• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Idag är det första dagen jag kör med dessa. De är ju betydligt hårdare/råare än mina Stan Smith (ngn specialvariant i cordovan) och hälarna är också ganska hårda. Iom att de saknar foder och har mkt kraftigare läder känns de mer som seglarskor än sneakers. Hoppas de mjuknar lite under dagen.

Buttero IMG_2927.JPG
Schyssta men du måste göra nått åt skosnörena....
 

DrDre

Patek
Just de lädersnörena är ju lite av Butteros 'grej'. Känns lite speciella dock.

I övrigt håller jag med @DrDre om hur de är att gå in. Hårda. Har ett par nya CP på fötterna idag- som att stå i en hink vaselin i jämförelse.

Mjuknar det efter ett tag? Jag stoppade ner ett Compeed i portföljen som säkerhetsåtgärd så att man tar sig hem från jobbet ikväll men jag har inte behövt sätta på det (ännu).

Gillar dock stilen och att den saknar foder, så om den bara blir bekväm(are) efter lite användning så kan jag nog tänka mig ngn mörkare variant också, kanske cognacfärgat.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Mjuknar det efter ett tag? Jag stoppade ner ett Compeed i portföljen som säkerhetsåtgärd så att man tar sig hem från jobbet ikväll men jag har inte behövt sätta på det (ännu).

Gillar dock stilen och att den saknar foder, så om den bara blir bekväm(are) efter lite användning så kan jag nog tänka mig ngn mörkare variant också, kanske cognacfärgat.

Jag har ett par i cognac (jäkligt snygga tycker jag), utan hål, som jag kört i kanske 3 säsonger (?) - de mjuknar en del, men jag skulle säga att det som händer är att de formar sig efter foten och blir klart användbara - hade blodfläckar i mina i början. Kanske inte skorna jag tar ut på en 2-milspromenad än idag men de blir bra!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor

Puryeah

Panerai
Brukar ni tvätta sneakers i maskinen? Är det ”handtvätt” som gäller då eller? Tvättade ett par air force för ett antal år sedan men minns inte exakt hur jag gjorde.

Eller har ni bättre tillvägagångssätt? Gäller ett par Yeezy triple white som blivit lite smått skitiga, känns som att svamp inte gör jobbet pga tyget.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Brukar ni tvätta sneakers i maskinen? Är det ”handtvätt” som gäller då eller? Tvättade ett par air force för ett antal år sedan men minns inte exakt hur jag gjorde.

Eller har ni bättre tillvägagångssätt? Gäller ett par Yeezy triple white som blivit lite smått skitiga, känns som att svamp inte gör jobbet pga tyget.
Har tvättat mina helvita NMD's i maskin några gånger med ganska bra resultat. Körde handtvättprogrammet i 30 eller 40 grader och sen fick dom torka på handdukstorken då jag inte vågade tumla. Svårare fläckar kanske man bör gnugga på lite innan maskintvätten med typ en tandborste och diskmedel;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Brukar ni tvätta sneakers i maskinen? Är det ”handtvätt” som gäller då eller? Tvättade ett par air force för ett antal år sedan men minns inte exakt hur jag gjorde.

Eller har ni bättre tillvägagångssätt? Gäller ett par Yeezy triple white som blivit lite smått skitiga, känns som att svamp inte gör jobbet pga tyget.
Don’t do it! Om den har en sula av modern blandning så kommer du sabba dämpningen.
 

Puryeah

Panerai
Har tvättat mina helvita NMD's i maskin några gånger med ganska bra resultat. Körde handtvättprogrammet i 30 eller 40 grader och sen fick dom torka på handdukstorken då jag inte vågade tumla. Svårare fläckar kanske man bör gnugga på lite innan maskintvätten med typ en tandborste och diskmedel;)

Juste, nu när du säger det har jag ett par NMD R2 panda som ser förjävliga ut, dom hade gärna fått bli krispiga igen :D


Don’t do it! Om den har en sula av modern blandning så kommer du sabba dämpningen.

Ajaj då slopar vi den idén, har du något annat käckt förslag för hur man kan få dom RENA?

Funkar en old fashioned handtvätt då? Alltså dränka dom i vatten och gå loss med svampen och diskmedel/tvättmedel. Eller blir det samma sak med dämpningen?
 

Writer136

Panerai
Ville ha något annat än Nike nu till vår/sommar så slog till på ett par ur The North Faces sneakerserie.
Positivt överraskad. Lätt men stabil sula och trevligt canvasmaterial. Obs stulen bild.
jd_118355_b.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur då? Förklara gärna (är genuint nyfiken). Jag tvättar samtliga mina adidas/nike sneakers i maskin regelbundet, senast igår ett par rod laver super
Vet inte vad som hände här, trodde jag ade svarat. Lunarlon och dylika sulor blir helkass om man tvättar i maskin. Det kan dock varit att det var för hög temp.
 

Puryeah

Panerai
Vet inte vad som hände här, trodde jag ade svarat. Lunarlon och dylika sulor blir helkass om man tvättar i maskin. Det kan dock varit att det var för hög temp.


Så kan det ju såklart vara, 20 grader kanske är lugnt då?

Stod ju förra helgen och diskade för fullt pga att du sa att dom skulle paja i maskin :D mina NMD hade dock behövt en omgång i maskinen för att bli riktigt rena, yeezy pjucksen blev bra men dom var inte så skitiga från början.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så kan det ju såklart vara, 20 grader kanske är lugnt då?

Stod ju förra helgen och diskade för fullt pga att du sa att dom skulle paja i maskin :D mina NMD hade dock behövt en omgång i maskinen för att bli riktigt rena, yeezy pjucksen blev bra men dom var inte så skitiga från början.
Jag hade inte gjort det oavsett. :D
Har alltid kört handtvätt på mina sneakers.
 

vlm1978

Cartier
Så kan det ju såklart vara, 20 grader kanske är lugnt då?

Stod ju förra helgen och diskade för fullt pga att du sa att dom skulle paja i maskin :D mina NMD hade dock behövt en omgång i maskinen för att bli riktigt rena, yeezy pjucksen blev bra men dom var inte så skitiga från början.
Jag kör mina på 30 grader, har inga lunarlon men väl en massa andra sulor som jag anser har överlevt behandlingen :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Idag är det första dagen jag kör med dessa. De är ju betydligt hårdare/råare än mina Stan Smith (ngn specialvariant i cordovan) och hälarna är också ganska hårda. Iom att de saknar foder och har mkt kraftigare läder känns de mer som seglarskor än sneakers. Hoppas de mjuknar lite under dagen.

Buttero IMG_2927.JPG
Say what. Stan Smith i cordovan? Det låter orimligt. Inte horween bara då? Langa bild!
 
Topp