• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

En klocka jag suckat länge efter kom tilll försäljning av @thewallin och jag bara måste köpa .
15083385819101432148476.jpg
15083385959331551610478.jpg
15083387287871327082537.jpg
enda då måste göras är att korta länk men jag kunde inte hålla mig längre

Stort grattis!!!
 

watchout1972

Panerai
Gått och fnulat ett tag på att köpa mig en klocka av något dyrare slag. Febrilt läsande och letande resulterade i att jag slutligen bestämde mig för vad som lämpade sig bäst i arsenalen. Efter vad som kändes som en evighet (drygt 1 månad, mer om det i c24-reftråden vid tillfälle), så fick jag idag ett sms om att paket äntligen fanns att hämta. Därför begav jag mig efter skolan med lätta steg till ombudet och kvitterade ut detta
1.jpg
Rätt exalterad sliter man upp emballaget
2.jpg
Fasen vad skönt, det var inte en tegelsten ;)
3.jpg
Trevlig låda!
4.jpg
Där har vi den! Nästan golvad av känslor. Plast där det ska vara
5.jpg

Plasten blir dock inte långvarig..
6.jpg
7.jpg

Nu återstår bara att justera länken, och spontant kan jag säga att jag känner mig sagolikt nöjd! Tack KS för input och inspiration!
Den där kommer du nog behålla ett tag! Riktigt snygg. Grattis !!
 

Kai

Rolex
Gått och fnulat ett tag på att köpa mig en klocka av något dyrare slag. Febrilt läsande och letande resulterade i att jag slutligen bestämde mig för vad som lämpade sig bäst i arsenalen. Efter vad som kändes som en evighet (drygt 1 månad, mer om det i c24-reftråden vid tillfälle), så fick jag idag ett sms om att paket äntligen fanns att hämta. Därför begav jag mig efter skolan med lätta steg till ombudet och kvitterade ut detta
1.jpg
Rätt exalterad sliter man upp emballaget
2.jpg
Fasen vad skönt, det var inte en tegelsten ;)
3.jpg
Trevlig låda!
4.jpg
Där har vi den! Nästan golvad av känslor. Plast där det ska vara
5.jpg

Plasten blir dock inte långvarig..
6.jpg
7.jpg

Nu återstår bara att justera länken, och spontant kan jag säga att jag känner mig sagolikt nöjd! Tack KS för input och inspiration!
Grattis till en riktigt fin klocka! AT är aldrig fel!!
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Redan tidigt i min KS-karriär var jag svårt sugen på en svartsvart klocka och ställde såklart frågan till forumet och fick mängder med uppslag
https://klocksnack.se/threads/hur-svart-kan-det-bli.46218/
Men annat kom emellan (typ sju Longineser och lite annat smått och gott) och det svarta föll i glömska.
När jag låg i badet i tisdags och scrollade igenom dagens klocktråd såg jag G-shocken @yonsson lagt upp och begäret väcktes. Inte för yonsson då, men för en svart G-shock. Eftersom man nu för tiden inte ens behöver lämna badet för att tillgodose sina grundläggande klockbehov letade jag runt lite och hittade snabbt vad jag sökte och beställde. Efter två timmar hade badvattnet blivit rätt kallt men innan jag gick upp kollade jag min mail och hittade en orderbekräftelse från klockor.nu och vid det laget hade jag nästan glömt av att jag handlat något så jag blev glatt överraskad.
Ännu gladare blev jag idag när jag fick ett sms från postnord om att jag hade ett paket att hämta. Måste vara snudd på rekord. Mindre än 48 timmar från klick till handled.
Väl hemma efter att ha hämtat paketet strök maken omkring som katten kring het gröt och undrade vad jag köpt men jag middag i godan ro och lät honom vänta.
Och paketöppningen i sig var ju som att öppna en rysk gumma med alla lådor och emballage.
IMG_0706.JPG

IMG_0671.JPG

IMG_0672.JPG

Mina två andra G-shockar hälsade på sin nya kompis.
IMG_0679.JPG

Och här är den.
Sjukt nöjd. Lite mindre än jag trodde. Helt perfekt.
IMG_0694.JPG
IMG_0700.JPG


Och jag tänker mig den till ungefär samma användningsområde som terroristen, men förhoppningsvis är den här lite lättare att hålla reda på.
Terroristen har en jäkligt jobbig ovana att försvinna emellanåt och återfinnas på de mest otroliga ställen.
Här har jag dock lyckats fånga den på bild.
IMG_0705.JPG

Slut på meddelandet.
 
