Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!Blev en födelsedagspresent
Blev en födelsedagspresent
Grattis! Riktigt bra klocka.Blev en födelsedagspresent
vilken tavla blå eller lila
Grymt finEn av mina ovanligare kronografer dök upp idag efter en trevlig affär med @Peppe:
Pierce Chronograph Diver från tidigt 70-tal.
Otroligt väl förpackad, ett föredöme bland oss klock-älskare!
Ser ni klockan?
En ganska ovanlig Pierce jag aldrig sett förut faktiskt...
Provade den direkt på lite olika band:
Den lär återkomma framöver!
Blåa urtavlorna från Oris är enligt mig helt fantastiska.Grattis! Riktigt bra klocka.
Jag hade föreslagit brunt läder ( inte stoppat, inte two-stitch) eller gubbflex.Ingen dålig julklapp att få ta över från en äldre generation.
Jag har lite grejer jag vill fixa som att slipa till glaset och byta band.
Funderar på att kanske sätta den på en mesh-länk eller liknande, några förslag?
Blev en födelsedagspresent
vilken tavla blå eller lila
Det är också roliga paketInte en klocka men kul ändå!
Vad är sambandet mellan gifflarna och klockan?Då har har man en trevlig skönhet till
För er kännedom om märket UN, så finns det en jätte bra tråd redan i vårt forum.
Se länk från: https://klocksnack.se/goto/post?id=3622099
Kort om denna modell:
Ulysse Nardin - Executive Blast.
För er kännedom att Märket i Sverige saluförs av : https://nymansur.com/ulysse-nardin.html
Foto med Canon EOS 6D, Sigma optik, macro dg 70mm 1:2:8 fi49, blurred after efx.
Australiensiska tidskriften Time & Tide gjorde en kanon videorevy med noggrann beskrivning om denna modell. Se video länk nedan.
Vad är sambandet mellan gifflarna och klockan?
Riktigt cool modell i övrigt Grattis.
Då fattar jag.. citeringen var konstig satt länge och klurade på kopplingen mellan UN = GifflarPersonen vars inlägg citeras har en påse gifflar som avatar - @meijlinder
Mycket fin klocka för övrigt @Chrille1974
Hahahaha, nää inga samband. Det är user-loggan/avatar till den som har gjort inlägget om Ulysse Nardin´s historia i länken ovan gifflarna.Vad är sambandet mellan gifflarna och klockan?
Riktigt cool modell i övrigt Grattis.
Grattis?Blev lite överraskande med en Japan idag.
Platinum Century 3776, REA på NK och jag som inte handlat något på länge så jag slog till naturligtvis. Guldnib under 1000kr.
Räcker det fortfarande eller behöver du större?Fick även idag en liten välkomstgåva från unge herr @oddface som är glad att ha kungen tillbaka i Panerai familjen igen
Skulle behöva ev större och skulle naturligtvis bett @oddface att göra ev för 6 eller 8 band...Räcker det fortfarande eller behöver du större?
Tack?Grattis?
Dags för dig att släppa sargen och skaffa lite AM bandSkulle behöva ev större och skulle naturligtvis bett oddface att göra ev för 6 eller 8 band...
Penna för tusen kronor! Galet!
Nej, varför då? Får man ens klockan servad om man lämnar in den med fejkband??Dags för dig att släppa sargen och skaffa lite AM band
Varför inte, Det är ju inte Rolex.Nej, varför då? Får man ens klockan servad om man lämnar in den med fejkband??
@Burnman hade problem när han råkade ha fel band på klockan när han lämna in denVarför inte, Det är ju inte Rolex.
Jag har ett bra Simona DiStefano band som skulle passa dig, du skall få det vid tillfälle
Haha, problem och problem. Skräm inte upp dina fellow-paneristi nu får förvisso se när man hämtar ut den om bandet är skrotat och ett OEM sitter på@Burnman hade problem när han råkade ha fel band på klockan när han lämna in den
förbannat snyggKul med paketöppning
Då har har man en trevlig skönhet till
För er kännedom om märket UN, så finns det en jätte bra tråd redan i vårt forum.
Se länk från: https://klocksnack.se/goto/post?id=3622099
Kort om denna modell:
Ulysse Nardin - Executive Blast.
För er kännedom att Märket i Sverige saluförs av : https://nymansur.com/ulysse-nardin.html
Foto med Canon EOS 6D, Sigma optik, macro dg 70mm 1:2:8 fi49, blurred after efx.
Australiensiska tidskriften Time & Tide gjorde en kanon videorevy med noggrann beskrivning om denna modell. Se video länk nedan.