• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Hej i värmen!

Lovade ju att komplettera med bild på min underbara JLC Reverso Grand Taille när jag kompletterat med struts!

Har kollat runt en hel del och jämfört. Började med JLCs egna, tyckte att färgen var något för "ljusgul", även om jag vet att färgen snabbt mörknar så var jag inte helt såld. Kikade sedan på Hirsch, men ville ha med ljusa/vita sömmar, detta skulle innebära väntetid (specialbeställning) och ett ganska högt pris.

Halkade in på watchband24.de, men de hade tydligen stängt. (fick jag höra). Surfade runt en del och upptäckte Sirtoli, mycket trevliga strutslänkar med härligt "levande" yta, rätt storlek (19/16) samt ljusa sömmar. Dock beställning från USA, inte för att det brukar vara några problem men alltid skönare att beställa inom EU. Testade dessutom att maila dem ett par gånger med lite frågor, utan någon svar.

Länk: http://www.sirtoli.com/watch-straps/ostrich/mario-sport-ostrich-watch-strap

Fick sedan höra (minns inte från vem) att Rios tillverkar åt Sirtoli. Urtid har, som ni säkert vet, Rios, med andra ord, det jag var ute efter fanns hela tiden här hemma i Sverige. Jag ringde upp herr Toft på Urtid, han hade endast 1 st Rios Maxime kvar i rätt färg, rätt storlek med rätt sömmar, fick detta på posten dagen efter. (ibland måste man ha lite tur) Lägre pris än Sirtoli och JLCs egna, möjligt att det inte är exakt samma kvalitet, kan kvitta för mig, är enormt nöjd med både utseendet och känslan. Tack för bra service Urtid!

Har märkt att Reverson på struts helt plötsligt blir en utmärkt casualklocka som funkar ypperligt till t.ex. shorts, tvättad linneskjorta och mockaloafers. Håll till godo, här kommer bilder!

bild 1 (1).jpg

bild 2 (1).jpg

Milgauss Z Blue blir en perfekt sommardinka och ett bra komplement till mina andra tråkrollar ;)
Inget solsken idag så bilderna gör inte tavlan rättvisa, men den är helt underbar och måste upplevas irl.

5e3cff17-d801-406e-a391-f960664901ee_zpscbbec7c0.jpg

624f9239-9b90-4b8c-8901-385887a35e2a_zps6be9a6cb.jpg

f567fbfe-392c-42ac-8c8a-1fa70a96fca0_zps7bdf6340.jpg

Helt underbar! Grattis! Var i Köpenhamn i veckan, testade den "vanliga" Milgaussen, var egentligen inne på en Explorer 1, men blev helsåld på Milgauss, blir antagligen min nästa klocka, sitter helt fantastiskt när den kommer på, grym passform helt enkelt, gör mkt :)

Hade förmånen att för några dagar sedan förvärva en inplatsad 116710BLNR som jag hittade på Blocket till vasst pris.

Sålde den mycket fina 16610 jag köpte för en kort tid sedan av vaniljglass, var oerhört nöjd med klockan. Dock återstår faktumet att jag är lite mer förtjust i "nyare" klockor och GMT'n kommer jag får mer nyttjandetid med har jag fått för mig.

Nu sitter jag med en DJ2 samt en GMT. Min känsla är (och den brukar slå in) är att jag kommar avyttra min DJ2 till förmån för antingen en DD eller "gubb-DJ" med jubileelänk SAMT en riktig sport/bad-klocka med gummiband. Typ IWC Aquatimer.

Nåja, här är några bilder från klockan live.

image.jpg

image.jpg

Direkt från Turkiet.
image.jpg

Finns viss poäng med den här Bamseklubben när man tänker efter...
image.jpg

/gustav

Mycket trevlig! Grattis!

Ett paket kom på posten idag.
20140724_002041.jpg

Måste tyvärr meddela att det är ingenting i samma klass som Rolex, Omega etc. Dock är jag väldigt glad över den och tänkte dra inlägg nr100 med en paketöppning.

