Givetvis på hennes handled! Super schysst tavla. Kommer sitta perfekt på henne nu när SMPn är borta35mm
Ska fixa det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Givetvis på hennes handled! Super schysst tavla. Kommer sitta perfekt på henne nu när SMPn är borta35mm
Ska fixa det!
Ryktet går att även PO:n är borta. @Makkanxd Flippson.Givetvis på hennes handled! Super schysst tavla. Kommer sitta perfekt på henne nu när SMPn är borta
Vad händer @Makkanxd
Go for it! Finns en fin till salu som @Parabellum säljer.Riktigt körigt nu.
Ja det kan man inte räkna bort. En svart 42mm vore ju en värdig ersättare
Haha men lugn nuGo for it! Finns en fin till salu som @Parabellum säljer.
It always leads back to Rolex.......Haha men lugn nu
Tänkte iallafall försöka testa något annat nu.
Där är jag inte änIt always leads back to Rolex.......
Idag kom det paket på Posten. Som vi har väntat....vilken klocka.
King of Kings Seiko King Quartz
Seiko King Quartz Twin Quartz 9923-7010
Ja den var ju riktigt fängslande. Dock har jag tänkt mig någon annan färg då jag har min blå Datejust. Svart tavla eller perlontavla och ev strössel.. åh, det här är jobbigtDet är 35mm. Testa den blåa, man får ett rätt stort ha begär när man ser den
Edit: hon är galet nöjd! Haft conquest och smpc tidigare men hon verkar mest nöjd med denna so far
Firat hela kvällen. Även med engelsmän som vi spöar i kvarten. Om jag öppnar nu kommer jag ha svårare att somna så återkommer imorgon (obs. förvänta er inget fantastiskt supercreddigt)
Tack, klockan är cool och jag är mycket nöjd för att förklara saken enkelt. Att den är orörd och i fint originalskick med alla länkbitar på plats gör saken bara bättre.Sagt det förut men den är makalös. Imponerande att hitta en som är i bra skick och har rätt länk till reffen. Din är ref QFA060 och listade 70000yen i 1980 katalogen, näst dyraste king quartzen. Jag har två Twin Quartz, en Grand QGH010 -78 som var den första Twin Quartzen och en BEW010 -80 samt en Twin Mode VJG040 -84. Alla tre tickar inom spec fortfarande 10spy och 20spy.
Tackar Jo letar man efter en specifik modell får man leta länge. Att de är ovanliga tror jag kan bero på att de var såpass dyra för att vara Seikos och att de ”bara” var kvartsare så folk inte tog hand om dem som de borde.Tack, klockan är cool och jag är mycket nöjd för att förklara saken enkelt. Att den är orörd och i fint originalskick med alla länkbitar på plats gör saken bara bättre.
De verkar vara extremt ovanliga. Vad berordet på tror Du?
När får man se dina 2 Quartzare?
Ur-snyggJaha då var det dags då. Min antijinx fungerade ju. Nu när vi slagit Schweiz kan paketet öppnas.
Börjar med bild på min japanska samling. Har en till Casio men den är ute på drift. Hur tänkte jag när jag köpte en box för 6 klockor bara?
Och här är min Schweiskiska.. ehm.. samling.
Lite info om klockan jag ska öppna här. Tänkte aldrig köpa en i den färgen. Hade lovat mig själv (och sambon) att åtminstone inte köpa en till klocka i år...Men av en slump när jag kollade efter en Certina egentligen hittade jag denna och älskade den. Såg en här också som har en (betydligt coolare såklart) Sjöö Sandström med liknande design och färg och tyckte även den var sjukt snygg. Klockan fanns vad jag då trodde enbart i den fysiska butiken, för ett sjukt överpris+att jag inte ville ha ett skyltex. Så beställde från 3 butiker, fick svar från alla 3 att den utgått. Ridå.
Men så plötsligt får jag ett samtal "Hej jag har varit på semester och min kollega jobbar inte direkt med klockorna så jag har bättre koll, det finns ett ex. Vill du ha den?" Lycka! Dessutom betydligt billigare än från den fysiska butiken.
Nä nu orkar ni väl inte läsa mer? Dags för bilder.
Obs. Tycker inte bilderna ger klockan rättvisa. Den var lite svårfotad.
Tack för er som tog er tid att kika
Tack Uppskattar mycket när folk gillar det man köpt.Ur-snygg
Det där var en rolig liten sak!!!Äntligen. Postnord tog bara typ två veckor på sig Seiko Extra Fine F033-5010 -78
Väldigt nöjd, och det bästa av allt är att den passar Har en F441 sen innan som jag också diggar men den sitter så in i bänken tajt.Det där var en rolig liten sak!!!
Jösses vilket inköp, imponerande!Dubbel paketöppning är alltid kul!
Fick ett erbjudande via PM att förvärva en klassiker, som jag sneglat på i tid och otid men aldrig fått tummen ur att prova förrän nu.
Enligt mig en otroligt lyckad modell och lyckades till och med knipa en helt nyservad
Men jag var ju på köphumör... så slog även till på denna:
Så nu är sommartrion komplett!
Dubbel paketöppning är alltid kul!
Fick ett erbjudande via PM att förvärva en klassiker, som jag sneglat på i tid och otid men aldrig fått tummen ur att prova förrän nu.
Enligt mig en otroligt lyckad modell och lyckades till och med knipa en helt nyservad
Snyggt @Fixxxer!Dubbel paketöppning är alltid kul!
Snyggt, mkt snyggt! Speciellt polarbjörnen som även jag sneglat på då och dåDubbel paketöppning är alltid kul!
Grattis SMP utan den ”hemska” länkenDubbel paketöppning är alltid kul!
Dubbel paketöppning är alltid kul!