Trevlig pjäs, grattis!Det blev ett kärt återseende när brevbäraren knackade på dörren! Denna gång på länk men sommargummit är på väg hem det också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig pjäs, grattis!Det blev ett kärt återseende när brevbäraren knackade på dörren! Denna gång på länk men sommargummit är på väg hem det också!
Riktigt bra! Har själv kollat en del på den, hur känns den rent kvalitetsmässigt?Ny sommarklocka inhandlad!
Härligt att höra!! Tycker de lyckats riktigt bra med designen, dock hade de gärna kunnat få skippa datumet Blir kul att se mer bilder från dig sen!Känns förhållandevis bra, lite mindre än vad jag trodde! Rekommenderas!!
Ser ju riktigt trevlig ut, gillar urtavlan och sköna färger. Men håller med @Limeee om datumet, om de gör en no date-variant känns det som en en given badklocka!Ny sommarklocka inhandlad!
Skön känsla det där, jag kände lite samma, så mycket jox för en klocka...Grattis!Idag har jag köpt min "sista" Speedy .005
Ja då börjar vi, känns som när man öppnar en Matrjosjka!
Hämtade den här på posten idag, behövde något blått i samlingen
Jag håller med, det var lite därför jag valde en.De där känns väldigt underskattade tycker jag, riktigt trevlig!
Rätt ballt när både tavla och bezel är lumadAlright dags för en liten öppning
Välpaketerat!
Spännande
Sedär! En Tag Heuer Aquaracer Nightdiver, mycket nöjd.
Grattis! Mycket fin klocka.Så äntligen är den min tur att göra en paketöppning! Efter 8 veckors smidig tullhantering fick jag hämta ut den.
Någon kanske minns att jag hintade om ett paket som var påväg i OWGMars-tråden som skulle fälla mig, det är detta! I mitten av Maj. Jaja.
Det tog ett antal månader av velande innan jag kunde bestämma mig för ett köp. Jag gick fram och tillbaka mellan massor av modeller: Omega Seamaster, Några Grand seiko, Oyster perpetual, Aerospace, till och med kikade upp mot Submariner.
Men det blev ingen av dem!
Istället blev det en Seiko!
Seiko är inte direkt kända för snygga paketeringar, men visst ser väl förpackningen ändå litet mer tilltagen ut?
Jovisst!
Jag föll för just denna modell då det känns lockande med något kvalitativt utan de där LYX!!!! Visst gör Omega och Rolex väldigt fina ur, som jag uppskattar ur många vinklar. Men med denna modell får jag precis vad jag vill ha! Det är en Seiko för de flesta, och de som är mer intresserade vet. Jag kan bekvämt bära den var som helst.
Men mest valde jag den eftersom den är extremt fin såklart!
Vad är det för något då?
En prospex!
Men en specialare
Som sagt har jag väntat på klockan i 8 + 2 veckor så det var såklart väldigt kul att få hämta ut den!
Med detaljer, finish och urverk i klass med Submariner var detta tillslut ett självklart val:
En SLA043J1!
Med ett fint 8L35-verk och Eever brilliant steel som ska motsvara Rolex Oystersteel känns den som en värdig konkurrent mot mina tidigare funderingar. Storlek, färg, historia, utseende... allt tilltalar mig och då fick jag tillslut bestämma mig och slå till.
Och så en bild i boxen:
Fredag och ny klocka
Tackar! Lång hantering som tillslut blev genomförd efter att jag fått tag på dem!Grattis! Mycket fin klocka.
Vad var det som orsakade den infernaliskt långa leveranstiden...?
Ot, men är det en seiko kvarts under röda bandet?Miniöppning idag, med gårdagens på armen
En Orismejsel! Äntligen kan jag byta band som jag vill
Ot, men är det en seiko kvarts under röda bandet?
WOW !! Måste vara forumets första Ming! Stort grattis!Min första Ming! Tycker den är svinnice! Men måste låta göra nytt läder, det gillade jag ej...
Trevlig, du får göra en recension framöver och berätta lite mer om märket och klockan. Personligen tyckte jag bandet passade bra men det ska ju kännas rätt självMin första Ming! Tycker den är svinnice! Men måste låta göra nytt läder, det gillade jag ej...
Tack! Ja jag tror det faktisktWOW !! Måste vara forumets första Ming! Stort grattis!
Ska försöka ta mig ork till detTrevlig, du får göra en recension framöver och berätta lite mer om märket och klockan. Personligen tyckte jag bandet passade bra men det ska ju kännas rätt själv
Fasen vad snygg, kan man få första tjing om den ska krängas nån gång?Min första Ming! Tycker den är svinnice! Men måste låta göra nytt läder, det gillade jag ej...
Första ”ming” menar duFasen vad snygg, kan man få första tjing om den ska krängas nån gång?
Hahahaha, ja precisFörsta ”ming” menar du
En SLA043J1!
Ja, tackar så mycket för det En riktig milstolpe för mig, känns mycket kul.Riktigt snygg! Grattis!!
Läste lite om den, stod att dom ökat storleken från 37 (originalet) till 39 (denna). Finns det någon Seiko-modell i den stilen (skin diver?) som är kvar runt 37 mm i diameter? Eller är alla numera 39+