• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nyligen hemkommen efter en liten rundresa idag med första (och bästa) stoppet hos Rob Engström, bland de bättre köpen jag har gjort i mitt liv... Tack för den fina servicen! :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Milgauss Z Blue blir en perfekt sommardinka och ett bra komplement till mina andra tråkrollar ;)
Inget solsken idag så bilderna gör inte tavlan rättvisa, men den är helt underbar och måste upplevas irl.

5e3cff17-d801-406e-a391-f960664901ee_zpscbbec7c0.jpg

624f9239-9b90-4b8c-8901-385887a35e2a_zps6be9a6cb.jpg

f567fbfe-392c-42ac-8c8a-1fa70a96fca0_zps7bdf6340.jpg
Grattis! Jag gillar färgkombinationen fast har fortfarande lite svårt för polerade ovansidor på bandhorn.

Jag har gått och sneglat på Breitling SOH ett tag nu och idag när jag egentligen bara skulle lämna in vigselringen för lite upp-putsning så slog jag till! Köpt idag på Mårtenssons Ur&Guld i Halmstad, kan verkligen rekommendera dom för er som är i närheten av Halmstad och går i klocktankar.

Har funderat någon månad på Chrono eller inte Chrono men tillslut blev det alltså utan. Tyckte denna blev riktig elegant med roséguld-ringen och svart tavla. Älskar den!
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 16.01.36.png
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 16.04.17.png
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 16.04.59.png
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 16.05.42.png
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 16.06.57.png
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 16.07.23.png
Skärmavbild 2014-07-08 kl. 16.07.58.png
Riktigt grym, Grattis!

Sent from my Doxa Sub 750T Searambler

Förstår dig. Säljaren uppgav att den var från 71, dvs mitt år. Det var därför jag ville köpa den. Sedan då vi träffades och jag undersökte så framkom det att den var från 70 men då kunde jag inte släppa skönheten. Hade det vart en 71a så hade det lätt vart min keeper. Nu kommer den nog säljas, oklart när dock då den är riktigt skön och i ett enastående skick och dessutom servad tidigare i år :)

Och när det är säljtankar som vankas så är jag nog inte ensam om att stå i kö ;)

Nu har jag köpt min första och enda klocka, för nu åtminstone. Tack för alla kloka och bra synpunkter och råd i min "Köpa Rolex på Kaplans?"-tråd. Svaret på frågan blev för min del (som klockn00b): Nej, köp inte en begagnad Rolex på Kaplans. Köp en ny Rolex på Rob Engströms istället!

Jag är otroligt nöjd med Rob som leverantör, jag fick hjälp av en jättebra kille där som t o m letade fram en mobilladdare till min döda telefon. Det är vad jag kallar kundservice. Jag fick också hjälp och instruktioner med allt ifrån sommarlås på länken till hur man byter datum. Jag fick värderingsintyget direkt med mig hem istället för till brevlådan också.

IMG_1568.JPG
IMG_1570.JPG
IMG_1572.JPG

IMG_1577.JPG
IMG_1576.JPG

Det blev en Rolex Datejust, svart tavla med stavindex, oysterlänk. Samt inte roulettefärg (svart/röd) på datumen, utan enbart svart färg. De bytte på plats till mig i butiken.

Än så länge är jag jättenöjd med klockan. Den är en fröjd att bära.

Trevlig pjäs!

Sålde min Oris för några dagar sedan utan att riktigt veta vad jag ville ha istället.
Har länge gillat Hydroconquest och klämde på en svart 41mm i helgen men det sa inte riktigt klick.
Dök in på Fredmans på lunchen och fick lite hjärnspöken. Blå? Svart? 39? 41? Ny? Äldre?
Surfade runt som en tok och på vägen hem från jobbet smällde det till!

DSC08208.jpg

Fin påse och schyst träningsväska, passar fint nu när jag börjat spela tennis igen!

DSC08209.jpg

Boxarna...