Senast ändrad:

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Redan tidigt i min KS-karriär var jag svårt sugen på en svartsvart klocka och ställde såklart frågan till forumet och fick mängder med uppslag
https://klocksnack.se/threads/hur-svart-kan-det-bli.46218/
Men annat kom emellan (typ sju Longineser och lite annat smått och gott) och det svarta föll i glömska.
När jag låg i badet i tisdags och scrollade igenom dagens klocktråd såg jag G-shocken @yonsson lagt upp och begäret väcktes. Inte för yonsson då, men för en svart G-shock. Eftersom man nu för tiden inte ens behöver lämna badet för att tillgodose sina grundläggande klockbehov letade jag runt lite och hittade snabbt vad jag sökte och beställde. Efter två timmar hade badvattnet blivit rätt kallt men innan jag gick upp kollade jag min mail och hittade en orderbekräftelse från klockor.nu och vid det laget hade jag nästan glömt av att jag handlat något så jag blev glatt överraskad.
Ännu gladare blev jag idag när jag fick ett sms från postnord om att jag hade ett paket att hämta. Måste vara snudd på rekord. Mindre än 48 timmar från klick till handled.
Väl hemma efter att ha hämtat paketet strök maken omkring som katten kring het gröt och undrade vad jag köpt men jag middag i godan ro och lät honom vänta.
Och paketöppningen i sig var ju som att öppna en rysk gumma med alla lådor och emballage.
IMG_0706.JPG

IMG_0671.JPG

IMG_0672.JPG

Mina två andra G-shockar hälsade på sin nya kompis.
IMG_0679.JPG

Och här är den.
Sjukt nöjd. Lite mindre än jag trodde. Helt perfekt.
IMG_0694.JPG
IMG_0700.JPG


Och jag tänker mig den till ungefär samma användningsområde som terroristen, men förhoppningsvis är den här lite lättare att hålla reda på.
Terroristen har en jäkligt jobbig ovana att försvinna emellanåt och återfinnas på de mest otroliga ställen.
Här har jag dock lyckats fånga den på bild.
IMG_0705.JPG

Slut på meddelandet.
Han är fin terroristen:) stort grattis
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Redan tidigt i min KS-karriär var jag svårt sugen på en svartsvart klocka och ställde såklart frågan till forumet och fick mängder med uppslag
https://klocksnack.se/threads/hur-svart-kan-det-bli.46218/
Men annat kom emellan (typ sju Longineser och lite annat smått och gott) och det svarta föll i glömska.
När jag låg i badet i tisdags och scrollade igenom dagens klocktråd såg jag G-shocken @yonsson lagt upp och begäret väcktes. Inte för yonsson då, men för en svart G-shock. Eftersom man nu för tiden inte ens behöver lämna badet för att tillgodose sina grundläggande klockbehov letade jag runt lite och hittade snabbt vad jag sökte och beställde. Efter två timmar hade badvattnet blivit rätt kallt men innan jag gick upp kollade jag min mail och hittade en orderbekräftelse från klockor.nu och vid det laget hade jag nästan glömt av att jag handlat något så jag blev glatt överraskad.
Ännu gladare blev jag idag när jag fick ett sms från postnord om att jag hade ett paket att hämta. Måste vara snudd på rekord. Mindre än 48 timmar från klick till handled.
Väl hemma efter att ha hämtat paketet strök maken omkring som katten kring het gröt och undrade vad jag köpt men jag middag i godan ro och lät honom vänta.
Och paketöppningen i sig var ju som att öppna en rysk gumma med alla lådor och emballage.
IMG_0706.JPG

