• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Riffraff

Cartier
Grattis till den, mycket fin tavla!
Smakar sushin som hemma i Sverige eller det är annan klass på den där? :)

Tack :)

Utan att överdriva... som natt och dag. Riset, vinägern, fisken. Det är helt annorlunda.

Det enda som kan mäta sig med sushin i Japan är laxen från ett bra ställe i Sverige. Tonfisken som i mitt tycke (och nog de flestas) är den bästa av sushibitarna här i Japan smakar ju "fiskig" i Sverige medan den är god, smakrik och krämig här. Tonfisken (blåfenad tonfisk) man äter här är inte samma som i Sverige. Vi får väl kanske finna tröst i att vi väljer bort överfiskade typer i Sverige vilket den blåfenade tonfisken är
 

Crazydane

Breitling
IMG_20200114_102551.jpg
Idag kom paketet jag köpte på NDCs julrea. Det gröna är gjort av rem från fallskärm använd av Marine nacionale.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag kan flika in att svensk sushi smakar helt annorlunda än inhemsk japansk ditto. Det är helt andra smaker och nivåer. En bra sushi i Sverige når inte ens upp till sushin de säljer på 7 eleven.

Tack :)

Utan att överdriva... som natt och dag. Riset, vinägern, fisken. Det är helt annorlunda.

Det enda som kan mäta sig med sushin i Japan är laxen från ett bra ställe i Sverige. Tonfisken som i mitt tycke (och nog de flestas) är den bästa av sushibitarna här i Japan smakar ju "fiskig" i Sverige medan den är god, smakrik och krämig här. Tonfisken (blåfenad tonfisk) man äter här är inte samma som i Sverige. Vi får väl kanske finna tröst i att vi väljer bort överfiskade typer i Sverige vilket den blåfenade tonfisken är
Kan tänka mig det..jag älskar fisk..Sushi blir det någon gång i vecka och när man nu vant sig vid den "Svenska" kanske man tycker att det Japanska smakr konstig...hade varit kul att testa någon gång :)

ON topic... som sagt mycket trevlig klocka.. :)
 

Riffraff

Cartier

Nej det är varmt här om dagarna då solen skiner. Jag tog på mig vinterjacka, tischa och piké den dagen. Stort misstag, jag gick och svettades. Fick ta av mig jackan till slut

Jag är lättfrusen och kör vinterjacka på kvällarna men på dagarna när solen skiner starkt är det sommarjacka som gäller. Det är rätt lustigt att se vissa japaner gå runt med sina halsdukar, Moncler eller Canada goose jackor om dagarna. Även kul att höra dem säga "samuiiii!!" (kallt) på kvällarna när det är som svenska hösten om inte varmare
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Kan tänka mig det..jag älskar fisk..Sushi blir det någon gång i vecka och när man nu vant sig vid den "Svenska" kanske man tycker att det Japanska smakr konstig...hade varit kul att testa någon gång :)

ON topic... som sagt mycket trevlig klocka.. :)

Ja, allsköns påhitt som man hittar på sushitallriken här existerar inte där... Avokadosushi, sushi sprinklad med sesamfrön, sushi med crabsticks och dylikt - kort och gott mammasushi. Och som @Riffraff skrev är riset på en helt annan nivå. Och givetvis är laxen helt ok här.
Och där får man mer fisk än ris. Här får man mer ris än fisk iaf på de sushibarer jag ätit.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
I dag bar det av till Nakano med passet i fickan. Fick en genomförlig presentation av försäljaren, som tyvärr inte talade mycket engelska men lyckligtvis hade jag en japansk kamrat med mig som kunde översätta

Shoppingpåsen strategiskt utplacerad för fotografering.. Ja vad kan det vara i påsen

DSC_3142.JPG



Från köptillfället

DSC_3139.JPG


Lådan... Magnifik

DSC_3162.JPG



Random bilder från denna dag i Nakano som är en röd dag i Japan då pojkar och flickor blir män och kvinnor. Flickorna/kvinnorna bär fantastiska kimonos....

DSC_3134.JPG


DSC_3136.JPG


Sedan fick den nya kamraten följa med på äventyr under kvällen

DSC_3146.JPG


DSC_3150.JPG


DSC_3157.JPG


Sjukt nöjd, min första erfarenhet av en länk i denna klass :woot:
Grattis till den, och som det ser ut, den goda maten!
 

Pippo

Omega
2-Faktor
IMG_2270.jpeg
IMG_2260.jpeg
IMG_2264.jpeg
IMG_2265.jpeg
IMG_2263-1.jpeg


Ovanstående är väl något av en efterkonstruktion då jag hade annat fokus än att ta bilder när jag öppnade..

Boxen kommer troligtvis från en jämngammal Seamaster men den funkar för förvaring. Min första speedy och väldigt nöjd! 1171 länken ska kortas en aning så kör läder ett tag. Om någon har tips på en bra kran eller rent av sitter på en DN90 bezel med "svansar" på sjuorna samt hög TACHYMETRE (utan accent) får ni gärna PM:a.

speedy.jpg
 

Bilagor

  • speedy.jpg
    speedy.jpg
    1 MB · Visningar: 1

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Inte så mycket av själva paketöppningen men denna dök upp i Hodinkees Watches bok. Edit: riktigt trevligt att komma hem till ett paket med boken, två senaste nummren och travel spring bar tool. Läsningen för helgen införskaffad.
 

Bilagor

  • D1D00EAC-18BD-42C4-9636-1AA80310F0CC.jpeg
    D1D00EAC-18BD-42C4-9636-1AA80310F0CC.jpeg
    383.9 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Topp