• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Funderar faktiskt på att göra likadant.
41E5AEA1-E60C-4466-ACA5-B8BD60376C72.jpeg

Riktigt bra! Ganska långsmala i modellen dock. Sitter säkert även i ”apterat” läge.

Senast ändrad:
Fnular på att beställa mitt första par New Balance. Har 45 1/3 i Adidas - bör jag välja 45 eller 45,5? ML574 är modellen jag tittar på.

E4EC3A45-7F3F-4AAA-8DA4-F33ABEC1E829.jpeg

Måste försöka hitta nån vettig förvaring till mina 80:ish par. Finns inte nån vettig plats i hallen för ett bra förvaringssystem och klädkammaren känns inte så kul. Får leva med detta ordnade kaos så länge.
Alla tips emottages tacksamt!

J

ENHET kökssystem från Ikea blev en riktigt bra skohylla/förvaring i hallen 👍

C0F274D8-9A12-42BE-9F95-5A82215BB379.jpeg

E4EC3A45-7F3F-4AAA-8DA4-F33ABEC1E829.jpeg

Måste försöka hitta nån vettig förvaring till mina 80:ish par. Finns inte nån vettig plats i hallen för ett bra förvaringssystem och klädkammaren känns inte så kul. Får leva med detta ordnade kaos så länge.
Alla tips emottages tacksamt!

J

Det här dök ju upp som tips tidigare i tråden och verkar vara en vettig lösning, annars är det ju sånt här tyg med fickor som tanterna har på insidan garderobsdörrar en lösning.

I garderoben och hänga i.

Det här dök ju upp som tips tidigare i tråden och verkar vara en vettig lösning, annars är det ju sånt här tyg med fickor som tanterna har på insidan garderobsdörrar en lösning.

I garderoben och hänga i.

Tackar för tipsen! Jag har nån bild framför mig hur jag vill att det ska se ut. Såg att det fanns såna transparenta lådor om man kollade runt på en av sidorna. Det skulle jag kunna tänka mig för att det är trist att inte han nåt enhetligt och att ha alla i originalboxar känns inte aktuellt. Jag vill ju kunna beskåda mina underverk också, men även få det dammskydd som jag önskar.
Sen är ju det en ekonomisk fråga också, kan ju inte lägga hur mkt som helst på förvaring..
Tar nog ändå och beställer sådana man kan hänga in i garderoben så länge, kändes ändå som en vettig tillfällig lösning.

J

Tackar för tipsen! Jag har nån bild framför mig hur jag vill att det ska se ut. Såg att det fanns såna transparenta lådor om man kollade runt på en av sidorna. Det skulle jag kunna tänka mig för att det är trist att inte han nåt enhetligt och att ha alla i originalboxar känns inte aktuellt. Jag vill ju kunna beskåda mina underverk också, men även få det dammskydd som jag önskar.
Sen är ju det en ekonomisk fråga också, kan ju inte lägga hur mkt som helst på förvaring..
Tar nog ändå och beställer sådana man kan hänga in i garderoben så länge, kändes ändå som en vettig tillfällig lösning.

J

Har kollat på liknande och nåt ditåt vore perfekt! Måste räkna lite på hur många par jag får plats med på den väggen i hallen som kan va aktuell. Grejen är att jag brukar rotera 10 par ungefär och kan ha dom på min vanliga skohylla och resten vill jag ha i typ sådana där. Även om jag köper 50 lådor så är det fortfarande ett gäng som måste ta vägen nånstans..
Har svårt att skylla på nån annan och gissningsvis så kommer mitt ”problem” bli ännu större under året.
Även lyxproblem är problem.

J

Dagens
EDC7BA44-E787-4C63-A5DC-170F92FEBDFD.jpeg
2847F22A-B0AE-48FE-AD5E-9D1D7325AF00.jpeg

Samarbete mellan Diadora x Bait x Dreamworks. Dessa limiterade skor ligger mig väldigt varmt om hjärtat och jag är så sjukt nöjd att jag fick tag i ett par. Ska ta och lägga upp resten som släpptes i samma veva nångång. Om det skulle börja brinna så är det nog dom här som åker med ut först (av skorna).

