• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Mitt senaste inköp!

För ett tag sedan så började tankarna snurra, -Jag kanske skulle byta ut dessa två i klockboxen mot en......nej, nej, två är alltid bättre än en - en svart och en vit - det är bra...........eller....?!?!

Ni anar givetvis åt vilket håll det gick - tanken hade rotat sig och jag var chanslös, det var bara att vika sig och påbörja resan!
Därför sålde jag min Sub (14060m) och min Explorer IIa (16570) och jakten på den nya klockan började.
Det tillbringades betydligt fler timmar än normalt på klocksurfande - min fru trodde inte att det gick men jag bevisade att det går visst - bara man har motivationen!

Jag hittade ett antal intressanta objekt men alla såldes framför näsan på mig. :banghead:
Tanken väcktes då att avvakta med inköp till min semester i USA, där handlarnas websidor pekade mot att det fanns ett betydligt större urval av modellen där.
Väl på plats i USA så möts jag av samma kommentar från alla handlare när jag beskriver vad jag letar efter, -You and everybody else! :arghh:

Jag hittade bara en klocka under mina tre veckors letande i staterna, men en trist växelkurs i kombination med en handlare som tyckte att skatt slipper vi svenskar minsann inte, även om vi är utomlands på semester, så det blev inget köp!

Hemma på svensk mark så hittar jag ett objekt på Blocket men det har fel färg på tavlan. Jag kilar därför in till den lokala urhandlaren för att höra hur mycket de tar för ett tavelbyte.

Förklarar hela historien för säljaren som ger mig ett pris på tavelbytet och kliar sig sedan på hakan och smiter iväg till sin räknemaskin. Han kommer tillbaka med ett prisförslag på ett nyköp av modellen istället.
Varför blir det så här!? Man sätter en maxgräns på x som plötsligt har sträckts till y och som sedan slutar på z!? Givetvis så väljer jag, efter en natts betänketid, valet z (som ni fattar är handlaren)och lägger en beställning!

Butken har ingen klocka på lager, men de skulle kolla med de andra butikerna i landet om de möjligtvis hade en inne - Håll inte andan, det är inte så stor sannolikhet att de har modellen hemma heller!

-Crap, well, well - 6 veckor går ju ganska fort....eller?

Men gissa vad.......två dagar senare finns klockan på plats i butiken! :)

Snabbt in i bilen och full fart mot målet.....givetvis med vänster handled tom och redo!

140606651156724400_resized.jpg

Butiken är centralt belägen och givetvis kniper den svarta Mercan framför mig den sista P-platsen framför butiken! :banghead:

Efter att ha hittat en ny P-plats, en bra bit iväg, så var jag äntligen framme!

140606652121491200_resized.jpg

Efter att ha fått värderingsintyg, försäkring, kortat länken o.s.v. och pratat klockor med säljaren tills en bit efter stängningsdags, var det dags att bege sig hemåt och packa upp skönheten!

Diskret påse med efterlängtat innehåll!

140606115364724300_resized.jpg

Kasst med en ny låda som redan är sliten - skall inte fuskskinnet vara sträckt!?

140606109585640500_resized.jpg

Innehållet ger rysningar av välbehag men även av fasa då ägaren ibland har lite pedantiska drag - fasligt många ytor som kan repas......och repor gillar vi INTE!

140606109440703300_resized.jpg

Vad är det då denna repallergiker går och köpt som terapi?

Jo, givetvis en stål Daytona, 116520 med svart tavla!

140606109559295700_resized.jpg

Det finns säkert modeller som är värre repmagneter men jag tänkte det var bäst att börja enkelt!

De klassiska wrist shotsen!

140606651801270400_resized.jpg

140606655500884200_resized.jpg

Vi får se om det håller i sig, men efter första dagen på handleden så är jag i.a.f. toknöjd! :cool:

Den här har jag ju missat helt! Grattis! Har du inget för dig nån dag får du gärna bjuda på en kopp och visa upp den där skönheten :-D

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Grattis!
Fick min häromdagen.
Kul med nyköp.

Ja det är speciellt att vara den första som drar bort skyddsplasten :)
Jag funderar lite på vilka straps jag ska använda, vad har du på din? Bilder vore kul...
Eftersom jag inte riktigt gillar lädret den kom med ångrar jag djupt att jag inte tog Magrettes gummi... Nu måste jag köpa till det för ett mycket högre pris :(

Fick fyra olika med köpet. Original läder och gummi. Ett enklare mesh och ett zulu.