20140724_003124.jpg

Eftersom jag är väldigt intresserad av amerikansk sport, och har en amerikansk sambo så tyckte jag det vore skoj med ett amerikanskt märke på armen ibland.
20140724_003222.jpg

Och jag har fallit pladask för en Khaki King :)

20140724_004146.jpg

Ett paket kom på posten idag.
20140724_002041.jpg

Måste tyvärr meddela att det är ingenting i samma klass som Rolex, Omega etc. Dock är jag väldigt glad över den och tänkte dra inlägg nr100 med en paketöppning.

20140724_003124.jpg

Eftersom jag är väldigt intresserad av amerikansk sport, och har en amerikansk sambo så tyckte jag det vore skoj med ett amerikanskt märke på armen ibland.
20140724_003222.jpg

Och jag har fallit pladask för en Khaki King :)

20140724_004146.jpg
Den ser väldigt fräsch ut. Du får gärna lämna en kommentar om den när du haft den ett tag så att man kan få ett hum om den :)

Mitt senaste inköp!

För ett tag sedan så började tankarna snurra, -Jag kanske skulle byta ut dessa två i klockboxen mot en......nej, nej, två är alltid bättre än en - en svart och en vit - det är bra...........eller....?!?!

Ni anar givetvis åt vilket håll det gick - tanken hade rotat sig och jag var chanslös, det var bara att vika sig och påbörja resan!
Därför sålde jag min Sub (14060m) och min Explorer IIa (16570) och jakten på den nya klockan började.
Det tillbringades betydligt fler timmar än normalt på klocksurfande - min fru trodde inte att det gick men jag bevisade att det går visst - bara man har motivationen!

Jag hittade ett antal intressanta objekt men alla såldes framför näsan på mig. :banghead:
Tanken väcktes då att avvakta med inköp till min semester i USA, där handlarnas websidor pekade mot att det fanns ett betydligt större urval av modellen där.
Väl på plats i USA så möts jag av samma kommentar från alla handlare när jag beskriver vad jag letar efter, -You and everybody else! :arghh:

Jag hittade bara en klocka under mina tre veckors letande i staterna, men en trist växelkurs i kombination med en handlare som tyckte att skatt slipper vi svenskar minsann inte, även om vi är utomlands på semester, så det blev inget köp!

Hemma på svensk mark så hittar jag ett objekt på Blocket men det har fel färg på tavlan. Jag kilar därför in till den lokala urhandlaren för att höra hur mycket de tar för ett tavelbyte.

Förklarar hela historien för säljaren som ger mig ett pris på tavelbytet och kliar sig sedan på hakan och smiter iväg till sin räknemaskin. Han kommer tillbaka med ett prisförslag på ett nyköp av modellen istället.
Varför blir det så här!? Man sätter en maxgräns på x som plötsligt har sträckts till y och som sedan slutar på z!? Givetvis så väljer jag, efter en natts betänketid, valet z (som ni fattar är handlaren)och lägger en beställning!

Butken har ingen klocka på lager, men de skulle kolla med de andra butikerna i landet om de möjligtvis hade en inne - Håll inte andan, det är inte så stor sannolikhet att de har modellen hemma heller!

-Crap, well, well - 6 veckor går ju ganska fort....eller?

Men gissa vad.......två dagar senare finns klockan på plats i butiken! :)

Snabbt in i bilen och full fart mot målet.....givetvis med vänster handled tom och redo!

140606651156724400_resized.jpg

Butiken är centralt belägen och givetvis kniper den svarta Mercan framför mig den sista P-platsen framför butiken! :banghead:

Efter att ha hittat en ny P-plats, en bra bit iväg, så var jag äntligen framme!

140606652121491200_resized.jpg

Efter att ha fått värderingsintyg, försäkring, kortat länken o.s.v. och pratat klockor med säljaren tills en bit efter stängningsdags, var det dags att bege sig hemåt och packa upp skönheten!

Diskret påse med efterlängtat innehåll!

140606115364724300_resized.jpg

Kasst med en ny låda som redan är sliten - skall inte fuskskinnet vara sträckt!?

