• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Edin

Panerai
Hej sneakers-experter!
Har nyligen köpt ett par Ultraboost 4.0 från adidas.se och är helt grön på vad som anses vara "rätt" stolek.
Hur tight ska UB sitta när de är nya? Mina sitter rätt så tight och känns som en kompressionssocka. Bör jag byta till en storlek större eller töjer dem sig?

På RM Williams har jag strl 9 och på UB tog jag 43 1/3 (US 9,5), tror ni de är rätt?

Jag har 9.5 i mina RMW men 11 i sneakers. Nu är dock RMW i UK och sneakers i US tror jag..?
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Jag har 9.5 i mina RMW men 11 i sneakers. Nu är dock RMW i UK och sneakers i US tror jag..?

Jäklar! Den storleksskillnaden kan ju förklara varför skorna känns tighta! På min kartong står det: US9,5, UK9, 43 1/3. Får nog byta upp mig till storlek US10 och hoppas på att de passar bättre.

Tackar för snabb vägledning! :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jäklar! Den storleksskillnaden kan ju förklara varför skorna känns tighta! På min kartong står det: US9,5, UK9, 43 1/3. Får nog byta upp mig till storlek US10 och hoppas på att de passar bättre.

Tackar för snabb vägledning! :)
UB töjer ju sig rätt bra (iaf mina 2.0) men jag går alltid upp en halvstorlek när det gäller ultraboost.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Känner att våren är snart här så klippte dem här idag.
F1AFD79A-1E3D-481F-94C9-587C8F4A8D3F.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Här kommer en trött fråga som kanske ställts förut..

Finns det något märke eller något varuhus som gör hyfsade sneakers/trainers för billig peng? Jag syftar alltså på något relativt o-sportigt - tänk Common Projects.

Inbillar mig att ett ställe som HM har helt värdelösa sneakers, men att det kanske finns konkurrenter som gör helt OK (rätta mig om jag har fel..).
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
2C0A55F3-0D9D-4104-9DF8-6DC675CB36B7.jpeg
3E5C203E-74E8-49DB-89CD-22DCC85A7FDE.jpeg
C9366B1F-FD67-4CB2-B0B6-5E1D2E7AE96F.jpeg


Jag är sugen på ett par brogues med sneakersula.....men hittar inget vettigt trots toksökningar. Har dessa Prada som lite förebild.....tror de utgått.....inget annat obsykrt märke som hakat på.....vet att jag kan vara ett par år för sen....
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
2C0A55F3-0D9D-4104-9DF8-6DC675CB36B7.jpeg
3E5C203E-74E8-49DB-89CD-22DCC85A7FDE.jpeg
C9366B1F-FD67-4CB2-B0B6-5E1D2E7AE96F.jpeg


Jag är sugen på ett par brogues med sneakersula.....men hittar inget vettigt trots toksökningar. Har dessa Prada som lite förebild.....tror de utgått.....inget annat obsykrt märke som hakat på.....vet att jag kan vara ett par år för sen....

Har du kikat på Cole Haan? Har du tok-Googlat så har du säkert hamnat där iof.

Dom har ju varit kända för att köra det konceptet.

Typ dessa & Co.

https://www.colehaan.com/mens-zerog...a&dwvar_C22395_width=#cgid=mens_shoes&start=1

Har iaf funnits sim märke i Sverige tidigare på vissa siter.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Här kommer en trött fråga som kanske ställts förut..

Finns det något märke eller något varuhus som gör hyfsade sneakers/trainers för billig peng? Jag syftar alltså på något relativt o-sportigt - tänk Common Projects.

Inbillar mig att ett ställe som HM har helt värdelösa sneakers, men att det kanske finns konkurrenter som gör helt OK (rätta mig om jag har fel..).
Bump
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Här kommer en trött fråga som kanske ställts förut..

Finns det något märke eller något varuhus som gör hyfsade sneakers/trainers för billig peng? Jag syftar alltså på något relativt o-sportigt - tänk Common Projects.

Inbillar mig att ett ställe som HM har helt värdelösa sneakers, men att det kanske finns konkurrenter som gör helt OK (rätta mig om jag har fel..).
Du tänker typ Vagabond etc?
 

pankhurst

Omega
Här kommer en trött fråga som kanske ställts förut..

Finns det något märke eller något varuhus som gör hyfsade sneakers/trainers för billig peng? Jag syftar alltså på något relativt o-sportigt - tänk Common Projects.

Inbillar mig att ett ställe som HM har helt värdelösa sneakers, men att det kanske finns konkurrenter som gör helt OK (rätta mig om jag har fel..).
https://klocksnack.se/threads/nya-j-lindeberg-sneakers-799kr-strl-43.87905/
 

san

Cartier
2-Faktor
Här kommer en trött fråga som kanske ställts förut..

Finns det något märke eller något varuhus som gör hyfsade sneakers/trainers för billig peng? Jag syftar alltså på något relativt o-sportigt - tänk Common Projects.

Inbillar mig att ett ställe som HM har helt värdelösa sneakers, men att det kanske finns konkurrenter som gör helt OK (rätta mig om jag har fel..).
https://www.skolyx.se/sv/skor/418-sneaker-i-vitt-laeder.html
 
Topp