Bara provat gummit än så länge, lite stort på mig men sitter ganska skönt.

Otroligt snygg 3239an Johnne. Blev grymt med gummit också, så nu har du ett svårt dilemma.

Spanade själv lite på den med vit tavla på Helsingfors flygplats härom veckan och blandningen av den kantiga designen med den mindre storleken jämfört med de större modellerna känns som en solklar vinnare, framförallt för oss som inte har 18 cm< handleder.

Har läst viss kritik mot pris satt i relation till urverket, men det kommer nog inte kunna hålla mig borta från köp.

Otroligt snygg 3239an Johnne. Blev grymt med gummit också, så nu har du ett svårt dilemma.

Spanade själv lite på den med vit tavla på Helsingfors flygplats härom veckan och blandningen av den kantiga designen med den mindre storleken jämfört med de större modellerna känns som en solklar vinnare, framförallt för oss som inte har 18 cm< handleder.

Har läst viss kritik mot pris satt i relation till urverket, men det kommer nog inte kunna hålla mig borta från köp.
Jo jag har läst det med men fördelen är att servicen inte blir så dyr samt tillgång på reservdelar. De hade aldrig fått till den perfekta storleken med ett inhouse verk. Jag är sjuk nöjd, känns fruktansvärt gedigen! :p

Köp! :D

Jaha, så blev det att gå emot alla principer och slå till på en nyköpsklocka. Sjukt mkt "bang for the buck" IMO, 1510kr inkl. frakt från Singapore!
image.jpg

Fullset på min ära! Inget herr Gummo är bortskämd med annars:)
image.jpg

Japp, ni gissade rätt, en sprillans Aqualand för 1510kr. Säljare mywatcheshub-au på eBay är tokfan som levererar alla beaters mamma till priset av en sur krogkväll med några avslagna pilsner och biff med bea. Rock on kids och klicka in på bukten och beställ!
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Mitt senaste inköp!

För ett tag sedan så började tankarna snurra, -Jag kanske skulle byta ut dessa två i klockboxen mot en......nej, nej, två är alltid bättre än en - en svart och en vit - det är bra...........eller....?!?!

Ni anar givetvis åt vilket håll det gick - tanken hade rotat sig och jag var chanslös, det var bara att vika sig och påbörja resan!
Därför sålde jag min Sub (14060m) och min Explorer IIa (16570) och jakten på den nya klockan började.
Det tillbringades betydligt fler timmar än normalt på klocksurfande - min fru trodde inte att det gick men jag bevisade att det går visst - bara man har motivationen!

Jag hittade ett antal intressanta objekt men alla såldes framför näsan på mig. :banghead:
Tanken väcktes då att avvakta med inköp till min semester i USA, där handlarnas websidor pekade mot att det fanns ett betydligt större urval av modellen där.
Väl på plats i USA så möts jag av samma kommentar från alla handlare när jag beskriver vad jag letar efter, -You and everybody else! :arghh:

Jag hittade bara en klocka under mina tre veckors letande i staterna, men en trist växelkurs i kombination med en handlare som tyckte att skatt slipper vi svenskar minsann inte, även om vi är utomlands på semester, så det blev inget köp!

Hemma på svensk mark så hittar jag ett objekt på Blocket men det har fel färg på tavlan. Jag kilar därför in till den lokala urhandlaren för att höra hur mycket de tar för ett tavelbyte.

Förklarar hela historien för säljaren som ger mig ett pris på tavelbytet och kliar sig sedan på hakan och smiter iväg till sin räknemaskin. Han kommer tillbaka med ett prisförslag på ett nyköp av modellen istället.
Varför blir det så här!? Man sätter en maxgräns på x som plötsligt har sträckts till y och som sedan slutar på z!? Givetvis så väljer jag, efter en natts betänketid, valet z (som ni fattar är handlaren)och lägger en beställning!

Butken har ingen klocka på lager, men de skulle kolla med de andra butikerna i landet om de möjligtvis hade en inne - Håll inte andan, det är inte så stor sannolikhet att de har modellen hemma heller!

-Crap, well, well - 6 veckor går ju ganska fort....eller?

Men gissa vad.......två dagar senare finns klockan på plats i butiken! :)

Snabbt in i bilen och full fart mot målet.....givetvis med vänster handled tom och redo!

140606651156724400_resized.jpg

Butiken är centralt belägen och givetvis kniper den svarta Mercan framför mig den sista P-platsen framför butiken! :banghead:

Efter att ha hittat en ny P-plats, en bra bit iväg, så var jag äntligen framme!

