• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Fadäsen

Cartier
Kom en krona och glas till min fina 7625-8020 Sportmatic I dag, väntar på rotor lager sen ska det servas
IMG_20201009_183807.jpg
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en ny winder från IFL watches som ni säkert har stött på här på forumet.

Mycket trevlig pjäs, jag brukar inte recensera saker eller lämna betyg, men min kusin som bor utomlands är intresserad så jag gjorde en film till honom, om ni går i köptankar så hittar ni min budget unboxing här:
( gjord med mobilen)

Så att han skulle få en IRL känsla, supertyst och lätt att balansera klockan, rekommenderas till er som går och funderar :)
Om ni har frågor så är det bara att fråga, dem gör grymma klockställ också, kvalité.:)
Finns i lager igen!
5461.jpg
516.png

156.png
Blingigaste videon jag sett på länge. Tavlan, guldet, musiken.:cool:
 

E.T

Omega
Har länge haft en lågintensiv frustration över bristen på en klocka som ”daily wear”.
EAEB84A1-0AD0-404D-A18A-3EFA07E5763C.jpeg

Ville ha en dykare som inte var för dyr. Länge haft min Omega Seamaster Pre Bond som vardagsklocka men saknade det mekaniska.
Men nu så! Nu är jag nöjd! För tillfället.
F8BCD4AC-C619-4A99-B25A-C76F72AFDA1B.jpeg

Baltic Aquascaphe Steel!
A90148E8-53E7-4D8E-BEE4-B64DF23F666D.jpeg
B7D6C19B-069F-4D6F-BA49-FFE2CCD062AF.jpeg
Klickade även hem lite natoband som lyckades komma samtidigt:)
D4352B93-74BF-49BE-ABD4-0D3E0555406E.jpeg
4BA754A9-D730-4F05-A496-1709EE0B1223.jpeg
3F7C44B6-2405-446F-95A3-7FFCCD6966D3.jpeg

Jag har tidigare haft en Baltic Aquascaphe Blue Gilt men trivdes inte helt med den. Jag upplevde tavlan som lite för mörk. Vid starkt dagsljus såg den fantastisk ut men så fort ljuset blev svagare sög den in ljuset och blev för mörk för min smak.
Första intrycket av Steel-varianten är superbra och jag upplever inte samma sak med denna.

Trevlig fredag på er! :)
//ET
 
Senast ändrad:

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Har länge haft en lågintensiv frustration över bristen på en klocka som ”daily wear”.
EAEB84A1-0AD0-404D-A18A-3EFA07E5763C.jpeg

Ville ha en dykare som inte var för dyr. Länge haft min Omega Seamaster Pre Bond som vardagsklocka men saknade det mekaniska.
Men nu så! Nu är jag nöjd! För tillfället.
F8BCD4AC-C619-4A99-B25A-C76F72AFDA1B.jpeg

Baltic Aquascaphe Steel!
A90148E8-53E7-4D8E-BEE4-B64DF23F666D.jpeg
B7D6C19B-069F-4D6F-BA49-FFE2CCD062AF.jpeg
Klickade även hem lite natoband som lyckades komma samtidigt:)
D4352B93-74BF-49BE-ABD4-0D3E0555406E.jpeg
4BA754A9-D730-4F05-A496-1709EE0B1223.jpeg
3F7C44B6-2405-446F-95A3-7FFCCD6966D3.jpeg

Jag har tidigare haft en Baltic Aquascaphe Blue Gilt men trivdes inte helt med den. Jag uppfattade tavlan som lite för mörk. Vid starkt dagsljus såg den fantastisk ut men så fort ljuset blev svagare sög den in ljuset och blev för mörk för min smak.
Första intrycket av Steel-varianten är superbra och jag upplever inte samma sak med denna.

Trevligt fredag på er! :)
//ET
Redo att sälja din prebond till mig nu då? ;)
 

Mr.J

Breitling
Min första klockrelaterade paketöppning. Hamnade på KS första gången för att jag sökte på något som ledde till Lifestyle-sektionen. Lurkade runt rätt länge innan jag började få upp ögonen för alla fina klockor och kunde inte låta bli att bli mer och mer intresserad. Från början var det Sjöö Sandström som jag fastnade för men när jag började läsa i Speedmaster-tråden fascinerades jag av klockan. Historiken och ikonstatusen. Coolt utseende och anonym (långt från blingbling) för alla som inte har ett klockintresse. Kronograf, funkar till allt jag kan tänka mig att klä mig i på jobbet. Kommer kunna ha den till allt utom de allra mest formella tillfällena, de tuffaste renoveringsprojekten och kommer lämna den hemma när familjen åker till stranden.
Tog ett tag att övertala mig själv att det var rimligt att lägga så mycket pengar på en klocka (mycket pengar för mig iaf) som tidigare haft en träningsklocka och en Armani :rolleyes:. När det väl var gjort började den riktigt hårda förhandlingsrundan, sambon garvade högt första gången jag förde idén på tal. Att klockan fungerar i rymden bet liksom inte :wideyed: För att göra en lång historia kort insåg hon efter ett tag hur roligt jag skulle tycka att det var och "godkände" inköpet. Fint tycker jag, även om man själv inte förstår kan man inse att det är viktigt för någon annan. Hon vill såklart att jag ska vara glad. Är lyckligt lottad med en sådan livskamrat!
Idag kom paketet och jäklar va roligt det var att öppna! Antar att det är en av de vanligaste klockorna i den här tråden och många är säkert rejält trötta på att se liknande bilder men för mig är det stort och jag gillar stämningen på det här forumet och bidrar gärna om någon kanske ändå uppskattar att läsa om min paketöppning.
0.JPG

Ytterembalaget.
Pulsen höjs något..
1.jpg

Jag har köpt en sjöhästlåda :)
2.JPG

Hello there, låda med spännen.
3.jpg

Japp, det var en klocka i lådan. Och lite annat.
4.JPG

5.JPG
8.jpg

Mitt livs första wristshot:)
9.jpg

Avplastad.
10.jpg

Hoho, spaghettiarmar. Får korta länken något :D
Och avslutningsvis en bild på ett kort/teckning jag fick av min dotter när jag fyllde år. Det var under en intensiv period i min övertalningskampanj med sambon, tydligen hade den uppmärksammats även på andra håll :)
Ny11.jpg
Grattis och bra val av klocka! Helt rätt!
 

dogge8

Omega
2-Faktor
Köpte en ny winder från IFL watches som ni säkert har stött på här på forumet.

Mycket trevlig pjäs, jag brukar inte recensera saker eller lämna betyg, men min kusin som bor utomlands är intresserad så jag gjorde en film till honom, om ni går i köptankar så hittar ni min budget unboxing här:
( gjord med mobilen)

Så att han skulle få en IRL känsla, supertyst och lätt att balansera klockan, rekommenderas till er som går och funderar :)
Om ni har frågor så är det bara att fråga, dem gör grymma klockställ också, kvalité.:)
Finns i lager igen!
5461.jpg
516.png

156.png
Snyggt :)
 

CeDDan

Omega
2-Faktor

på utsidan är det ett märke, det klassiska speedmaster märket med Hästen.
På Insidan är det en typ av medalj med samma motiv som du kan plocka ut.
Någon annan mer insatt kan säkert förklara dess syfte på ett bättre sätt än vad jag kan =)
 
Topp