• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Första vinsten i SNKRS.
B00A4F95-D77B-41EB-A2B4-2420DD2B0132.jpeg

För en som är ganska grön, hur funkar detta?
En app där man reggar intresse på en specifik limiterad modell och med lite tur kan få möjligheten att köpa ett par?

Eller har jag missuppfattat detta helt?

9A06A0A6-19E8-433B-A6EC-F2C06DB43950.jpeg
Dessa är mina bästa köp under 2021
Översta raden:
Saucony Shadow 5000, overkligt bekväm modell.
Saucony Jazz ”The Mummy”, i samarbete med Super7 så gjordes några Universal Monsters-sneakers.
Adidas New York (Taxi). Hävdade redan i maj att detta var Adidas bästa släpp. Fick ingen anledning att revidera min uppfattning under året.
Mellanraden:
Ett par till New York, denna benämnd Trace Cargo. Ett par år på nacken, men helt nya i kartong.
Adidas Superstar Phillies Blunt. Sjukt ovanliga och ett udda samarbete med ett tobaksmärke.
Nedre raden:
Diadora N9000 Moon beam/Apricot cream.
Deras Italien-tillverkade sneakers är bra mkt dyrare, men kvaliteten är några nivåer högre än hos övriga tillverkare.
Saucony Jazz ”Gems Pack”. Märket bara växer i mina ögon. Hyfsat litet i Sverige vilket gör att man får ta lite andra vägar ibland.
Adidas Tokio Low. Har haft dessa på min vill ha-lista ett tag. Helt plötsligt dök dom upp och jag slog till. Tillverkade i GoreTex, vilket inte är så dumt just nu.
Försökte räkna ihop hur många jag köpte 2021 och jag tror inte att jag ljuger om jag säger runt 30. Försökte räkna, men har ingen vidare ordning på mina bilder.

Har sagt att jag ska tagga ner 2022, men galenskapen lär fortsätta.

J

Jag hade ett par av de blå Tokio Low köpta när de kom 2009 i många år som tyvärr slets ut helt inuti efter en trogen tjänst. Nog de mest användbara sneakersen jag haft, alla kategorier. Tyvärr verkar det smått omöjligt att hitta några som är lika snygga och vattentäta idag.

Jag hade ett par av de blå Tokio Low köpta när de kom 2009 i många år som tyvärr slets ut helt inuti efter en trogen tjänst. Nog de mest användbara sneakersen jag haft, alla kategorier. Tyvärr verkar det smått omöjligt att hitta några som är lika snygga och vattentäta idag.
Dom blåa var hårda som apnävar!
Tror att det har släppts tre stycken olika färgvarianter genom åren; ”mina” svarta, ”dina” blåa och en lila variant med gula ränder. Adidas har ju nån vinterkänga i GoreTex som kommer lite då och då annars är det dåligt med GoreTex-sneakers.
Dyker upp nån Gazelle-variant ibland, men jag tycker att den är långt ifrån lika användbar som Tokio Low som även fanns i High i ”min” färg.
Tokio Low användbara och valet är lätt när det är slask ute t.ex. Har hittills inte blivit blöt om fötterna!

Slut på lilla Adidas GoreTex-utläggningen!

J

Senast ändrad:
Året börjar med ett par Diadora. Fan vad jag gillar deras Italien-tillverkade sneakers! Kostar därefter, men t.o.m skosnörena (som ofta är lätt vaxade) skvallrar om att dom här dojjorna är bättre än resten. Denna variant av N9000, kallad Glacier Gray, släpptes för ett par år sen och jag lyckades hitta ett spretans par för överkomlig peng. Vid släpp brukar dom kosta strax norr om 2 papp, vissa modeller sticker iväg i pris på beg marknaden. Har sett en del som kostar över 20’.

Mina Glaciärer blir utmärkta sommarpjuck!
94C22D1A-923D-495A-83C1-5FCCECBDFDAF.jpeg

J

Sommarens slit-o-släng skor från Reebok köpta på det däringa Tradera för en struntsumma (62kr varav 59kr frakt)
Ganska skönt med insta-pump som systemet kallas, dock lite segt att släppa ur systemet ibland får liksom massera ur det bak i hälkappan emellanåt.

1642537410242765891777102014765.jpg

Sommarens slit-o-släng skor från Reebok köpta på det däringa Tradera för en struntsumma (62kr varav 59kr frakt)
Ganska skönt med insta-pump som systemet kallas, dock lite segt att släppa ur systemet ibland får liksom massera ur det bak i hälkappan emellanåt.

1642537410242765891777102014765.jpg
Grattis! Har själv gjort en del sjuka fynd på Tradera genom åren.

J

Tillbaka
Topp