• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Någon som har koll på vad man, i runda slängar, får ge för ett par NMD/Ultraboost i USA? Päronen ska till Chicago nästa vecka och jag undrar om det är värt att lägga en beställning...

Vad finns det för bra high-end sneakers märken egentligen? Vet CP, Lanvin, Buttero, Spalwart, CQP och Christian Kimber som tilltalar mig iallafall.

Vad tycker ni om dessa?
Är från 2015 kollektionen men har lyckats hitta en kille som kan skaffa ett par .
Är jävligt sugen men känns som jag redan bränt min skobudget för 2016. Samtidigt är det ju lite now or never..:arghh:

Cai1a99WcAAEhcY.jpg-large.jpeg

Allt beror väl på vilka modeller man väljer. Majoriteten av dom som sportar LV skor väljer ju några gräsliga med massa monogram o loggor osv.
Men dessa gillar jag då det är en homage till Nike internationalist med EPI läder.
Mycket mer diskret men ändå coolt för dom som vet.

Valentino gör också fin skor med just deras rockstud sneaker tycker jag verkar vara standardköpet nr1 bland dom som vill köpa sig en highend sko.
Att dom sedan göra 1miljon olika färgkombos på samma sko ala hublot gör inte saken bättre.

Kvalitet kan väl diskuteras men har det någonsin kommit något prisvärt och hållbart från Italien eller Frankrike? :angel:

Vill du köpa ett par roliga skor ska du ju hålla dig undan från LV iaf... Någon speciellt bra kvalla är det inte heller
Har en polare som haft rätt många par och alla har gått sönder efter typ 4 månader

Allt beror väl på vilka modeller man väljer. Majoriteten av dom som sportar LV skor väljer ju några gräsliga med massa monogram o loggor osv.
Men dessa gillar jag då det är en homage till Nike internationalist med EPI läder.

Valentino gör också fin skor med just deras rockstud sneaker tycker jag verkar vara standardköpet nr1 bland dom som vill köpa sig en highend sko.
Att dom sedan göra 1miljon olika färgkombos på samma sko ala hublot gör inte saken bättre.

Kvalitet kan väl diskuteras men har det någonsin kommit något prisvärt och hållbart från Italien eller Frankrike? :angel:

Haha, you got me ;) en av mina första skor i "highend träsket".
dock ett bra val enligt mig då dom är skönare än mina ultraboost.
har du kollat på gucci's sneakers, var inne i veckan och dom har faktiskt ganska många som inte är för skrikiga men ändå snygga.

Haha missförstå mig inte nu, jag tycker rockstuden är skitsnygg och din färgkombo var asnice nu inför hösten. Bara att där jag bor springer varenda snorunge omkring med ett par haha.

Ja jag gillar gucci också. Sportar ett par nu as we speak. Inga sneakers dock men ett par sliders:p
IMG_5739.JPG

Gillar deras ny kollektion, dom helvita klassiska med massa bling blixtar osv. En polare köpte ett par. Riktigt coola

Haha, you got me ;) en av mina första skor i "highend träsket".
dock ett bra val enligt mig då dom är skönare än mina ultraboost.
har du kollat på gucci's sneakers, var inne i veckan och dom har faktiskt ganska många som inte är för skrikiga men ändå snygga.

Diemme från Italien, mest hållbara skon jag ägt och kostade bara 2,5k!
Zanotti, sjuk kvalla men högre pris... Ändå sanslöst prisvärda.
Versace, ett par av mina mest använda skor. Inga spår av användning förutom på sulan. (utan att ha tagit hand om dom)
Bottega Veneta, sinnes kvalla, typ samma pris som GZ

Finns rätt många märken om man bara kollar lite extra ;)

Man tänka mig att dom skorna från LV som du la upp ligger på typ 4,5k?
Snygga är dom, ville bara upplysa dig om det jag hört om kvaliteten på deras skor :)

Tack för input!

Ska kolla runt lite och se vad jag hittar.
Oftast har jag hunnit tröttna på dom långt innan dom hinner bli slitna men bra kvalitet överlag är ju aldrig fel.
Ska dock sägas att jag aldrig haft några kvalitetsproblem förut med highend skor..

mjaa ungefär det dubbla kostar dom :bag: :greedy: hade dom kostat 4.5 hade dom suttit på foten redan :oops:

Diemme från Italien, mest hållbara skon jag ägt och kostade bara 2,5k!
Zanotti, sjuk kvalla men högre pris... Ändå sanslöst prisvärda.
Versace, ett par av mina mest använda skor. Inga spår av användning förutom på sulan. (utan att ha tagit hand om dom)
Bottega Veneta, sinnes kvalla, typ samma pris som GZ

Finns rätt många märken om man bara kollar lite extra ;)

Man tänka mig att dom skorna från LV som du la upp ligger på typ 4,5k?
Snygga är dom, ville bara upplysa dig om det jag hört om kvaliteten på deras skor :)

Tack för input!

Ska kolla runt lite och se vad jag hittar.
Oftast har jag hunnit tröttna på dom långt innan dom hinner bli slitna men bra kvalitet överlag är ju aldrig fel.
Ska dock sägas att jag aldrig haft några kvalitetsproblem förut med highend skor..

mjaa ungefär det dubbla kostar dom :bag: :greedy: hade dom kostat 4.5 hade dom suttit på foten redan :oops:
Om dom ligger så högt i pris kan du köpa massa olika balla skor!
Hade jag haft 9k att lägga på ett par skor hade jag klickat hem ett par Buscemi på direkten

Yeezys blir bara fulare, v2 ser betydligt bredare ut? Tycker att tidigare modeller ser ut att sitta fint på foten men de nya ser ut som nå ubåtar. Gräsligt.

jag har bara sätt bilder ännu, och inga live, men jag tror jag håller med, dom första yeezys var riktigt coola och nyskapande.
men dom här som kom igår med den orangea randen?
vad är tanken med den?

Kör normalt sett mestadels "retro-sneakers" typ Stan Smiths, Spezial och liknande.. men har sneglat lite efter ett par "skönare" sneakers och kikat lite på både NMD och Nike Roshe One, vilka skall man köra på?
kör bara Adidas så NMD ligger ju bäst till men med tanke på prisskillnade är jag villig att prova ett par Roshe..
Vad säger panelen? :)

Kör normalt sett mestadels "retro-sneakers" typ Stan Smiths, Spezial och liknande.. men har sneglat lite efter ett par "skönare" sneakers och kikat lite på både NMD och Nike Roshe One, vilka skall man köra på?
kör bara Adidas så NMD ligger ju bäst till men med tanke på prisskillnade är jag villig att prova ett par Roshe..

Helt klart NMD.
Roshe tycker jag personligen bara ser helt OK ut, inget direkt speciellt med dom, mer lik en typ löparsko.

NMD dock dom är riktigt fina, plus blir lite mer sneaker av dom!

NMD är snuskigt sköna att gå i, älskar mina!
Roshe One, aka KS-skon, är reletivt snygg/clean, men inte speciellt skön i mina ögon... Vilken size har du?

NMD och Roshe One är likadana i storlekarna!
Synd att du har så stora fötter, annars hade jag haft ett par RO som du kunde fått köpa riktigt billigt
Stora o stora, allt är ju relativt ;) vad är det för size på dina då?
SNS har annars Roshe One på 30% rabatt, var lite därför jag blev sugen att klicka hem ett par :)

Edit: hmm,enligt sns motsvarar uk9 strl 44 i Roshe.. Alla mina adidas UK9 är 43,1/3 :/

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp