Calfen
Silver
Riktigt fin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur fick du Leoparden att ligga still medans du plåtade dinkan?Första gången i denna tråd
Här kommer några bilder från gårdagens köp.
En trevlig DJ 1603 från 1970....då merparten av er alltså ännu ej var påtänkta
Tyvärr blir det ingen öppning då klockan levererades utan låda, box eller annat.
Slog ihjäl den givetvisHur fick du Leoparden att ligga still medans du plåtade dinkan?
Hej,
Jag söker en 116710BLNR helt ny eller nästan helt ny!
Hej,
Jag söker en 116710BLNR helt ny eller nästan helt ny!
Grattis
Grattis! BLNR står helt klart på min shortlist. Problemet är bara att jag har extremt svårt att släppa min Hulk, och det känns som att de ligger lite väl "nära" varandra. Men på ett, som vanligt, irrationellt sätt är det ändå en klocka jag är sugen på...
Jag och säkert många med mig hjälper dig gärna bli av med Hulken
Själv är jag lite sugen på BLNR, men då jag redan har en Coke 16710 som jag inte vill göra mig av med så är Hulken den jag suktar mest efter. Fast egentligen vill jag ha en WG DD på länk. Eller ska man likvidera samlingen helt och köpa WG DD + Hulk? Eller sprida ut det, behålla det man har och lägga till Hulk nu + DD på sikt?
Snacka om OCD, sorry att kapa tråden med att komma in på funderingar
En DJ 6605 från 1959, samma ålder som jag!
Helnöjd!
En DJ 6605 från 1959, samma ålder som jag!
Hur fin som helst, jag är inte alls avundsjuk
Grattis, vill ha en själv!
Har länge gått och sneglat på en sådan här och när den dök upp till rätt pris i Frankrike så var det bara att klippa till!
Snygg! vad är det för modell och strl på den?
Mitt senaste inköp!
För ett tag sedan så började tankarna snurra, -Jag kanske skulle byta ut dessa två i klockboxen mot en......nej, nej, två är alltid bättre än en - en svart och en vit - det är bra...........eller....?!?!
Ni anar givetvis åt vilket håll det gick - tanken hade rotat sig och jag var chanslös, det var bara att vika sig och påbörja resan!
Därför sålde jag min Sub (14060m) och min Explorer IIa (16570) och jakten på den nya klockan började.
Det tillbringades betydligt fler timmar än normalt på klocksurfande - min fru trodde inte att det gick men jag bevisade att det går visst - bara man har motivationen!
Jag hittade ett antal intressanta objekt men alla såldes framför näsan på mig.
Tanken väcktes då att avvakta med inköp till min semester i USA, där handlarnas websidor pekade mot att det fanns ett betydligt större urval av modellen där.
Väl på plats i USA så möts jag av samma kommentar från alla handlare när jag beskriver vad jag letar efter, -You and everybody else!
Jag hittade bara en klocka under mina tre veckors letande i staterna, men en trist växelkurs i kombination med en handlare som tyckte att skatt slipper vi svenskar minsann inte, även om vi är utomlands på semester, så det blev inget köp!
Hemma på svensk mark så hittar jag ett objekt på Blocket men det har fel färg på tavlan. Jag kilar därför in till den lokala urhandlaren för att höra hur mycket de tar för ett tavelbyte.
Förklarar hela historien för säljaren som ger mig ett pris på tavelbytet och kliar sig sedan på hakan och smiter iväg till sin räknemaskin. Han kommer tillbaka med ett prisförslag på ett nyköp av modellen istället.
Varför blir det så här!? Man sätter en maxgräns på x som plötsligt har sträckts till y och som sedan slutar på z!? Givetvis så väljer jag, efter en natts betänketid, valet z (som ni fattar är handlaren)och lägger en beställning!
Butken har ingen klocka på lager, men de skulle kolla med de andra butikerna i landet om de möjligtvis hade en inne - Håll inte andan, det är inte så stor sannolikhet att de har modellen hemma heller!
-Crap, well, well - 6 veckor går ju ganska fort....eller?
Men gissa vad.......två dagar senare finns klockan på plats i butiken!
Snabbt in i bilen och full fart mot målet.....givetvis med vänster handled tom och redo!
Butiken är centralt belägen och givetvis kniper den svarta Mercan framför mig den sista P-platsen framför butiken!
Efter att ha hittat en ny P-plats, en bra bit iväg, så var jag äntligen framme!
Efter att ha fått värderingsintyg, försäkring, kortat länken o.s.v. och pratat klockor med säljaren tills en bit efter stängningsdags, var det dags att bege sig hemåt och packa upp skönheten!
Diskret påse med efterlängtat innehåll!
Kasst med en ny låda som redan är sliten - skall inte fuskskinnet vara sträckt!?
Innehållet ger rysningar av välbehag men även av fasa då ägaren ibland har lite pedantiska drag - fasligt många ytor som kan repas......och repor gillar vi INTE!
Vad är det då denna repallergiker går och köpt som terapi?
Jo, givetvis en stål Daytona, 116520 med svart tavla!
Det finns säkert modeller som är värre repmagneter men jag tänkte det var bäst att börja enkelt!
De klassiska wrist shotsen!
Vi får se om det håller i sig, men efter första dagen på handleden så är jag i.a.f. toknöjd!
Grattis! Går själv o väntar hmm Blå Lume?
Grym! Får min nästa vecka lång väntan