• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

😍🙏
B0C7BCE9-0C25-4BF9-B2CD-FABA9AA29B7C.jpeg
635C7F19-321E-4E8F-A449-8764E774B877.jpeg
E1CFAE57-92E4-44D9-BF92-642E7077B054.jpeg

Killar är det någon av er som är ute efter Air Jordan 1 Element Gore-Tex "Sail"?

Jag vann raffle och kan köpa om jag vill, men jag är inte sugen själv. Storlek 44 och jag tror jag måste ta denna storlek. Inget påslag på pris självklart, kommer väl gå på 2k ungefär skulle jag tro med frakter och sånt. Den är lite dyrare för det är Gore-Tex. Hojta till inom 48 timmar om du är sugen

Air-Jordan-1-Element-Gore-Tex-Sail-Light-Bone-DB2889-100-Release-Date-Price-4-1068x777.jpeg

Helt plötsligt hade jag tryckt på köp-knappen utan att veta om det. Ibland slinter man alldeles för lätt.
Jaja, hade sökt efter dessa ett tag. Adidas Milano i den trevliga blå/guld-varianten. Inte helt lätta att få tag på i rätt skick. Här var det t.o.m ”box and papers”.
8415B182-E5BD-453D-99F1-884FC6DB004C.jpeg

Nån klickade dessutom hem dessa ett par dar senare, iaf så stod dom som ett köp på kontoutdraget. Adidas, modell Campus 80 i samarbete med japanska White Mountaineering. Jag erkänner.. jag är helt torsk på samarbeten el collabs som man säger i branschen.. Gäller inte bara skor, utan alla varor! Skit samma här är dom.
E266E05D-91F1-41EE-AF6E-9634A69B7B48.jpeg

Helvetiskt coola i mitt tycke!

Trevlig helg!

J

Helt plötsligt hade jag tryckt på köp-knappen utan att veta om det. Ibland slinter man alldeles för lätt.
Jaja, hade sökt efter dessa ett tag. Adidas Milano i den trevliga blå/guld-varianten. Inte helt lätta att få tag på i rätt skick. Här var det t.o.m ”box and papers”.

Nån klickade dessutom hem dessa ett par dar senare, iaf så stod dom som ett köp på kontoutdraget. Adidas, modell Campus 80 i samarbete med japanska White Mountaineering. Jag erkänner.. jag är helt torsk på samarbeten el collabs som man säger i branschen.. Gäller inte bara skor, utan alla varor! Skit samma här är dom.

Trevlig helg!

J
Flippar man skor på samma vis som klockor eller hur många sneakers har du? 😀

Trevlig helg!

J
Var hittar man skor? Har köpt en del på Ebay men finns det andra kranar? Forum? Är mest intresserad av Adidas.

Japp.
Adidas appen och confirmed har jag, men hittar ganska ofta udda modeller och nos skor på Ebay.
Finns det nån bra sammanställning av tillverkade modeller?
Tycker att Instagram brukar ha en del att kika på. Finns ju en uppsjö av Adidas-samlare där och även dom vill ju avyttra då och då. Ibland till bra priser och dessutom med box (som är heligt för en del).
Vissa påstår att jag har många par och då kan det va tacksamt att visa upp dom som har 5 ggr så många och av samma modell!
Finns även ett par andra kranar som jag kanske kan dela via PM ist.
Vad är du ute efter och vilken strl? Har lite privata kanaler också.

J

Tycker att Instagram brukar ha en del att kika på. Finns ju en uppsjö av Adidas-samlare där och även dom vill ju avyttra då och då. Ibland till bra priser och dessutom med box (som är heligt för en del).
Vissa påstår att jag har många par och då kan det va tacksamt att visa upp dom som har 5 ggr så många och av samma modell!
Finns även ett par andra kranar som jag kanske kan dela via PM ist.
Vad är du ute efter och vilken strl? Har lite privata kanaler också.

J
Ah, sociala medier.. jag har inte hoppat på det tåget än,:) varken Instagram eller Facebook.

Jag är en impuls köpare av rang. Har ingen direkt koll på vad som är inne, bryr mig inte heller, utan ser jag nån färgsättning jag gillar så blir det köp.
Är för gammal för att bry mig om vad andra tycker om mina val.:)
Detta var valet på midsommar 20210615_223211.jpg

Busenitz är modellen jag gillar bäst och som sitter skönast, annars funkar ju klassikerna bra också typ superstar, gazelle, samba, stan Smith.
43 1/3 brukar vara gångbart.

2FD8A612-49FE-49F9-BE99-2E408DDBD7E0.jpeg
211009E0-F2D1-4D78-BB30-5210A59B6D36.jpeg

Skyll inte på mig utan på min chef som tyckte att jag skulle premieras med lite extra på kontot för (väl) utfört arbete under året. Vansinnet fortsätter och jag inser att det är långt ifrån sunt, men dessa två får ny ägare i mellandagarna. Nu kan jag lova att det inte blir fler par detta år!

J

Edit: Kan inte nog påpeka vikten av att ta en halv strl större om ni köper Saucony.

Senast ändrad:
Någon som har tips på butiker inom EU som säljer New Balance, antingen Made in England eller Made in USA till överkomliga priser?

Någon som har tips på butiker inom EU som säljer New Balance, antingen Made in England eller Made in USA till överkomliga priser?
Sneakersnstuff har ibland, har även sett att careofcarl.se har både fr UK och USA just nu.
Om priserna är överkomliga låter jag dig resonera kring. Tror dock inte att dom blir så avgörande mkt billigare om du köper fr nåt annat 🇪🇺-land.
Lycka till!

J

9A06A0A6-19E8-433B-A6EC-F2C06DB43950.jpeg
Dessa är mina bästa köp under 2021
Översta raden:
Saucony Shadow 5000, overkligt bekväm modell.
Saucony Jazz ”The Mummy”, i samarbete med Super7 så gjordes några Universal Monsters-sneakers.
Adidas New York (Taxi). Hävdade redan i maj att detta var Adidas bästa släpp. Fick ingen anledning att revidera min uppfattning under året.
Mellanraden:
Ett par till New York, denna benämnd Trace Cargo. Ett par år på nacken, men helt nya i kartong.
Adidas Superstar Phillies Blunt. Sjukt ovanliga och ett udda samarbete med ett tobaksmärke.
Nedre raden:
Diadora N9000 Moon beam/Apricot cream.
Deras Italien-tillverkade sneakers är bra mkt dyrare, men kvaliteten är några nivåer högre än hos övriga tillverkare.
Saucony Jazz ”Gems Pack”. Märket bara växer i mina ögon. Hyfsat litet i Sverige vilket gör att man får ta lite andra vägar ibland.
Adidas Tokio Low. Har haft dessa på min vill ha-lista ett tag. Helt plötsligt dök dom upp och jag slog till. Tillverkade i GoreTex, vilket inte är så dumt just nu.
Försökte räkna ihop hur många jag köpte 2021 och jag tror inte att jag ljuger om jag säger runt 30. Försökte räkna, men har ingen vidare ordning på mina bilder.

Har sagt att jag ska tagga ner 2022, men galenskapen lär fortsätta.

J

Sneakersnstuff har ibland, har även sett att careofcarl.se har både fr UK och USA just nu.
Om priserna är överkomliga låter jag dig resonera kring. Tror dock inte att dom blir så avgörande mkt billigare om du köper fr nåt annat 🇪🇺-land.
Lycka till!

J
Gjorde en chansning och slog till på 920 och 2002R, till överkomliga priser. Än så länge tar det emot att betala en bit över 2000 kr för NB 990. Har kört 997 och 574 i några år nu, ska bli intressant att se hur steget upp till UK är.
Skärmavbild 2022-01-04 kl. 19.14.33.png

Skärmavbild 2022-01-04 kl. 19.14.21.png

Gjorde en chansning och slog till på 920 och 2002R, till överkomliga priser. Än så länge tar det emot att betala en bit över 2000 kr för NB 990. Har kört 997 och 574 i några år nu, ska bli intressant att se hur steget upp till UK är.
Skärmavbild 2022-01-04 kl. 19.14.33.png

Skärmavbild 2022-01-04 kl. 19.14.21.png
Bra val! Uppdatera gärna när dom dykt upp.

J

Tillbaka
Topp