tackar :) . Den ser nog större ut än vad den är på mina klena handleder.
Det ska komma en Cirrus variant av denna också har jag sett som är ännu fetare och lite dyrare.
 

corbendallasx

Friends of KS
Lite handledsbilder på senaste tillskottet. Lite suddig andra bild jag vet men jag var darrig på handen.
Detta är en Citizen Promaster Eco-drive Altichron. Mycket trevlig som kan mäta höjd öh och har kompass ifall man går vilse i storstadsdjungeln.
IMG_0253.JPG
IMG_0254.JPG
Wow, med siffror. Det gäller vara nykter när man ska kolla klockan :-D

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ytterligare en gigantisk förpackningslåda..?

2Eu0HAQ.jpg


Nämen vad kan detta vara? - mera kameror?

0Z5K78h.jpg


Nix, och denna gång är det faktiskt on topic...'

HojcXC0.jpg

eQqN1EW.jpg


En watchwinder med plats för 4 st samt med plats att förvara ytterligare 5 st klockor.

h9IIbUR.jpg


Kvalitetskänsla rakt igenom. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ytterligare en gigantisk förpackningslåda..?

2Eu0HAQ.jpg


Nämen vad kan detta vara? - mera kameror?

0Z5K78h.jpg


Nix, och denna gång är det faktiskt on topic...'

HojcXC0.jpg

eQqN1EW.jpg


En watchwinder med plats för 4 st samt med plats att förvara ytterligare 5 st klockor.

h9IIbUR.jpg


Kvalitetskänsla rakt igenom. :)
Helt fantastiskt vinder, man kan tycka att det borde räcka med nått plastigt skit, men detta är även som en fin möbel.. :)
 

svesam

Rolex
Lite handledsbilder på senaste tillskottet. Lite suddig andra bild jag vet men jag var darrig på handen.
Detta är en Citizen Promaster Eco-drive Altichron. Mycket trevlig som kan mäta höjd öh och har kompass ifall man går vilse i storstadsdjungeln.
IMG_0253.JPG
IMG_0254.JPG

Cool som f-n men jösses vad det händer mycket i den tavlan :)
 
Topp