• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Ord överflödiga :)
IMG_2381.JPG
IMG_2382.JPG
IMG_2383.JPG
IMG_2384.JPG
IMG_2385.JPG
IMG_2386.JPG
IMG_2387.JPG
Dra på Trissor! Måste bara säga grattis till dig även här! Så bra och snygg!
 

Leif

Cartier
Inför den nya Seiko SLA017 behövde jag en ordentlig beater, betald torsdag och anlände snabbt på fredagen.

Vi kör den lilla öppningen inför den stora öppningen av Seiko porr :)
IMG_2252.JPG
IMG_2253.JPG
IMG_2256.JPG
IMG_2269.JPG

Måste säga att den är helt ok att släcka törsten med inför Seiko försändelsen ;)
Det där var ingen dålig pjäs du drog fram! Grattis!
 

rick-yb

Omega
Så då har även jag tagit Rolex-oskulden. Drog iväg på en liten spontan roadtrip igår och fastnade för den när den satta på handleden, även om jag mer eller mindre bestämt mig för den sedan ett par veckor tillbaka. Kanske inte den typiska "första-Rolexen" men jag har alltid gillat det som sticker ut. ;)

1.JPG

2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG

Tog ett tag att vänja sig vid storleken efter min Sevenfriday! :D
Cool!
 
  • Like
Reactions: CEk

Kai

Rolex
Here we go, Here we go, Here we go AGAIN!:woot: Eller "Tredje gången gillt" om man så vill. Vad gör man när suget är starkt men man inte kommer loss från familjemåsten?:confused:
Är man medlem här ringer man så klart en god vän och ber om hjälp. I mitt fall @Stefanweei. Till er som inte känner honom vill jag bara säga att den karln är fantastisk! Tack vare Swish stegade han resolut in på Bergströms och bad om deras sista ex av... Han styrde galant upp hela affären medans jag var på kalas för svägerskans dotter. I sann klockpundaranda avvek jag från kalaset efter tårtan med ett kryptiskt "jag måste ta hand om viktig grej, är snart tillbaka".:D Drog in till city som en oljad blixt och mötte upp Steffo och @brosandi som också bistod under hela operationen. Så stort tack till henne med!
Nu kör vi!
I'm Back!!!
IMG_2054.JPG

IMG_2053.JPG

IMG_2051.JPG
Är lite sen på bollen... Gratulerar!! Inte lätt att bestämma sig =)
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Smugit runt nästan dagligen här på sajten senaste året men aldrig skrivit något. Skapade nyligen ett konto och tänkte att jag inleder min första officiella aktivitet med några bilder på min första automatiska klocka. Ber om ursäkt för taskiga bilder, klockfotografering behöver man visst öva på :D
ELIQ3nI.jpg

Jag blev plötsligt som besatt av klockor förra sommaren och lägger nu undan en slant varje månad för att kunna köpa något riktigt fint när jag fyller 30. För att stilla begäret till dess lyckades jag övertala mig själv till att jag nog ändå borde köpa något skoj för max 3 000 kr. Valet föll till slut på denna Swiss Military Hanowa, modellen heter Colonel ref: 05-4194.04.003.
qj2i8Oz.jpg

Fantastiskt första intryck när jag öppnade paketet från Amazon. Klockan känns välbyggd, har ett urverk som är vackert att beskåda, applicerade index och en röd liten touch på sekundvisaren. Urverket är ett sk STP1-11 som tillverkas av Fossil-ägda (?) Swiss Technology Production. Någon form av ETA/Sellita-klon vad jag förstått (?). En intressant liten video om tillverkningen av STP-urverk finns på denna länk https://www.youtube.com/watch?v=kjJvd_V2EuA

tGQ0z61.jpg

ORMtGOa.jpg

Otroligt nöjd med min första automatare, känns som mycket klocka för pengarna!
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Here we go, Here we go, Here we go AGAIN!:woot: Eller "Tredje gången gillt" om man så vill. Vad gör man när suget är starkt men man inte kommer loss från familjemåsten?:confused:
Är man medlem här ringer man så klart en god vän och ber om hjälp. I mitt fall @Stefanweei. Till er som inte känner honom vill jag bara säga att den karln är fantastisk! Tack vare Swish stegade han resolut in på Bergströms och bad om deras sista ex av... Han styrde galant upp hela affären medans jag var på kalas för svägerskans dotter. I sann klockpundaranda avvek jag från kalaset efter tårtan med ett kryptiskt "jag måste ta hand om viktig grej, är snart tillbaka".:D Drog in till city som en oljad blixt och mötte upp Steffo och @brosandi som också bistod under hela operationen. Så stort tack till henne med!
Nu kör vi!
I'm Back!!!
IMG_2054.JPG

