• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Chuck

Patek
2-Faktor
Fick hem denna idag måste säga att jag blev positivt överraskad över helhets känslan, klart högre kvalitets känsla är min citizen ny0040!

Dock så klarar jag inte länkar större än 20mm och denna har 22mm, så den får tyvärr inte stanna. Men riktigt bra alternativ till ny0040 och förmodligen SKX.

Liten unbox serie:



30188f8cbcad5e667f55549f3b34426f.jpg


b1bcf653831b2f72f392658b26c213a0.jpg


e0146f1520dae29bf2a956d495715ec2.jpg


81a3b0365c63605dbd711bb697ab2be1.jpg


e16cc06c8184b06197e1ac7ed6c4e380.jpg


96afbb4bd0e4a0f32d03508a33586e51.jpg


Har som sagt testa mycket och denna är klart att rekommendera om du är ute efter en affordable dykare.

Cheers Chuck
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Alla är nog trötta på mina paket trådar så jag postar här istället ;):D
Vad är grejen med guld när du kan ha TITAN! :p
Klockan görs inte rättvis i skummet men vilken lyster, vilken känsla..så lätt känns nästan nätt.
IMG_4445.JPG
IMG_4446.JPG
IMG_4448.JPG


En Omega PO liquid metal 42mm. en relativt ovanlig sak. O det gillar jag :cigar:
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Denna klocka förtjäntar iofs en egen tråd men tyvärr finnes ej tiden för det just nu :)

Fick ett infall och köpte flinga innan lunch idag...
image.jpg

Skämtåsido under en längre tid har jag suktat och tjatat efter denna och när Ryttaren tillslut gav vika så fanns det inget att tveka på!
image.jpg

Underbar klocka med en häftig historia som modell i gearpatrol: http://gearpatrol.com/2012/04/18/timekeeping-icon-volume-4-tudor-submariner/
Stort tack till Ryttaren som återigen visar prov på KS-anda!!
 

Ryttaren

Rolex
Den förtjänar framför allt nån som använder den flitigare än jag Kotten. Blir väl en sån där "hur fan tänkte jag där" om några år när man tänker tillbaka :rolleyes:

Nädå, njut av klockan och riktigt fina bilder!
 

par

Patek
2-Faktor
Alla är nog trötta på mina paket trådar så jag postar här istället ;):D
Vad är grejen med guld när du kan ha TITAN! :p
Klockan görs inte rättvis i skummet men vilken lyster, vilken känsla..så lätt känns nästan nätt.
IMG_4445.JPG
IMG_4446.JPG
IMG_4448.JPG


En Omega PO liquid metal 42mm. en relativt ovanlig sak. O det gillar jag :cigar:

Den blåa färgen är faktiskt rikgit bra!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Alla är nog trötta på mina paket trådar så jag postar här istället ;):D
Vad är grejen med guld när du kan ha TITAN! :p
Klockan görs inte rättvis i skummet men vilken lyster, vilken känsla..så lätt känns nästan nätt.
IMG_4445.JPG
IMG_4446.JPG
IMG_4448.JPG


En Omega PO liquid metal 42mm. en relativt ovanlig sak. O det gillar jag :cigar:

Grattis så jekla fin!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kan inte annat än hålla med föregående, bra Fredag här också!

Här följer lite bilder, var så ivrig att jag nästan höll på att missa och ta kort.

b120825.jpg
b120827.jpg
b120829.jpg
b120832.jpg
b120834.jpg
b120837.jpg
b120838.jpg

b120839.jpg


Första riktiga klockan, kände varför inte börja med en utav dom bästa urverken och dykarna. En tidlös och klassisk 16610. Kunde inte vara mer lycklig.



WOW! Stort sjujävla GRATTIS Daytrader, en riktigt trevlig första klocka du har där, inte många Rolex klockor i en prisklassen som slår denna, hårfint mellan den och en Rolex GMT. En av min absoluta älsklingsklockor i samlingen, en klocka man aldriug tröttnar på eftersom den är så klassisk och tidlös. Njut...länge nu av denna första klocka dude.
 

Daytrader

Breitling
WOW! Stort sjujävla GRATTIS Daytrader, en riktigt trevlig första klocka du har där, inte många Rolex klockor i en prisklassen som slår denna, hårfint mellan den och en Rolex GMT. En av min absoluta älsklingsklockor i samlingen, en klocka man aldriug tröttnar på eftersom den är så klassisk och tidlös. Njut...länge nu av denna första klocka dude.

