• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Allbirds wool runner up, merinoull och jäkligt miljövänligt gjorda 👌👍 vattentåliga
190E4086-6AB5-4387-9CA7-8F381E7E4060.jpeg
Vilka butiker i Sverige säljer dem?
 
Vissa sidor (typ Caliroots) har man typ 10 minuter på sig att gå in på sidan och klicka ut ett par innan det är för sent...
Ah precis. Jag brukar aldrig deltaga i raffles tidigare nästan så första gången jag fått mail om att jag vunnit nu. Var in efter typ 15 min men då var alla storlekar borta. Tänkte om man gjort så att typ alla ”vinner” raffles nu men att det blir omöjligt att hinna köpa ett par ändå.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Inga, beställde över nätet, man kan använda dem i 30dagar o ändå kunna returnera om man inte är nöjd, valde returnera då storleken inte riktigt passa samt lite glapp emellan sulan o tyget/ullen. Men jäkla varma o snygga!
Hur är storlekarna skulle du säga? Sanningsenliga/större/mindre?
 

seppo

Omega
2-Faktor
🔥🔥🔥🔥 garanterat hänga på låset 😀
35F28B0A-E6BB-4F83-8EED-1DE70914FC0F.jpeg
Åkte hit till Lidl kl7, väntade mig absolut en lång bråkig kö och jävulskap.. som tur var det bara en person på plats i stormen så man lär nog absolut få sitt ex, hoppas bara butiken har den hemma. Finland kanske trollade oss med hypen?

Känns otroligt att det till slut kom en tid när man står här och köar utanför Lidl, trodde jag inte. :D
 

falten

Cartier
Åkte hit till Lidl kl7, väntade mig absolut en lång bråkig kö och jävulskap.. som tur var det bara en person på plats i stormen så man lär nog absolut få sitt ex, hoppas bara butiken har den hemma. Finland kanske trollade oss med hypen?

Känns otroligt att det till slut kom en tid när man står här och köar utanför Lidl, trodde jag inte. :D
Hehe jo:) ska bege mig till Lidingö strax o hålla tummarna, mormor ville ha ett par också 😂
 

seppo

Omega
2-Faktor
Blev en riktig myrstack av folk efter att jag hann plocka på mig, så hörde en stund senare personalen be allihopa att hålla avstånd. Gick sådär kan man säga, haha.

Hann få tag i 3x trainers, 2x strumpor och två tofflor. De bärs stort! I stressen fick jag chansa strl och hade tur, det gick knappast att testa sig fram vad som satt bäst.

Tror jag håller i allt ett tag, osäker på vad man ska behålla själv men det blir förmodligen onödigt mycket om jag känner mig själv rätt. (Speciellt med den färgkombinationen❤️)
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hatar fan människor. Är likadant i discgolf(!) Folk köper 200kr discar som tar slut på 1min sen säljer de vidare för 300kr. De som inte säljer vidare ramar in och hänger upp på väggen....

Är det värt att förstöra folks dagar för att tjäna nån hundralapp? Jobba extra och låt folk som faktiskt ska använda få Vidrigt beteende. Nu säger jag inte att folk i tråden är så, det vet jag inget om men väldigt många är.

Dåligt att det var max 3. Borde varit max 1. Har inte handlat på lidl på 15år och ska aldrig någonsin mer göra heller.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Sjuk vändning tråden tagit, ska ni behålla eller sälja?
Har två par som är perfekt storlek för mig, de kommer jag behålla. Hade tur med den biten, fick sitta och uppskatta med mina egna skor i affären vad som kunde vara rimligt. Då vågar jag ändå ta ett par på t.ex. matcher eller puben och våga skita ner dem, ändå ha ett par att hålla fräscha för jag tycker ändå de är bland det fetaste och unika jag sett. Kvaliteten måste vara fruktansvärd så därför var planen att ha två från första början om möjligt. Det tredje paret vet jag passar min farsa, om ingen polare nu hojtar till.

