• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

6C08FFD4-8F08-4ED1-9D85-9730A9C47E8A.jpeg

Nån som lyckades få nya Travis?
Ingen av mina polare lyckades med ett enda par, men kanske årets hetaste släpp så inte så konstigt.

Är det någon som har tips på hur man bäst snyggar till och håller vita läder/mocka-sneakers rena?
IMG_1526.JPG
De där hade jag skrubbat med valfri cleaner, finns en uppsjö olika. Angelus har en rätt bra som du hittar på Highlight store, antingen online eller butiken på Medborgarplatsen. Hade även slipat skorna något med sandpapper, typ 150-180 grit (alltså väldigt fint papper). Snöra loss och släng i allt i tvättmaskinen. Skadar inte att dunka (dränka) på lite vanish. Bästa varnishen jag använt personligen är Winsor Newton Matte finish, finns på Panduro. Bara följa instruktionerna.

De där hade jag skrubbat med valfri cleaner, finns en uppsjö olika. Angelus har en rätt bra som du hittar på Highlight store, antingen online eller butiken på Medborgarplatsen. Hade även slipat skorna något med sandpapper, typ 150-180 grit (alltså väldigt fint papper). Snöra loss och släng i allt i tvättmaskinen. Skadar inte att dunka (dränka) på lite vanish. Bästa varnishen jag använt personligen är Winsor Newton Matte finish, finns på Panduro. Bara följa instruktionerna.
Kör du sandpapper på lackat läder?

Tvättmaskinen!?

Eller pajar skorna, lim, läder och sömmar mår sådär av det. Avråder bestämt från det när det gäller allt annat än något man råkat spy ner på festival och inte vill slänga.
Inte om vi pratar om skorna ovan som @Frusciante postat. Vad har du tidigare kört för enfärgade sneakers i maskin på 30-40 grader som totalt pajat?

Tack för tipsen allihopa! Tror inte jag kör dessa i maskin ännu (grymt sätt att tvätta äldre och mer slitna skor dock!). Är inte riktigt säker på vad det är för skinn, står "Bovine leather" på tillverkarens hemsida. "Äkta" läder eller?

Tillbaka
Topp