DSC08210.jpg
DSC08211.jpg
DSC08212.jpg
DSC08213.jpg
DSC08214.jpg

Sådär ja! En blå 39'a, modell ny blev det alltså.

DSC08217.jpg

Ett par variationsmöjligheter...

DSC08215.jpg

Och det obligatoriska...

Riktigt tråkigt fotoljus idag så man ser inte den sköna blåa färgen riktigt.
Var egentligen inställd på en svart men kunde faktiskt inte motstå djupet i den blåa tavlan.
Efter mycket överläggande valde jag också den nya modellen... upplever den gamla något rörigare och gillar de nya siffrorna bättre, men det är hårfint! Länken passar mig bättre också på den nya.

Sålde min Oris för några dagar sedan utan att riktigt veta vad jag ville ha istället.
Har länge gillat Hydroconquest och klämde på en svart 41mm i helgen men det sa inte riktigt klick.
Dök in på Fredmans på lunchen och fick lite hjärnspöken. Blå? Svart? 39? 41? Ny? Äldre?

//klipp//

Var egentligen inställd på en svart men kunde faktiskt inte motstå djupet i den blåa tavlan.
Efter mycket överläggande valde jag också den nya modellen... upplever den gamla något rörigare och gillar de nya siffrorna bättre, men det är hårfint! Länken passar mig bättre också på den nya.

Det var en precis sådan fast 41mm som jag beställde men som tog en djävla tid. Det tog för lång tid så jag körde på en svart med gamla tavlan istället.
Deg nya tavlan som du har här är mycket snyggare enligt mig.

Men dom hade den inne i butik alltså? Den blåa verkar ju vara jättesvårt att få tag på, den verkar ju nästan tillverkas när dom får in en köporder från en privatperson typ.

Det var en precis sådan fast 41mm som jag beställde men som tog en djävla tid. Det tog för lång tid så jag körde på en svart med gamla tavlan istället.
Deg nya tavlan som du har här är mycket snyggare enligt mig.

Men dom hade den inne i butik alltså? Den blåa verkar ju vara jättesvårt att få tag på, den verkar ju nästan tillverkas när dom får in en köporder från en privatperson typ.

Japp, de hade två (tror jag) på fredmans på nybrogatan. Krons hade bara svarta 41mm och på Rob är det beställningsvara (kollade självklart med forumsponsorn först!)

Grattis, riktigt snygg! Tycker också den är fräschare än gamla varianten.

Fick hem lite Natoband, varav ett av skinn som jag är väldigt nöjd med, samt lite annat. Rumänien (Djurgården?) natot ska min rumänska kollega få haha.

image.jpg

DSC08215.jpg

Och det obligatoriska...

Efter mycket överläggande valde jag också den nya modellen... upplever den gamla något rörigare och gillar de nya siffrorna bättre, men det är hårfint! Länken passar mig bättre också på den nya.[/quote]

Gillar den nya hydron skarpt! Tycker att du valde rätt färg också.
Hur stor skillnad upplevde du att det var mellan 39 och 41 mm?

Tack rogart-63 för min nya fina Mont d'Or-dykare! 35mm, manuell och kalasfin patina på index och visare! Mumma!

Den dök upp idag, med ett klatschigt rött nato, som jag önskat mig! För att bättre matcha patina slängde jag ihop ett mockaband, som faktiskt gjorde susen..?! :)

Stilig! Den blev riktigt grym på mocka! Och apropå kniven, du har kanske missat den här...
http://www.klocksnack.se/threads/ot-den-ultimata-rakguiden-helgtävling-med-fina-priser.15071/

DSC08215.jpg

Gillar den nya hydron skarpt! Tycker att du valde rätt färg också.
Hur stor skillnad upplevde du att det var mellan 39 och 41 mm?

För mig var det ganska stor skillnad. Jag har dock väldigt smala handleder, ca 15cm.
Orisen jag sålde är på 43mm har jag för mig så jag var helt inställd på 41mm, men efter ett par minuter kände jag att 39'an passade mig bättre.

Tillbaka
Topp