@Kessler, min uppfattning är att de kanske inte sålde allt på en gång. En anställd sa att de fick in väldigt mycket men väl på plats låg de i rätt få antal i en liten låda, och kampanjen visar 19-20 november. Kanske säljs igen imorgon?

Sandalen som är snyggast såldes bara upp till 41, var lite för litet för mig. Det blir nog en julklapp. Hur som helst, kollar ni Tradera nu så är det knappast några jättesummor, folk som köpt på sig för att bara sälja gör knappast några större pengar. Det var annat förut när de bara såldes via raffle i Tyskland. Nu har ju ett flertal länder sålt dem så hypen försvinner ju längre tiden går.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
@seppo Kommer inte in fler som jag förstått det. Min tjej var vid en butik som skulle ha, hade tom. en korg med skylt men de hade inte fått in några. Är så lack... Är Djurgårdare med så bra färger. Beställde ett par från Tyskland förut för typ 800kr men ångrade mig i sista stund. Var svintaggad när jag såg att de kom till Sverige. Fick tag i ett par till tjejen men funderar på att lämna tillbaka då jag kommer bli för avundsjuk.

Ser att de finns för typ 500kr men går emot mina principer att betala en enda krona extra till scalpers.
 

seppo

Omega
2-Faktor
@seppo Kommer inte in fler som jag förstått det. Min tjej var vid en butik som skulle ha, hade tom. en korg med skylt men de hade inte fått in några. Är så lack... Är Djurgårdare med så bra färger. Beställde ett par från Tyskland förut för typ 800kr men ångrade mig i sista stund. Var svintaggad när jag såg att de kom till Sverige. Fick tag i ett par till tjejen men funderar på att lämna tillbaka då jag kommer bli för avundsjuk.

Ser att de finns för typ 500kr men går emot mina principer att betala en enda krona extra till scalpers.

Såg en kommentar av Lidl på Facebook där de nämnde att några butiker i Stockholm var undantag, dvs att de inte skulle ha. Kan det varit fyra kanske? Tänkte kan ju vara värt att fråga kundservice trots allt. Och ja precis, som Djurgårdare lockar ju dessa extra mycket.

Minns när jag köpte mina Oktoberfest Adidas, att det nästan hade gått ett år sen de släpptes och gick åt fort, men personen som sålde till mig på Ebay gjorde en vinst på nån hundring och det är inga problem. Han hade kunnat haft dem ute för mycket mer och ändå fått dem sålda. Så det finns ju bra exempel på säljare. :) Som det ser ut nu kanske 500 är i överkant dessutom? Inte alltför dyrt om det går lägre än så, jag menar i princip är det nån hunka extra för att ha stått i kö innan öppning. De som har sina ute för tusenlappar kommer knappast lyckas, inte nu när de är så vanliga.

EDIT:
Hittade kommentaren:
"Kommer finnas i majoriteten av våra butiker, undantaget är: Stockholm: Danderyd, Liljeholmen, Fridhemsplan, Vanadis, Södra station, Hammarby sjöstad. I Gbg: Heden, Redbergsplatsen, Linné. Välkommen till din butik! 👟💐/Anita "
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
@seppo jo jag läste det där. Var inte i någon av de butikerna vi var. Finns några för 500kr men jag tänker att hade de kostat 10 gånger så mycket som originalpris hade jag köpt. Men när scalpers köper enbart för att sälja vidare dyrt vill jag inte sponsra med en krona över originalpriset då jag tycker det är vidrigt beteende.

Var dock värre med Adidas Stockholm. Lyckades få tag på ett par men det studsade tillbaka då den butiken inte tog svenska kort för de inte tänkte vänta ett par dagar extra... Hade fått de om jag betalat med paypal. Ringde till England och skällde men det hjälpte inte...
 
Senast ändrad:

Kristof

Omega
Har sökt igenom tråden och förstått att flera rekommenderar stockX. Provar nog att sälja mina tail lights där om ingen här är intresserad? US10
B82E5F7C-E9E6-465C-AFDF-157661EC0E00.jpeg


Natot behåller jag nog 😜
 
Topp