Tackar så hjärtligt!! Stod mellan Sub och GMT II. Ju mer jag vilar ögonen på skönheten blir jag mer och mer förälskad i den. All tillhörande historia, 3135 urverket som tickar i 904L caset. Nu när jag har denna i min ägo är jag sugen på en GMT också/eller, får se hur det hela utspelar sig. Gillar hela iden med den utbytbara bezeln, det enda som fick mig att välja Suben som första klocka var att bezeln var lite mer stilren. Diggar din samling förövrigt, den är magisk!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tackar så hjärtligt!! Stod mellan Sub och GMT II. Ju mer jag vilar ögonen på skönheten blir jag mer och mer förälskad i den. All tillhörande historia, 3135 urverket som tickar i 904L caset. Nu när jag har denna i min ägo är jag sugen på en GMT också/eller, får se hur det hela utspelar sig. Gillar hela iden med den utbytbara bezeln, det enda som fick mig att välja Suben som första klocka var att bezeln var lite mer stilren. Diggar din samling förövrigt, den är magisk!

Tackar, tackar, jo jag är väl nöjd tror jag ;).

Hehe...svårt val kan jag tänka mig, är som jag redan sagt hugget som stucket mellan dessa två klassiker! Vill du ha en klocka som du garanterat kan bada med så skall du välja Subben alla dagar i veckan. Den är grymt nice i all sin enkelhet, är nog just denna och en av mina GMT om jag blev tvunget att banta ned samlingen till bara två st klockor. Om du vill ha stilrent när det kommer till GMTn så väljer du den svarta inserten Daytrader, då påminner den iaf lite om subben. Grymt första val tycker jag, du har skaffat dig en klassiker som följer dig livet ut om du vill, både i andra och i tredje ledet också för den delen. Stort GRATTIS igen till din nya klocka och var nöjd med den, på sikt så kan du kompletera med en GMT som också är en jäkligt cool klocka, Jaja, lycka till med samlandet ditt :D.
 
Hehe...Kingen! Tack, får fundera på om jag skall byta namn till Sir Lakewalley, låter fan inte så dumt ;), vad hade du tänkt att byta till då mannen, tycker den där tavlan är läcker, nu vet jag, byt till den lila färgade.

He he, den lila? Är det den som kallas "Red Grape" du menar? "White grape" är ju riktigt jäkla vass. Lite åt bärnsten/guld-hållet. Magisk tavla! Men jag vet inte om den går att få tag i än. Någon som vet? Annars är ju den blå tavlan ruskigt läcker. Jag är totalt såld på blå tavlor.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tackar, tackar, jo jag är väl nöjd tror jag ;).

Hehe...svårt val kan jag tänka mig, är som jag redan sagt hugget som stucket mellan dessa två klassiker! Vill du ha en klocka som du garanterat kan bada med så skall du välja Subben alla dagar i veckan. Den är grymt nice i all sin enkelhet, är nog just denna och en av mina GMT om jag blev tvunget att banta ned samlingen till bara två st klockor. Om du vill ha stilrent när det kommer till GMTn så väljer du den svarta inserten Daytrader, då påminner den iaf lite om subben. Grymt första val tycker jag, du har skaffat dig en klassiker som följer dig livet ut om du vill, både i andra och i tredje ledet också för den delen. Stort GRATTIS igen till din nya klocka och var nöjd med den, på sikt så kan du kompletera med en GMT som också är en jäkligt cool klocka, Jaja, lycka till med samlandet ditt :D.


Fan...glömde lägga med bilderna jag hade. Är/var så sjukt nöjd med min submariner så jag köpte mig en TT också Daytrader!

1.JPG
2.JPG
3.jpg
4.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
He he, den lila? Är det den som kallas "Red Grape" du menar? "White grape" är ju riktigt jäkla vass. Lite åt bärnsten/guld-hållet. Magisk tavla! Men jag vet inte om den går att få tag i än. Någon som vet? Annars är ju den blå tavlan ruskigt läcker. Jag är totalt såld på blå tavlor.


Har inte en aning dude ;), men den du refererar till är GRYM, tyvärr tror jag inte att den går att få tag på än, till våren möjligtvis, den blå är nice men den du snackar om white grape är är så FET, så FET, tycker du ska vänta tills dom släpper den och smacka in den då som en liten present åt dig själv :D
 
Har inte en aning dude ;), men den du refererar till är GRYM, tyvärr tror jag inte att den går att få tag på än, till våren möjligtvis, den blå är nice men den du snackar om white grape är är så FET, så FET, tycker du ska vänta tills dom släpper den och smacka in den då som en liten present åt dig själv :D


White grape tavlan är så sjukt snygg!! Frågan är om jag pallar att vänta. Jag är ju inte direkt mannen med is i magen när det kommer till klockor.
 
  • Like
Reactions: Man

Wangensten

Panerai
Celebrating with the golden ratio.

