Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser kallt ut?Random bilder från denna dag i Nakano som är en röd dag i Japan då pojkar och flickor blir män och kvinnor. Flickorna/kvinnorna bär fantastiska kimonos....
Jag kan flika in att svensk sushi smakar helt annorlunda än inhemsk japansk ditto. Det är helt andra smaker och nivåer. En bra sushi i Sverige når inte ens upp till sushin de säljer på 7 eleven.
Kan tänka mig det..jag älskar fisk..Sushi blir det någon gång i vecka och när man nu vant sig vid den "Svenska" kanske man tycker att det Japanska smakr konstig...hade varit kul att testa någon gångTack
Utan att överdriva... som natt och dag. Riset, vinägern, fisken. Det är helt annorlunda.
Det enda som kan mäta sig med sushin i Japan är laxen från ett bra ställe i Sverige. Tonfisken som i mitt tycke (och nog de flestas) är den bästa av sushibitarna här i Japan smakar ju "fiskig" i Sverige medan den är god, smakrik och krämig här. Tonfisken (blåfenad tonfisk) man äter här är inte samma som i Sverige. Vi får väl kanske finna tröst i att vi väljer bort överfiskade typer i Sverige vilket den blåfenade tonfisken är
Var köper man dem. Älskar när det finns en historia bakom.Idag kom paketet jag köpte på NDCs julrea. Det gröna är gjort av rem från fallskärm använd av Marine nacionale.
Ser kallt ut?
Jag tog kontakt via Instagram och blev hänvisad till deras FB-sida https://www.facebook.com/NDCstraps/ .Var köper man dem. Älskar när det finns en historia bakom.
Kan tänka mig det..jag älskar fisk..Sushi blir det någon gång i vecka och när man nu vant sig vid den "Svenska" kanske man tycker att det Japanska smakr konstig...hade varit kul att testa någon gång
ON topic... som sagt mycket trevlig klocka..
Grattis till den, och som det ser ut, den goda maten!I dag bar det av till Nakano med passet i fickan. Fick en genomförlig presentation av försäljaren, som tyvärr inte talade mycket engelska men lyckligtvis hade jag en japansk kamrat med mig som kunde översätta
Shoppingpåsen strategiskt utplacerad för fotografering.. Ja vad kan det vara i påsen
Från köptillfället
Lådan... Magnifik
Random bilder från denna dag i Nakano som är en röd dag i Japan då pojkar och flickor blir män och kvinnor. Flickorna/kvinnorna bär fantastiska kimonos....
Sedan fick den nya kamraten följa med på äventyr under kvällen
Sjukt nöjd, min första erfarenhet av en länk i denna klass
Grattis till den, och som det ser ut, den goda maten!
Yes! Välkommen!Skulle aldrig äga en klocka över 40mm sa jag... men:
Rädda havet.
Bra första intryck men lär ta ett tag att vänja sig vid storleken.
Roligt packet att komma hem till och grattis till en klassikerPaket från Storbritannien som väntade på mig när jag kom hem från jobbet! Bandet är lite loose fit för tillfället men det åtgärdas imorgon!
Igen?!Grattis! Men nu har du outat dig själv igen @KaiHaj + @MrGranberg citerat bilden.
Asså jag dör. Det var inte den värsta blundern jag gjorde inatt heller dockGrattis! Men nu har du outat dig själv igen @KaiHaj + @MrGranberg citerat bilden.
Fortfarande kvar bland bifogade filer. Tryck på "Ändra", sedan på "Fler alternativ" och "ta bort" på den bilden. Sedan måste väl @MrGranberg ändra i sitt citat också ?Asså jag dör. Det var inte den värsta blundern jag gjorde inatt heller dock
Prova be en Admin ta bort det från citatet från @MrGranberg. Han kanske inte ser detta på länge, i värsta fall!Asså jag dör. Det var inte den värsta blundern jag gjorde inatt heller dock
Det är löst nuProva be en Admin ta bort det från citatet från @MrGranberg. Han kanske inte ser detta på länge, i värsta fall!
Stort Grattis! En galet lyckad modell från Certina. Jag är mycket sugen på ett exemplar av dessa själv.
-Årets första klocka blev den ikoniska Speedmaster! Det är klockan som jag blev kär i vid första ögonkastet. Den är min keeper.
Stort grattis! Fick själv uppleva känslan för 2 veckor sedan, finare klocka finns inte!
Nice! Vilket år på den?
Ovanstående är väl något av en efterkonstruktion då jag hade annat fokus än att ta bilder när jag öppnade..
Boxen kommer troligtvis från en jämngammal Seamaster men den funkar för förvaring. Min första speedy och väldigt nöjd! 1171 länken ska kortas en aning så kör läder ett tag. Om någon har tips på en bra kran eller rent av sitter på en DN90 bezel med "svansar" på sjuorna samt hög TACHYMETRE (utan accent) får ni gärna PM:a.