140606109585640500_resized.jpg

Innehållet ger rysningar av välbehag men även av fasa då ägaren ibland har lite pedantiska drag - fasligt många ytor som kan repas......och repor gillar vi INTE!

140606109440703300_resized.jpg

Vad är det då denna repallergiker går och köpt som terapi?

Jo, givetvis en stål Daytona, 116520 med svart tavla!

140606109559295700_resized.jpg

Det finns säkert modeller som är värre repmagneter men jag tänkte det var bäst att börja enkelt!

De klassiska wrist shotsen!

140606651801270400_resized.jpg

140606655500884200_resized.jpg

Vi får se om det håller i sig, men efter första dagen på handleden så är jag i.a.f. toknöjd! :cool:

Grymt fet! :cigar:

Blev med ny dinka igår så vi får väl köra en liten paketöppning! Och vad blev det då?! Here it comes

Ahaaaa IWC
usevyras.jpg

Lite på glänt
y6e8e5em.jpg

Men kom igen då!

WTF
y3etazyg.jpg

PAUS
a4a9uneh.jpg

4ebeganu.jpg

Ooooh 3239 ingenieuren!

2eje7apa.jpg

Handledsskott

Jag är riktigt kär! Länken är fantastiskt!

gujezyzy.jpg

Nu saknas bara ett par sådana här så är jag kittad för semesterns eskapader.
vybyzavu.jpg

Tack för titten!

Min första realistiska förälskelse i klockvärlden var en Seiko skx779 aka black monster. Jag var på Rhodos och gled lite smidigt in i en affär, där låg den till ett pris 4-5ggr internets... Kom hem klicka hem ett orange variant! Underbar klocka jag bar länge...

Nu var det nog fyra år sedan jag hade ett monster men idag dök ett svart upp via en bytesdeal:

image.jpg

Det råder ingen tvekan om att monstret med sin pålitliga wr, sköna och stabila länk samt grymma lume är en perfekt beater sista sommarveckorna :)

image.jpg

Hade förmånen att för några dagar sedan förvärva en inplatsad 116710BLNR som jag hittade på Blocket till vasst pris.

Sålde den mycket fina 16610 jag köpte för en kort tid sedan av vaniljglass, var oerhört nöjd med klockan. Dock återstår faktumet att jag är lite mer förtjust i "nyare" klockor och GMT'n kommer jag får mer nyttjandetid med har jag fått för mig.

Nu sitter jag med en DJ2 samt en GMT. Min känsla är (och den brukar slå in) är att jag kommar avyttra min DJ2 till förmån för antingen en DD eller "gubb-DJ" med jubileelänk SAMT en riktig sport/bad-klocka med gummiband. Typ IWC Aquatimer.

image.jpg

image.jpg

Direkt från Turkiet.
image.jpg

image.jpg

/gustav

Jag vill köpa denna av dig! Kan du hjälpa mig med det?

image.jpg

image.jpg

Direkt från Turkiet.
image.jpg

image.jpg

/gustav

Kan inte gå fel med en BLNR :) Grattis!

Mitt senaste inköp!

För ett tag sedan så började tankarna snurra, -Jag kanske skulle byta ut dessa två i klockboxen mot en......nej, nej, två är alltid bättre än en - en svart och en vit - det är bra...........eller....?!?!

Ni anar givetvis åt vilket håll det gick - tanken hade rotat sig och jag var chanslös, det var bara att vika sig och påbörja resan!
Därför sålde jag min Sub (14060m) och min Explorer IIa (16570) och jakten på den nya klockan började.
Det tillbringades betydligt fler timmar än normalt på klocksurfande - min fru trodde inte att det gick men jag bevisade att det går visst - bara man har motivationen!

Jag hittade ett antal intressanta objekt men alla såldes framför näsan på mig. :banghead:
Tanken väcktes då att avvakta med inköp till min semester i USA, där handlarnas websidor pekade mot att det fanns ett betydligt större urval av modellen där.
Väl på plats i USA så möts jag av samma kommentar från alla handlare när jag beskriver vad jag letar efter, -You and everybody else! :arghh:

Jag hittade bara en klocka under mina tre veckors letande i staterna, men en trist växelkurs i kombination med en handlare som tyckte att skatt slipper vi svenskar minsann inte, även om vi är utomlands på semester, så det blev inget köp!

