• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

En hycklares paketöppning

Måste erkänna att jag hänger mycket i tråden Stora tråden om mikromärken och andra "affordables" dock har inte köpt något mikromärke ännu då ett antal är lite väl homagiga för min smak. Men så fick jag syn på Seiko SNXJ92K1 i Seiko 5 tråden och....

3lq02t.jpg

Sagt och gjort så dröjde det inte länge innan jag hittade ett exemplar via Yahoo Japan och efter en "fartfull" färd anlände äntligen paketet hem till mig.

IMG_20200110_155426.jpg
IMG_20200110_155607.jpg
IMG_20200110_155641.jpg
IMG_20200110_205955.jpg

Fruns reaktion på klockan var "det är väl inte fint att ha på sig något som försöker vara något det inte är" :eek:

Klickade tyvärr inte med den på en gång. Får köra en utvärderingshelg :D

Trevlig helg!
Om du bestämmer dig för att flippa så är jag intresserad! ;)

Gått och småfluktat på en Seiko Presage ett tag, så när rean efter nyår började var det dags att slå till :)
Såklart först boxen :)
_DSC0048.jpg

Och i boxen en box till...
_DSC0050.jpg

Och så kom vi äntligen till den lilla pärlan :)
_DSC0056.jpg

Bort med skyddsplast överallt...
_DSC0059.jpg

Sen fick jag lära mig (den svåra vägen såklart) att Seiko ibland använder pin & collar i sina länkar och att man får jaga som en gnu efter de små jädra små bitarna när man skall korta den :)
_DSC0060.jpg

...men, efter inte allt för lång tid satt den där på armen precis som den skulle :) Första intrycket är att kvalitén är högre än jag förväntat för en relativt billig automat (har bara haft Schweiz-automater tidigare från Omega, Glycine m.fl.). Om en billig Presage är så här bra så ökar suget rejält efter att få klämma på en Grand Seiko :)
_DSC0062.jpg

Trevlig helg!
Grattis, jättefin! Mycket prisvärd dessutom!

Välkommen TUDOR,
Årets första klocka - Tudor Pelagos. En stilren, smidig och elegant 42 mm dykare. Stora dilemmat nu, Rubber eller länk? Vad tycker ni?

Tack till vännerna på Nymans Ur i Västerås som alltid tar emot oss kunder på ett proffsigt och nyfiket sätt.
E48C9C20-2923-4034-8D65-FB5BE8E964D7.jpeg
E455D81D-61A9-4FF0-9D12-F131FFFA4EDD.jpeg
7808D3AE-7B92-4862-8F6B-047C6309C5AD.jpeg
950C541C-97D2-4093-9AE0-28774FAEA248.jpeg

Grymt, mitt gummi är fortfarande plastat på min blå. Får ligga till sommaren, älskar ”glidelock” claspen på länken :) Vad är list nu efter nyår?

Tror den kallas "laxrosa".. mycket cool hur som helst.. :)
Tror @Teletomte köpte en för något år sedan, finns den kvar månne?
Den finns kvar, sambon använder den frekvent. De flesta på diskussionsdelen skulle antagligen få hicka över antalet hairlines och dings om man skulle lagt ut bild. Fick en välbehövlig länktvätt igår:)
Nu minns jag inte riktigt, men jag tror det står ”Pink” på certet.
Edit: Det är dock en 116200

Den finns kvar, sambon använder den frekvent. De flesta på diskussionsdelen skulle antagligen få hicka över antalet hairlines och dings om man skulle lagt ut bild. Fick en välbehövlig länktvätt igår:)
Nu minns jag inte riktigt, men jag tror det står ”Pink” på certet.
Edit: Det är dock en 116200
Jag har frågat min fru om hon hade velat ha en lite dyrare klocka, typ Rolex, hon har själv sagt "naj"..hon säger att hon kan låna min istället...jag blir livrädd när jag ser hur hon använder sin andra klocka som jag gett henne :nailbiting:

I dag bar det av till Nakano med passet i fickan. Fick en genomförlig presentation av försäljaren, som tyvärr inte talade mycket engelska men lyckligtvis hade jag en japansk kamrat med mig som kunde översätta

Shoppingpåsen strategiskt utplacerad för fotografering.. Ja vad kan det vara i påsen

DSC_3142.JPG

Från köptillfället

DSC_3139.JPG

Lådan... Magnifik

DSC_3162.JPG

Random bilder från denna dag i Nakano som är en röd dag i Japan då pojkar och flickor blir män och kvinnor. Flickorna/kvinnorna bär fantastiska kimonos....

DSC_3134.JPG

DSC_3136.JPG

Sedan fick den nya kamraten följa med på äventyr under kvällen

DSC_3146.JPG

DSC_3150.JPG

DSC_3157.JPG

Sjukt nöjd, min första erfarenhet av en länk i denna klass :woot:

Senast ändrad:
I dag bar det av till Nakano med passet i fickan. Fick en genomförlig presentation av försäljaren, som tyvärr inte talade mycket engelska men lyckligtvis hade jag en japansk kamrat med mig som kunde översätta

Shoppingpåsen strategiskt utplacerad för fotografering.. Ja vad kan det vara i påsen

DSC_3142.JPG

Från köptillfället

DSC_3139.JPG

Random bilder från denna dag i Nakano som är en röd dag i Japan då pojkar och flickor blir män och kvinnor. Flickorna/kvinnorna bär fantastiska kimonos....

DSC_3134.JPG

DSC_3136.JPG

DSC_3146.JPG

DSC_3150.JPG

DSC_3157.JPG

Grattis! en tvilling till min :)

DSC_3142.JPG

Från köptillfället

DSC_3139.JPG

Lådan... Magnifik

DSC_3162.JPG

DSC_3134.JPG

DSC_3136.JPG

DSC_3146.JPG

DSC_3150.JPG

DSC_3157.JPG

Grattis till den, mycket fin tavla!
Smakar sushin som hemma i Sverige eller det är annan klass på den där? :)

Grattis till den, mycket fin tavla!
Smakar sushin som hemma i Sverige eller det är annan klass på den där? :)

Tack :)

Utan att överdriva... som natt och dag. Riset, vinägern, fisken. Det är helt annorlunda.

Det enda som kan mäta sig med sushin i Japan är laxen från ett bra ställe i Sverige. Tonfisken som i mitt tycke (och nog de flestas) är den bästa av sushibitarna här i Japan smakar ju "fiskig" i Sverige medan den är god, smakrik och krämig här. Tonfisken (blåfenad tonfisk) man äter här är inte samma som i Sverige. Vi får väl kanske finna tröst i att vi väljer bort överfiskade typer i Sverige vilket den blåfenade tonfisken är

Tillbaka
Topp