Jeg har nådd #3000 poster på norske klokkeforumet Tidssonen.no og hvordan feirer vi det best? Jo, med ny klokke selvsagt;) Må jo unboxe her på Klocksnack også. Jeg har vært igjennom en god del klokker i de to årene mine på Tidssonen, i alle prisklasser og merker. Det har vært mange høydepunkter og dette er nok om ikke det høyeste så er den topp tre.

Jeg har vært fascinert av merket i mange år og det er dessverre underrepresentert her i Norge.

Jeg solgte min Patek Philippe Aquanaut for litt over en måned siden og har siden den tid vært på utkikk etter noe nytt. Noe som passet inn sammen med min Audemars Piguet Royal Oak 15300 og Rolex GMT-Master 16710. Valget var ikke så vanskelig, det var vel egentlig kun ett reelt alternativ for min del.

Jeg presenterer: Jaeger-LeCoultre
kqi1CVQ.png


Nå er det vel en del her som allerede vet hva boksen inneholder;)

3BOA9od.png


Here we go!

K6XHEze.png


Det er selvsagt en Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra Thin Tribute to 1931

bP8zmTm.png


Litt tørre fakta må til:
Modellnavn: Grande Reverso Ultra Thin "Tribute to 1931"
Referansenummer: 2788570
Årsmodell: 08/2014
Størrelse: 46,8x27,4 mm
Tykkelse: 7,3 mm
Materiale: Stål
Urskive: Sort med luminerte indeksmarkeringer og visere
Rem: Sort alligator
Spenne: C-spenne i stål
Glass: Safirglass
Funksjoner: Time- og minuttviser og vendbar kasse.

Urverk: Jaeger-LeCoultre in-house 822 med 21 juveler
Tykkelse: 2,94 mm
Deler: 134
VPH: 21600
Opptrekk: Manuelt
Gangreserve: 45 timer
WR: 30 meter

lmFCHaA.jpg



Vi får vel ta en liten historietime også, fordi jeg tror noen trenger dette:p JLC feiret 80-års jubileet til Reverso med denne modellen som kom ut i 2011. Det tar oss tilbake til India vinteren 1930-1931 hvor den sveitsiske forretningsmannen og klokkesamleren César de Trey blir utfordret av engelske offiserer til å lage en klokke som tålte å være på hånden under en Polo kamp. 4. mars 1931 blir altså Reverso kassen patentert av den franske designeren René-Alfred Chauvot. LeCoultre leveret urverkene og Jaeger S.A. laget den vridbare kassen. En sportsklokke er født.

Den selvlærte urmakeren Antoine LeCoultre lagde sitt første urverk i 1833 og Edmund Jaeger etablerte sitt verksted i Paris 1980, i en alder av 22 år. Jaeger og LeCoultre møttes allerede i 1903, men ble ikke et offisielt merke før 1937. Ønsker du å lese mer om historien til Jaeger-Lecoultre så finnes den her. http://www.jaeger-lecoultre.com/KR/en/luxury-watches/history

Så får vi ta klokken ut av boksen og se hva som skjer.

TuIRbiE.png


m2JLmJM.png


aWcRxl9.png


mjFWEIk.png


8xLrn9U.png


KgMz8PC.png


xMz8xtI.png


Jeg liker tynne klokker, så 7,3 mm er mer enn perfekt.

YK6pBqs.png


Vi får se hvordan den ser ut på hånden da

XCpQpHH.png


17sDYOi.png


Jeg er veldig glad for å endelig ha et slikt ikon på armen. Har siklet etter en slik i snart 1,5 år. Jeg har hatt Reverso tidligere, men denne er så mye bedre på alle måter;) Jeg håper å få se flere slike, ikke bare Reverso, men også flere JLC. Så slipper vi å se Rolex i hvert ett bilde her på KS:p Så avslutningsvis får jeg vise frem samlingen, og se om Reversoen passer inn.

fWlrqxR.png


Obs, det var visst en Rolex i det bilde gitt:p
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Celebrating with the golden ratio.

Jeg har nådd #3000 poster på norske klokkeforumet Tidssonen.no og hvordan feirer vi det best? Jo, med ny klokke selvsagt;) Må jo unboxe her på Klocksnack også. Jeg har vært igjennom en god del klokker i de to årene mine på Tidssonen, i alle prisklasser og merker. Det har vært mange høydepunkter og dette er nok om ikke det høyeste så er den topp tre.

Jeg har vært fascinert av merket i mange år og det er dessverre underrepresentert her i Norge.

Jeg solgte min Patek Philippe Aquanaut for litt over en måned siden og har siden den tid vært på utkikk etter noe nytt. Noe som passet inn sammen med min Audemars Piguet Royal Oak 15300 og Rolex GMT-Master 16710. Valget var ikke så vanskelig, det var vel egentlig kun ett reelt alternativ for min del.

Jeg presenterer: Jaeger-LeCoultre
kqi1CVQ.png


Nå er det vel en del her som allerede vet hva boksen inneholder;)

3BOA9od.png


Here we go!