IMG_0671.JPG

IMG_0672.JPG

Mina två andra G-shockar hälsade på sin nya kompis.
IMG_0679.JPG

Och här är den.
Sjukt nöjd. Lite mindre än jag trodde. Helt perfekt.
IMG_0694.JPG
IMG_0700.JPG


Och jag tänker mig den till ungefär samma användningsområde som terroristen, men förhoppningsvis är den här lite lättare att hålla reda på.
Terroristen har en jäkligt jobbig ovana att försvinna emellanåt och återfinnas på de mest otroliga ställen.
Här har jag dock lyckats fånga den på bild.
IMG_0705.JPG

Slut på meddelandet.
Tjusig! Vad heter modellen?
 

Wheelie

Cartier
"Just idag é jag glad".......... min sprillans nya SKX011 made in japan-version har landat !

Köpte denna från Creationwatches för 1700 kr (och sedan skulle ju tullen också ha några kronor och så lite moms med...) men blev ett bra pris som jag är nöjd med ändå. Uret.se vill ha 4250 kr för klockan.

Det stod att de skickade med box och alla papper, men den kom i ett rött "tygkuvert" och en tunn manual på engelska och något annat språk som jag inte kan lista ut vad det är, samt ett garantikort i äkta papper :)

Men...Det viktiga är att klockan är okej, och det är den...Jag satt den i timegraphern och blev imponerad över att den gick väldigt exakt från start (något hög beaterror dock). Jag tänkte använda den ett par månader innan jag ruckar den. Observera att jag satt lift angle på 53 grader då det är ett 7s26 urverk.

Väldigt nöjd med lumen också, dock inte nöjd med fotot !

Här kommer mina bilder, håll tillgodo och tryck på gillaknappen !

IMG_20171020_182626.jpg
IMG_20171020_173115.jpg
IMG_20171020_173050.jpg
IMG_20171020_173313.jpg
 
Senast ändrad:

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Redan tidigt i min KS-karriär var jag svårt sugen på en svartsvart klocka och ställde såklart frågan till forumet och fick mängder med uppslag
https://klocksnack.se/threads/hur-svart-kan-det-bli.46218/
Men annat kom emellan (typ sju Longineser och lite annat smått och gott) och det svarta föll i glömska.
När jag låg i badet i tisdags och scrollade igenom dagens klocktråd såg jag G-shocken @yonsson lagt upp och begäret väcktes. Inte för yonsson då, men för en svart G-shock. Eftersom man nu för tiden inte ens behöver lämna badet för att tillgodose sina grundläggande klockbehov letade jag runt lite och hittade snabbt vad jag sökte och beställde. Efter två timmar hade badvattnet blivit rätt kallt men innan jag gick upp kollade jag min mail och hittade en orderbekräftelse från klockor.nu och vid det laget hade jag nästan glömt av att jag handlat något så jag blev glatt överraskad.
Ännu gladare blev jag idag när jag fick ett sms från postnord om att jag hade ett paket att hämta. Måste vara snudd på rekord. Mindre än 48 timmar från klick till handled.
Väl hemma efter att ha hämtat paketet strök maken omkring som katten kring het gröt och undrade vad jag köpt men jag middag i godan ro och lät honom vänta.
Och paketöppningen i sig var ju som att öppna en rysk gumma med alla lådor och emballage.
IMG_0706.JPG

IMG_0671.JPG

IMG_0672.JPG

Mina två andra G-shockar hälsade på sin nya kompis.
IMG_0679.JPG

Och här är den.
Sjukt nöjd. Lite mindre än jag trodde. Helt perfekt.
IMG_0694.JPG
IMG_0700.JPG


Och jag tänker mig den till ungefär samma användningsområde som terroristen, men förhoppningsvis är den här lite lättare att hålla reda på.
Terroristen har en jäkligt jobbig ovana att försvinna emellanåt och återfinnas på de mest otroliga ställen.
Här har jag dock lyckats fånga den på bild.
IMG_0705.JPG

Slut på meddelandet.
Grattis mam, kul med Kobra Kai klockorna, jag är ju hedersmedlem efter 5-års kalaset
 
Topp