140606652121491200_resized.jpg

Efter att ha fått värderingsintyg, försäkring, kortat länken o.s.v. och pratat klockor med säljaren tills en bit efter stängningsdags, var det dags att bege sig hemåt och packa upp skönheten!

Diskret påse med efterlängtat innehåll!

140606115364724300_resized.jpg

Kasst med en ny låda som redan är sliten - skall inte fuskskinnet vara sträckt!?

140606109585640500_resized.jpg

Innehållet ger rysningar av välbehag men även av fasa då ägaren ibland har lite pedantiska drag - fasligt många ytor som kan repas......och repor gillar vi INTE!

140606109440703300_resized.jpg

Vad är det då denna repallergiker går och köpt som terapi?

Jo, givetvis en stål Daytona, 116520 med svart tavla!

140606109559295700_resized.jpg

Det finns säkert modeller som är värre repmagneter men jag tänkte det var bäst att börja enkelt!

De klassiska wrist shotsen!

140606651801270400_resized.jpg

140606655500884200_resized.jpg

Vi får se om det håller i sig, men efter första dagen på handleden så är jag i.a.f. toknöjd! :cool:

Vafaan, den missade jag helt!! Stort grattis!! Och Daytonas förtjänar egna trådar... :)

Hej alihopa,
Första post här på forumet för min del.
Denna underbara klocka fick jag av min kära fru i 40årspresent. Inget säger "en mogen man" (läs gubbe) som en snygg klocka. ;)

2014-07-30181319.jpg

Skönheten på bilden är en Omega Constellation med Omega 8500 urverk ( modell nr 123.10.38.21.01.001 )
Hälsningar
dB

Hej alihopa,
Första post här på forumet för min del.
Denna underbara klocka fick jag av min kära fru i 40årspresent. Inget säger "en mogen man" (läs gubbe) som en snygg klocka. ;)

2014-07-30181319.jpg

Skönheten på bilden är en Omega Constellation med Omega 8500 urverk ( modell nr 123.10.38.21.01.001 )
Hälsningar
dB

Bra val och ett stort GRATTIS! Mycken fin och härlig klocka :cigar: ;) :cool:

Kör en lite paketöppning light! Ingen klocka, men väl lite klocktillbehör!
DSC_9895.JPG

Klocksnackdekalen från Bojke är grym tack som fan för den, och tack för tablettasken, älskar pocahontas!
DSC_9896.JPG

Ett gäng luppar, med både UV och led belysning.
DSC_9897.JPG

Jävligt nice, tack för tipset jakob.dala
DSC_9899.JPG

DSC_9900.JPG

10x21mm
DSC_9901.JPG

30x21mm
DSC_9902.JPG
DSC_9903.JPG

Klock, klock, klock, klock, klock, klock, klocksnack...
DSC_9911.JPG

Stort grattis till Daytonan McGyver tyckte väl att du klämde länge på min när vi träffades sist. :)
Ett bra val som jag tror du kommer att trivas mad länge.

• Like
Reactions: par
Grattis till er alla som presenterat era nyinköp.
Trots röran i den här tråden försöker jag uppdatera mig med jämna mellanrum.

Kör en lite paketöppning light! Ingen klocka, men väl lite klocktillbehör!
DSC_9895.JPG

Klocksnackdekalen från Bojke är grym tack som fan för den, och tack för tablettasken, älskar pocahontas!
DSC_9896.JPG

Ett gäng luppar, med både UV och led belysning.
DSC_9897.JPG

Jävligt nice, tack för tipset jakob.dala
DSC_9899.JPG

DSC_9900.JPG

10x21mm
DSC_9901.JPG

30x21mm
DSC_9902.JPG
DSC_9903.JPG

Klock, klock, klock, klock, klock, klock, klocksnack...
DSC_9911.JPG

Var köper man sådär smurfiga luppar? Och vad avslöjar UV-ljus? Ommålade tavlor eller?

Kom ett litet paket idag...
paket1.jpg

Paket3.jpg

Paket4.jpg

Paket6.jpg

Äntligen, min första Rolex.
Riktigt nöjd med storleken, modellen och skicket!
Ett stort tack till Peter Gripenbro.se som orkat med fråga efter fråga, och hela tiden hjälpt mig att välja den klockan som är rätt för just mig!

Bara 2 veckor kvar med gips, sen ska klockan tillbaka på rätt arm, och ordningen är återställd!

Tillbaka
Topp