• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Soft, nästan lika dyra som klockan=)
Finns sneakers grupper på FB som kan vara värt att kolla intresse i innan stockx.
Kolla med Plugmeplease också, de vill nog köpa dem
Stockx är sinnesjukt smidigt om du har tillgång till skrivare och packtejp :)
Tänk på att dubbelboxa dem bara så att din kartong också är i nyskick när den kommer fram till dem.
Tacksam för alla tips! Slutade med att jag la ut dem på stockX, blev ”sålda” inom 2 timmar. Nu ska det bara packas och skickas iväg :)

Raffles är värre än hela gråhandlarcirkusen för klockor och har totalt dödat mitt intresse för sneakers. Jag är 100% säker på att det är fler som verkligen vill ha sina klockor som köper via gråhandlare än folk som sitter på 20-30 olika raffles och klickar hem allt de får oavsett storlek bara för att kunna göra lite cash. Dessutom är de organiserade köerna utanför SnS och Caliroots där The Usual Suspects tvingar iväg utomstående så provocerande att man borde gå och ställa sig först bara för att.

Hittar ut ur tråden själv :)

Raffles är värre än hela gråhandlarcirkusen för klockor och har totalt dödat mitt intresse för sneakers. Jag är 100% säker på att det är fler som verkligen vill ha sina klockor som köper via gråhandlare än folk som sitter på 20-30 olika raffles och klickar hem allt de får oavsett storlek bara för att kunna göra lite cash. Dessutom är de organiserade köerna utanför SnS och Caliroots där The Usual Suspects tvingar iväg utomstående så provocerande att man borde gå och ställa sig först bara för att.

Vadå tvingar iväg köande kunder? Klaner, ligister......eller idioter?

Vadå tvingar iväg köande kunder? Klaner, ligister......eller idioter?

Har faktiskt bara varit på SnS vid ett tillfälle på ett släpp. Möjligt att det var undantag, men det var organiserad kölista där någon random tjomme/söderhipster hade lista på vilka som egentligen stod i kö bara det att de inte var på plats just då. Hade ändå inte tid att stå kvar då jag fattat fel på tiden så jag släppte den pucken och lämnade.

Instämmer. Blir bara ultraboost för min del i dessa tider.

Brukar anmäla mig på SnS raffles på modeller som inte är eftertraktade men som jag gillar, härligt med lite vinst.
Tvekar dock på nya Adidas lego, lite för mycket färg för mig. Cool i skostället men vetefan på gatan.

Mitt jordan beroende fortsätter :rolleyes:
A905956C-BA66-43AA-905F-A03DC4D8AF41.jpeg

Sjukt jävla tråkigt.
Så många skor man velat ha men man kniper inte dem.
Det där med organiserade köer der är sjukt irriterande. Man ser folk köpa skor och när man lämnat butiken de första man ser är att någon köper dem av dem.
Finns en serie på netflix som heter sneakerhead, värt att se det är så överallt.:confused:

Håller helt med dig. När man ser annonser i facebookgrupper där personer säljer 20 par av en ganska eftertraktad sko så förstår man hur trasig denna branch är. Bottar eller backdooring verkar ju även vara ganska vanligt och det är det som har fått mig att helt tappa intresset för nya drop. Har vunnit tre eller fyra raffles de senaste åren och jag vet inte hur många gånger jag har signat upp mig på SnS, SNKRS och andra sidor.

Tror jag måste beställa de där skorna... :arghh: hur är storlekarna, är de små i storlek eller normala?
Jag kör 47,5 på lows, dessa är i samma storlek men upplevs lite tighta, hade nog kunnat kliva upp en halv storlek, men går bra ändå!

första hight jag äger så kan inte svara för hur de upplevs annars, är ju zoom sula, kanske tar lite mer plats i skon och således gör den lite trångare? :confused:

Jag kör 47,5 på lows, dessa är i samma storlek men upplevs lite tighta, hade nog kunnat kliva upp en halv storlek, men går bra ändå!

första hight jag äger så kan inte svara för hur de upplevs annars, är ju zoom sula, kanske tar lite mer plats i skon och således gör den lite trångare? :confused:
Kör 46 i vanliga fall, kanske ska gå upp en storlek då :)

Var ett tag sen jag köpte nya sneakers men behövde nya för höst och vår. Får se hur de pallar vinter men slog till på ett par Air max 90 surplus.
Den förra mid winter modellen var jag nöjd med. Dessa ser inte lika vattentåliga ut men lite impregnering på corduran så tål de nog en del med.

Bilagor

• product_2x.jpg
    product_2x.jpg
    130.5 KB · Visningar: 13
Behöver ett par dressad sneakers. Det har ju kommit drösvis med (för mig) nya märken (tex Axel Arrigato).
Kan någon ge tips på ett märke som gör bra dressad sneakers till ok rimlig peng. Ska man satsa på typ Löf och Tung eller ngt som också gör kostymskor eller är det fel tänkt?

Tillbaka
Topp