J

EAA0F174-48DD-4AC8-BEEA-9CAACE3F576E.jpeg

Jag lär väl inte få nåt pris för årets köp av sommarsneakers iom dom här!
Har iaf varit ute efter just ett par såna här ett tag och tålamod är en dygd. Lite trängre på skohyllan, men en ngt mer komplett Jens kanske?!

J

Jag är inte alls någon skointresserad person förutom tränings- och löparskor, men vad är grejen med New Balance sneakers? Är ute efter lite nya vår-/sommarskor och ser New Balance mer och mer överallt.
Vad är anledningen till den (enligt mig) nya förnyade uppmärksamheten som gör så att man ser dessa mer idag?

OBS jag ber om ursäkt i förväg om New Balance, Nike, Adidas och dylika sneakers är för "mainstream" och ofin för denna diskussion :hilarious:

Jag är inte alls någon skointresserad person förutom tränings- och löparskor, men vad är grejen med New Balance sneakers? Är ute efter lite nya vår-/sommarskor och ser New Balance mer och mer överallt.
Vad är anledningen till den (enligt mig) nya förnyade uppmärksamheten som gör så att man ser dessa mer idag?

OBS jag ber om ursäkt i förväg om New Balance, Nike, Adidas och dylika sneakers är för "mainstream" och ofin för denna diskussion :hilarious:
Efter att ha bott i USA är det helt omöjligt för mig att ha NB. :)
Screenshot_20220421-222003.png

Har kollat på liknande och nåt ditåt vore perfekt! Måste räkna lite på hur många par jag får plats med på den väggen i hallen som kan va aktuell. Grejen är att jag brukar rotera 10 par ungefär och kan ha dom på min vanliga skohylla och resten vill jag ha i typ sådana där. Även om jag köper 50 lådor så är det fortfarande ett gäng som måste ta vägen nånstans..
Har svårt att skylla på nån annan och gissningsvis så kommer mitt ”problem” bli ännu större under året.
Även lyxproblem är problem.

J

Jag köpte dessa och monterade ihop igår, men korkad som jag är kollade jag inte storlek och råkade köpa "medium" packet. Dessa är små för mina skor då jag mest har AJ och Yeezyz som är högre. Däremot gick mina Saucony stl 44 in utan problem. Vad har du för storlek på fötterna? kostade mig 350~ sek ink frakt, men du kan ta dem för 200 ink frakt om du vill, 12 boxar totalt som även "låser" mot varandra om man nu vill det, så man kan stapla utan problem

Har beställt XL varianten, får se hur mycket större dessa är, tvivlar på att de är tillräckligt stora, måtten var inte så där mycket större jämfört med Medium, men men, får se

Det är plastigt, men lätt att montera och ser helt ok ut. Svårt att begära mer när det är så pass billigt

END kör sin vanliga rea just nu.

Jag har alltid varit nyfiken på Hender Scheme. Det är alltså 'kopior' av populära modeller, dock utan logotyper osv. Det är handgjorda i Japan, helt i läder. Nypris ligger på ca 8-10k sek men går ofta att hitta till halva priset.

Coolt med patineringen, se nedan. Till vänster är dem helt nya och sedan gradvis patineringen.

image21.jpeg

"Nike AF1".

YjiLicG.jpeg

"Jordans".

8ulj0ka8bac51.jpg

Inte gått med mina vita så mkt offroad:) men går ju skölja av igenom, tycker de är lättare än vanliga sula att hålla rent… den svarta futurecraft uncage versionen är grymt fin, mjukar 4d sula än denna , köp!

Årets inköp är nog klara. Det blev dela ett par lite mer dressade från Brioni och ett par lite sportigare från Nerogiardini som var ett okänt märke för mig tidigare men var en positiv överraskning.

6384AF3F-394C-49CA-B94A-9357FF304FDE.jpeg

6A52B797-9D2D-4357-9B52-5E0037BEB3D7.jpeg

Tillbaka
Topp