Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skitsnygg! Vad är det för ref?Ingen korrekt paketöppning men ett nyförvärv efter en mycket trevlig affär med @Dbrasco. En Tudor 76200 från i år som har blivit lite av en village bicycle här på KS på kort tid. Tänkt att ersätta den Datejust jag aldrig köper. Bra första intryck och mycket nöjd!
M76200-0011Skitsnygg! Vad är det för ref?
Nice Quartz-komboInte mycket till öppning, mer av ”riv-utav-satan-innan-whiskyn” öppning av två, egentligen inte min stil. Två quartzare och en fyrkantig åxå till råga på allt.
En hycklares paketöppning
Måste erkänna att jag hänger mycket i tråden Stora tråden om mikromärken och andra "affordables" dock har inte köpt något mikromärke ännu då ett antal är lite väl homagiga för min smak. Men så fick jag syn på Seiko SNXJ92K1 i Seiko 5 tråden och....
Sagt och gjort så dröjde det inte länge innan jag hittade ett exemplar via Yahoo Japan och efter en "fartfull" färd anlände äntligen paketet hem till mig.
Fruns reaktion på klockan var "det är väl inte fint att ha på sig något som försöker vara något det inte är"
Klickade tyvärr inte med den på en gång. Får köra en utvärderingshelg
Trevlig helg!
Låter som en keeper. Klockan däremot kan du ju skicka vidare
Omegan är coolInte mycket till öppning, mer av ”riv-utav-satan-innan-whiskyn” öppning av två, egentligen inte min stil. Två quartzare och en fyrkantig åxå till råga på allt.
Gratulerar till en fin klocka..den tavlan är snygg, hur stor är den?Gått och småfluktat på en Seiko Presage ett tag, så när rean efter nyår började var det dags att slå till
Såklart först boxen
Och i boxen en box till...
Och så kom vi äntligen till den lilla pärlan
Bort med skyddsplast överallt...
Sen fick jag lära mig (den svåra vägen såklart) att Seiko ibland använder pin & collar i sina länkar och att man får jaga som en gnu efter de små jädra små bitarna när man skall korta den
...men, efter inte allt för lång tid satt den där på armen precis som den skulle Första intrycket är att kvalitén är högre än jag förväntat för en relativt billig automat (har bara haft Schweiz-automater tidigare från Omega, Glycine m.fl.). Om en billig Presage är så här bra så ökar suget rejält efter att få klämma på en Grand Seiko
Trevlig helg!
Tack! Den är 40mm, mitt i min sweet spot, har drygt 19cm i handleder.Gratulerar till en fin klocka..den tavlan är snygg, hur stor är den?
hade gärna köpt en sån fast med den mörkblåa tavlan, dock i damsize (34mm), tycker 40mm på dressklocka är lite för stort..Tack! Den är 40mm, mitt i min sweet spot, har drygt 19cm i handleder.
Fin! Grattis!Gått och småfluktat på en Seiko Presage ett tag, så när rean efter nyår började var det dags att slå till
Såklart först boxen
Och i boxen en box till...
Och så kom vi äntligen till den lilla pärlan
Bort med skyddsplast överallt...
Sen fick jag lära mig (den svåra vägen såklart) att Seiko ibland använder pin & collar i sina länkar och att man får jaga som en gnu efter de små jädra små bitarna när man skall korta den
...men, efter inte allt för lång tid satt den där på armen precis som den skulle Första intrycket är att kvalitén är högre än jag förväntat för en relativt billig automat (har bara haft Schweiz-automater tidigare från Omega, Glycine m.fl.). Om en billig Presage är så här bra så ökar suget rejält efter att få klämma på en Grand Seiko
Trevlig helg!
Mycket bra, klassisk klocka, har själv försökt att ha en men de är tyvärr för stora för mina bebishandleder och reduced kändes inte bra heller...den var för tjock och hade inte samma känsla som originalet..-Årets första klocka blev den ikoniska Speedmaster! Det är klockan som jag blev kär i vid första ögonkastet. Den är min keeper.
Håller med dig att en dressare gärna får vara under 40, men denna har rätt bra form på bandhornen, så den bärs rätt vettigt även på en aning mindre handleder skulle jag tro Jag är allergisk mot monsterpjäser på 45+ även om det säkert skulle funka för mig. Föredrar mindre/mellan där man känner hantverket som krävs för att göra ett riktigt bra urverk litet och platthade gärna köpt en sån fast med den mörkblåa tavlan, dock i damsize (34mm), tycker 40mm på dressklocka är lite för stort..
Sitter dock bra på dig med dina monsterhandleder
Grattis!Välkommen TUDOR,
Årets första klocka - Tudor Pelagos. En stilren, smidig och elegant 42 mm dykare. Stora dilemmat nu, Rubber eller länk? Vad tycker ni?
Tack till vännerna på Nymans Ur i Västerås som alltid tar emot oss kunder på ett proffsigt och nyfiket sätt.
Grattis...Välkommen TUDOR,
Årets första klocka - Tudor Pelagos. En stilren, smidig och elegant 42 mm dykare. Stora dilemmat nu, Rubber eller länk? Vad tycker ni?
Tack till vännerna på Nymans Ur i Västerås som alltid tar emot oss kunder på ett proffsigt och nyfiket sätt.