Hemma på svensk mark så hittar jag ett objekt på Blocket men det har fel färg på tavlan. Jag kilar därför in till den lokala urhandlaren för att höra hur mycket de tar för ett tavelbyte.

Förklarar hela historien för säljaren som ger mig ett pris på tavelbytet och kliar sig sedan på hakan och smiter iväg till sin räknemaskin. Han kommer tillbaka med ett prisförslag på ett nyköp av modellen istället.
Varför blir det så här!? Man sätter en maxgräns på x som plötsligt har sträckts till y och som sedan slutar på z!? Givetvis så väljer jag, efter en natts betänketid, valet z (som ni fattar är handlaren)och lägger en beställning!

Butken har ingen klocka på lager, men de skulle kolla med de andra butikerna i landet om de möjligtvis hade en inne - Håll inte andan, det är inte så stor sannolikhet att de har modellen hemma heller!

-Crap, well, well - 6 veckor går ju ganska fort....eller?

Men gissa vad.......två dagar senare finns klockan på plats i butiken! :)

Snabbt in i bilen och full fart mot målet.....givetvis med vänster handled tom och redo!

140606651156724400_resized.jpg

Butiken är centralt belägen och givetvis kniper den svarta Mercan framför mig den sista P-platsen framför butiken! :banghead:

Efter att ha hittat en ny P-plats, en bra bit iväg, så var jag äntligen framme!

140606652121491200_resized.jpg

Efter att ha fått värderingsintyg, försäkring, kortat länken o.s.v. och pratat klockor med säljaren tills en bit efter stängningsdags, var det dags att bege sig hemåt och packa upp skönheten!

Diskret påse med efterlängtat innehåll!

140606115364724300_resized.jpg

Kasst med en ny låda som redan är sliten - skall inte fuskskinnet vara sträckt!?

140606109585640500_resized.jpg

Innehållet ger rysningar av välbehag men även av fasa då ägaren ibland har lite pedantiska drag - fasligt många ytor som kan repas......och repor gillar vi INTE!

140606109440703300_resized.jpg

Vad är det då denna repallergiker går och köpt som terapi?

Jo, givetvis en stål Daytona, 116520 med svart tavla!

140606109559295700_resized.jpg

Det finns säkert modeller som är värre repmagneter men jag tänkte det var bäst att börja enkelt!

De klassiska wrist shotsen!

140606651801270400_resized.jpg

140606655500884200_resized.jpg

Vi får se om det håller i sig, men efter första dagen på handleden så är jag i.a.f. toknöjd! :cool:

Klart snyggast med svart tavla. Grattis!

Först ett armband från Singular Straps, Vintage Mocka Choklad.
IMG_0015.jpg

Sedan kom FedEx och lämnade av en kartong.
IMG_0016.jpg

Fram med kniven.
IMG_0018.jpg

IMG_0022.jpg

Ingen orginalbox här inte.
IMG_0023.jpg

Då kollar vi innehållet.
En DJ 6605 från 1959, samma ålder som jag!
IMG_0024.jpg

IMG_0029.jpg

På armen.
Nu med det nya Singular-bandet.
IMG_0036.jpg

IMG_0037.jpg

Helnöjd!

Satans jävlar vad vacker. Har du fler närbilder på den?

Blev med ny dinka igår så vi får väl köra en liten paketöppning! Och vad blev det då?! Here it comes

Ahaaaa IWC
usevyras.jpg

Lite på glänt
y6e8e5em.jpg

Men kom igen då!

WTF
y3etazyg.jpg

PAUS
a4a9uneh.jpg

4ebeganu.jpg

Ooooh 3239 ingenieuren!

2eje7apa.jpg

Handledsskott

Jag är riktigt kär! Länken är fantastiskt!

gujezyzy.jpg

Nu saknas bara ett par sådana här så är jag kittad för semesterns eskapader.
vybyzavu.jpg

Tack för titten!

NICE! :cigar:

Tillbaka
Topp