Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Bra val! Bara svarta klockor blir i slutändan enformigt.Nu var det min tur att bli med BB58. Har länge spanat på den svarta, men då jag redan har flera svarta klockor så gick jag för den blåa, vilket jag inte alls ångrar nu nör jag fått se den i verkligheten. Förstår hypen, den är helt magisk!!!
Tack, är mycket nöjd och ångrar mig inte det minsta över valet av färg! Håller med dig, måste ju ha lite variationGrattis! Bra val! Bara svarta klockor blir i slutändan enformigt.
Jag har varit sugen på den! Hur är kvaliten?Vive la France 70s
Yema led reissue från 70talet då led var det senaste och hetaste
Har inte burit den så länge än men första intrycket är att länken drar ner helhetskänslan rätt rejält. Är som en billigare casio länk men det visste jag innan. Kunde vart lite mer tyngd i själva boetten för att öka kvalitetskänslan. När vi ändå är inne på det negativa, vilket jag är bäst på att se först.... avskyr den egenskapen... så kunde displayen lyst svagt som hamilton psr gör hela tiden för att sen tända upp den. Detta visste jag såklart innan också efter diverse research och youtube videos, detta var det jag visste innan köp att jag kunde störa mig på... vi får se hur det blir efter ett tags användande. Annars då... rätt ball faktisktJag har varit sugen på den! Hur är kvaliten?
Alltså den tavlan kickar rumpa all dayLänge sedan sist, men slog till på något jag funderat på länge, trots de tråkiga prishöjningarna som även drabbat detta annars så prisvärda märke. Det är dock fortfarande prisvärt, tycker jag.
Märket i fråga är alltså Seiko.
För de vana Seikoköparna är detta en välbekant
Föredömligt inplastad!
Här ser vi att det handlar om 2020 års version i King Turtle-utförande!
Trots King Turtles relativa ungdom är detta faktiskt den andra Save the Ocean i detta utförande. Den förra var dock med tavlan från 2019, Great White Shark. Denna version kallas Manta Ray.
Den klassiska baksidan. Skönt att de inte börjat med glasbaksida eller sånt trams!
Kall var den, nyss hemkommen från ombudet. Imma! (På utsidan )
Tavlan är magisk! Som vatten, som havet! Som vågor. Märk hur mantafiskarna inte ses i alla vinklar. Mycket snyggt!
Size:at länken, men inte ställt in datumet. De här länkarna alltså ...!
Nu är tiden och datumet inställda också.
Känns riktigt bra. Detta blir min keeper-Turtle! Otrolig finish på tavlan, safirglas, keramiskt vridringsinlägg och herrliga tider! Datumbubblan är det enda jag inte riktigt blir kompis med. Får se om det vänder, eller om det blir att köpa en stormtändare.
Snygg grattisVive la France 70s
Yema led reissue från 70talet då led var det senaste och hetaste
Grattis till nya klockan, den där är riktigt fin!!Nyinkommet, min första Tudor. Länge velat testa märket men inte riktigt landat i vilken modell. Hade lite förträngt GMTn tills jag nu fick ett bytesförslag. Mycket trevlig klocka och det känns bra, tror jag skall kunna trivas med den.
Grattis, satt som en smäck. Älskar skelett-visarnaOch så julklappen till mig själv, från Weiss Watches, en 38 mm standard issue latte dial:
Intresse finns, släng in några bilder i Patektråden https://klocksnack.se/threads/officiella-patek-philippe-tråden.41766/
5140J, fabriksny! otroligt nätt och helt galet hur dom får plats med så mycket komplikationer i 240Q urverket. Mycket nöjd, har fler bilder om intresse finns.
Idag kom denna hem, min första Planet Ocean. Valet föll på en 2209.50, dvs 42mm och cal 2500. Riktigt härlig tyngd på den och tavlan skiftar riktigt fint mellan blått, svart och grått i olika ljus.
Gjorde en recension här på klocksnack, säg till om du saknar några bilder! https://klocksnack.se/threads/patek-philippe-5140j-Är-den-för-liten.142799/#post-3639493Intresse finns, släng in några bilder i Patektråden https://klocksnack.se/threads/officiella-patek-philippe-tråden.41766/
Oj vilken snygg Casio!
Sicka härliga presenter jag fick!
Av min kära fru fick jag en Casio G-Shock DW-5900-1ER "Walter" och mina svärföräldrar överraskade mig med en Casio AMW-320C "Arnie". Tomten har allt jobbat övertid i år
Oj vilken snygg Casio!