K6XHEze.png


Det er selvsagt en Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra Thin Tribute to 1931

bP8zmTm.png


Litt tørre fakta må til:
Modellnavn: Grande Reverso Ultra Thin "Tribute to 1931"
Referansenummer: 2788570
Årsmodell: 08/2014
Størrelse: 46,8x27,4 mm
Tykkelse: 7,3 mm
Materiale: Stål
Urskive: Sort med luminerte indeksmarkeringer og visere
Rem: Sort alligator
Spenne: C-spenne i stål
Glass: Safirglass
Funksjoner: Time- og minuttviser og vendbar kasse.

Urverk: Jaeger-LeCoultre in-house 822 med 21 juveler
Tykkelse: 2,94 mm
Deler: 134
VPH: 21600
Opptrekk: Manuelt
Gangreserve: 45 timer
WR: 30 meter

lmFCHaA.jpg



Vi får vel ta en liten historietime også, fordi jeg tror noen trenger dette:p JLC feiret 80-års jubileet til Reverso med denne modellen som kom ut i 2011. Det tar oss tilbake til India vinteren 1930-1931 hvor den sveitsiske forretningsmannen og klokkesamleren César de Trey blir utfordret av engelske offiserer til å lage en klokke som tålte å være på hånden under en Polo kamp. 4. mars 1931 blir altså Reverso kassen patentert av den franske designeren René-Alfred Chauvot. LeCoultre leveret urverkene og Jaeger S.A. laget den vridbare kassen. En sportsklokke er født.

Den selvlærte urmakeren Antoine LeCoultre lagde sitt første urverk i 1833 og Edmund Jaeger etablerte sitt verksted i Paris 1980, i en alder av 22 år. Jaeger og LeCoultre møttes allerede i 1903, men ble ikke et offisielt merke før 1937. Ønsker du å lese mer om historien til Jaeger-Lecoultre så finnes den her. http://www.jaeger-lecoultre.com/KR/en/luxury-watches/history

Så får vi ta klokken ut av boksen og se hva som skjer.

TuIRbiE.png


m2JLmJM.png


aWcRxl9.png


mjFWEIk.png


8xLrn9U.png


KgMz8PC.png


xMz8xtI.png


Jeg liker tynne klokker, så 7,3 mm er mer enn perfekt.

YK6pBqs.png


Vi får se hvordan den ser ut på hånden da

XCpQpHH.png


17sDYOi.png


Jeg er veldig glad for å endelig ha et slikt ikon på armen. Har siklet etter en slik i snart 1,5 år. Jeg har hatt Reverso tidligere, men denne er så mye bedre på alle måter;) Jeg håper å få se flere slike, ikke bare Reverso, men også flere JLC. Så slipper vi å se Rolex i hvert ett bilde her på KS:p Så avslutningsvis får jeg vise frem samlingen, og se om Reversoen passer inn.

fWlrqxR.png


Obs, det var visst en Rolex i det bilde gitt:p


Stort, Stort, Stort GRATTIS Wangensten, den är riktigt mysig den där JLCn, men med en sådan fin klocka och riktigt trevlit härligt reportage/paketöppning så skulle den ha haft en egen min norske vän :cigar: :D ;). Jaja...mycket bra jobbat i vilket fall som helst mannen.
 

Espresso

Cartier
Celebrating with the golden ratio.

Jeg har nådd #3000 poster på norske klokkeforumet Tidssonen.no og hvordan feirer vi det best? Jo, med ny klokke selvsagt;) Må .........Jeg er veldig glad for å endelig ha et slikt ikon på armen. Har siklet etter en slik i snart 1,5 år. Jeg har hatt Reverso tidligere, men denne er så mye bedre på alle måter;) Jeg håper å få se flere slike, ikke bare Reverso, men også flere JLC. Så slipper vi å se Rolex i hvert ett bilde her på KS:p Så avslutningsvis får jeg vise frem samlingen, og se om Reversoen passer innObs, det var visst en Rolex i det bilde gitt:p


Riktigt snyggt Wangensten. JLC tribute klockorna är lätt favoriten bland JLC. Kan tänkas att jag kommer sikta in mig på en sådan i framtiden med :).
 

Martinuz

Omega
Tog ett tag men helvete vad nöjd jag blev när jag äntligen landade den här transaktionen.

Mint, aldrig använd - och således självklart i nyskick - Audemars Piguet Royal Oak 15300, 39mm, med den magiskt, klassiskt blå urtavlan. Mkt nöjd.

Nedan lite foton från snabb unboxing på kontoret efter perfekt och snabb leverans av Fedex med overnight shipping från UK.

//
Otroligt fin! Underbart val av färg:)
 
Topp