IMG_2053.JPG

IMG_2051.JPG
Mycket bra där JonnZ och leveransen gör det inte sämre :) Grattis!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Smugit runt nästan dagligen här på sajten senaste året men aldrig skrivit något. Skapade nyligen ett konto och tänkte att jag inleder min första officiella aktivitet med några bilder på min första automatiska klocka. Ber om ursäkt för taskiga bilder, klockfotografering behöver man visst öva på :D
ELIQ3nI.jpg

Jag blev plötsligt som besatt av klockor förra sommaren och lägger nu undan en slant varje månad för att kunna köpa något riktigt fint när jag fyller 30. För att stilla begäret till dess lyckades jag övertala mig själv till att jag nog ändå borde köpa något skoj för max 3 000 kr. Valet föll till slut på denna Swiss Military Hanowa, modellen heter Colonel ref: 05-4194.04.003.
qj2i8Oz.jpg

Fantastiskt första intryck när jag öppnade paketet från Amazon. Klockan känns välbyggd, har ett urverk som är vackert att beskåda, applicerade index och en röd liten touch på sekundvisaren. Urverket är ett sk STP1-11 som tillverkas av Fossil-ägda (?) Swiss Technology Production. Någon form av ETA/Sellita-klon vad jag förstått (?). En intressant liten video om tillverkningen av STP-urverk finns på denna länk

tGQ0z61.jpg

ORMtGOa.jpg

Otroligt nöjd med min första automatare, känns som mycket klocka för pengarna!
Välkommen in i galenskapen här! Grattis till en fin klocka och ett välformulerat första inlägg.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Here we go, Here we go, Here we go AGAIN!:woot: Eller "Tredje gången gillt" om man så vill. Vad gör man när suget är starkt men man inte kommer loss från familjemåsten?:confused:
Är man medlem här ringer man så klart en god vän och ber om hjälp. I mitt fall @Stefanweei. Till er som inte känner honom vill jag bara säga att den karln är fantastisk! Tack vare Swish stegade han resolut in på Bergströms och bad om deras sista ex av... Han styrde galant upp hela affären medans jag var på kalas för svägerskans dotter. I sann klockpundaranda avvek jag från kalaset efter tårtan med ett kryptiskt "jag måste ta hand om viktig grej, är snart tillbaka".:D Drog in till city som en oljad blixt och mötte upp Steffo och @brosandi som också bistod under hela operationen. Så stort tack till henne med!
Nu kör vi!
I'm Back!!!
IMG_2054.JPG

IMG_2053.JPG

IMG_2051.JPG

Men alltså? Hur många Explorers har du haft? :woot:
Jag minns 1016, 16570, 14270 och nu den tredje 21470.
Men du har säkert haft fler av de övriga Explorerreferenserna?

Så då har även jag tagit Rolex-oskulden. Drog iväg på en liten spontan roadtrip igår och fastnade för den när den satta på handleden, även om jag mer eller mindre bestämt mig för den sedan ett par veckor tillbaka. Kanske inte den typiska "första-Rolexen" men jag har alltid gillat det som sticker ut. ;)

1.JPG

2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG

Tog ett tag att vänja sig vid storleken efter min Sevenfriday! :D

Ett riktigt roligt val av Rolex!
Grattis!
 
  • Like
Reactions: CEk

Moorflax

Patek
2-Faktor
Explorer 14270 inkom idag och min Sub har fått en lillebror!
Den lille sitter sedan flera timmar på hustruns späda handled.
Kanske får jag låna den någon dag? (Tror inte det iofs :( )
IMG_1674.JPG


IMG_1733.JPG
 

Bilagor

  • IMG_1675.JPG
    IMG_1675.JPG
    185.9 KB · Visningar: 84
  • IMG_1707.JPG
    IMG_1707.JPG
    149.2 KB · Visningar: 83
  • IMG_1708.JPG
    IMG_1708.JPG
    293.4 KB · Visningar: 76
  • IMG_1711.JPG
    IMG_1711.JPG
    294.4 KB · Visningar: 82
  • IMG_1720.JPG
    IMG_1720.JPG
    306.1 KB · Visningar: 82
  • IMG_1731.JPG
    IMG_1731.JPG
    223.2 KB · Visningar: 78
Topp