Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis, du måste vara först på forumet! Riktigt fin är denEn av de mer originale nyhetene fra WW21, Hermès H08.
En av de mer originale nyhetene fra WW21, Hermès H08.
En av de mer originale nyhetene fra WW21, Hermès H08.
Suveränt och stort grattis! Får man be om handledsbild från längre avstånd?
Var är alla som skriker parfymklocka denna är riktigt snygg!En av de mer originale nyhetene fra WW21, Hermès H08.
Wow! Den där är finEn av de mer originale nyhetene fra WW21, Hermès H08.
Gillar färgen! Och även klockan!En av de mer originale nyhetene fra WW21, Hermès H08.
Riktigt snygg, gillar att den går i ett med tavla och länk. Bra valFunderat på en 16622 rätt länge och glad över att både hittat en fullsettare och en tjusig sådan.
Vad tycks?
Grym!Funderat på en 16622 rätt länge och glad över att både hittat en fullsettare och en tjusig sådan.
Vad tycks?
Riktigt kul att se att någon på forumet köpt en, stort grattis till en unik schysst klockaEn av de mer originale nyhetene fra WW21, Hermès H08.
Funderat på samma dinka jag med, den ser underbar ut!Så äntligen är den min tur att göra en paketöppning! Efter väldigt lång frakt och tullhantering fick jag hämta ut den tillslut! Låg i säkert 8 veckor i tullen och väntade på deklaration.
Någon kanske minns att jag hintade om ett paket som var påväg i OWGMars-tråden som skulle fälla mig, det är detta! I mitten av Maj. Jaja. Nu hittade det iallafall fram
Det tog ett antal månader av velande innan jag kunde bestämma mig för ett köp. Jag gick fram och tillbaka mellan massor av modeller: Omega Seamaster, Några Grand seiko, Oyster perpetual, Aerospace, till och med kikade upp mot Submariner.
Men det blev ingen av dem!
Istället blev det en Seiko!
Seiko är inte direkt kända för snygga paketeringar, men visst ser väl förpackningen ändå litet mer tilltagen ut?
Jovisst!
Jag föll för just denna modell då det känns lockande med något kvalitativt från ett märke mer känt för sin kvalitet i en viss prisbild. Visst gör Omega och Rolex väldigt fina ur, som jag uppskattar ur många vinklar. Men med denna modell får jag precis vad jag vill ha! Det är en snygg Seiko. Jag kan bekvämt bära den i alla situationer.
Men mest valde jag den eftersom den är extremt fin såklart!
Vad är det för något då?
En prospex!
Men en specialare
Som sagt har jag väntat på klockan i 10 veckor så det var såklart väldigt kul att få hämta ut den!
Med detaljer, finish och urverk i klass med Submariner var detta tillslut ett självklart val:
En SLA043J1!
Med ett fint 8L35-verk och Eever brilliant steel som ska motsvara Rolex Oystersteel känns den som en värdig konkurrent mot mina tidigare funderingar. Storlek, färg, historia, utseende... allt tilltalar mig och då fick jag tillslut bestämma mig och slå till.
Och så en bild i boxen:
Fredag och ny klocka
Edit: Ok, åtta veckor i tullen låter konstigt men det var en väldigt fånig sak om texten på paketet som hade blivit fel
Funderat på samma dinka jag med, den ser underbar ut!
Vad fick du ge? Sett dom för runt 45 i NordenTack Rekommenderar starkt! Den blå urtavlan blir verkligen en ny nivå i verkligheten, med den lätta sunbursten som syns i vissa ljusförhållanden. Annars verkar sla037 häftig också, men aldrig sett den tavlan i verkligheten. Litet mer gråblå kanske, och med metall-sekundvisare.
Om du ska slå till på en ny får du nog snabba dig på! Fick tag på en av de sista 50 från Asien, de sista börjar redan klättra i pris på C24.
Undra hur många som finns i Sverige? I genomsnitt 8 per land iallafall.
Aha, okej! Finns de kvar några?Vad fick du ge? Sett dom för runt 45 i Norden
Perfekt pris, sjukt snygg dinka!Aha, okej! Finns de kvar några?
Gav ca 42 inklusive importavgifter, så 45 låter ju som ett bra pris här uppe!
Tack! Instämmer. Inte så händelserikt och uppmärksammande men cleantRiktigt snygg, gillar att den går i ett med tavla och länk. Bra val
Vacker, gratulerar!Efter ett par veckors väntande kom den äntligen!
Härligt! Så ska det kännas, bra val!UPS ringde. En engelsktalande kvinna meddelade att de hade ett paket att leverera och undrade om jag var hemma. Naturligtvis.
Just som jag plockat fram kniven, redo att ivrigt slakta paketeringen, ringde en vän. Jag fick ge mig till tåls i en dryg timme. Sedan skar jag upp plasten.
Genom bubbelplasten kunde innehållet anas.
En 14060. Two liner. Äntligen är den här. I flera år har jag siktat på en, men andra klockor har kommit vägen. Nu var det dock dags. Efter en justering av länken hade jag den på armen. Än så länge är jag ytterst nöjd och det välbekanta pirret håller i sig.
Härligt! Så ska det kännas, bra val!
Grattis fin klocka! Har fått upp ögonen jag också för Oris. Intressant märke som ’independent’ och spännande egna lösningar. Jag har precis fått hem en divers 65 42mm lägger upp nån bild vad det liderFanns inte speciellt bra bilder på denna på nätet innan jag köpte så tänkte jag kunde bidra ifall någon annan blir köpsugen
Det är alltså en Oris Big Crown Pointer Date, 40mm (01 754 7679 4031-07 5 20 76FC Släppt 2016 om mina sökningar stämmer)
Jo det är roligt att dom vågar satsa och gå lite sin egna väg!Grattis fin klocka! Har fått upp ögonen jag också för Oris. Intressant märke som ’independent’ och spännande egna lösningar. Jag har precis fått hem en divers 65 42mm lägger upp nån bild vad det lider
Ibland är det fördelaktigt med små handleder; Barnklockor från Gul riktigt nice! Och billigt. Fick tillskott idag:
Så fort jag öppnat kartongen gjorde katten den till sin viloplats.
Men här är den! Gul Micro Citrus Lemon. Finns i två citrusfärger till. Kaanske kommer att inhandlas.Som en smäck! Fick också med nyckelring som matchar min hipsterfleece, perfekt. Plus någon slags necessär. Kul med lite krims krams, taack Gul!